Domov / Hlavná strana / Zahraničie / Separatisti údajne vytlačili ukrajinskú armádu z Debaľceva

Separatisti údajne vytlačili ukrajinskú armádu z Debaľceva

lysenkoFoto: Ukrajinský armádny hovorca Andrij Lysenko

Proruskí separatisti tvrdia, že vytlačili ukrajinskú armádu z východnej časti mesta Debaľcev. Deje sa tak pred tým, ako sa blíži koniec lehoty na stiahnutie ťažkých zbraní.

Počas dnešného dňa zúrili v Debaľceve ťažké boje, keď sily separatistov zaútočili na vládne jednotky v meste. Neskôr vydala prehlásenie samozvaná Donecká tlačová agentúra, v ktorom sa uvádza, že proruské sily obsadili väčšinu mesta.

Oddiely separatistov a Kyjevské jednotky bojujú v Deľbaceve už týždne. Toto mesto spája Doneck a Lugansk – dve proruské pevnosti na východnej Ukrajine. Kontrola nad mestom je stále nejasná s ohľadom na dohodu o prímerí, podpísanou 10. februára v bieloruskom hlavnom meste Minsk oboma stranami, podľa ktorej zostanú na svojich líniách.

Ukrajinský armádny hovorca Andrij Lysenko obvinil separatistov z porušenia prímeria, pričom bolo zabitých 5 vládnych vojakov za posledných 24 hodín. Podľa Lysenka sa Kyjevská vláda ešte rozhodne, či stiahne ťažké zbrane z frontovej línie. Toto rozhodnutie bude závisieť na tom, ako bude dodržiavať druhá strana dohodu z Minska.

Podľa dohody, ktorá bola schválená predstaviteľmi Ukrajiny, Ruska, Francúzska a Nemecka, majú obe strany stiahnuť ťažké zbrane najneskôr dnes (v utorok), ale pod podmienkou, že sa zastavia boje.

Obe strany tvrdia, že podmienky ešte budú splnené, avšak krehká mierová dohoda hrozí stroskotaním.

Od začiatku ozbrojeného konfliktu na východnej Ukrajine v apríli 2014 bolo zabitých takmer 5 700 ľudí. Takmer milión ďalších opustilo svoje domovy.

Preklad: ::prop, www.protiprudu.org
Zdroj: PressTV

O ::prop

26 komentárov

  1. Co poviete na toto naivni priaznivci Putina :
    Obsiahla analýza Bellingscatu ohľadom pôvodu masívnej raketovej paľby, ktorá v júli 2014 zdecimovala ukrajinské jednotky postupujúce popri ukrajinsko-ruskej hranici. Na základe porovnania snímok pred a po útoku identifikovali na miestach 3 najväčších útokov (14.7 Amvrosijevka, 16.7. Pančenkovo a 25.7. Khmelnytskyi) dokopy 1353 kráterov a podľa ich tvaru, videí, snímok odpaľovacích miest a koľají, ktoré k nim vedú prišli k názoru, že táto paľba bola v 9 z 10 prípadov vedená z územia Ruskej Federácie.
    Podľa oslovených vojenských expertov je metóda Bellingscatu “vysoko experimentálna a nie úplne spoľahlivá. Neznamená to, že je bezcenná – no jej výsledky by mali byť brané s rezervou a vyžadujú overenie. ”
    Tak si môžte spraviť názor sami, Google Earth je zadarmo. Ja som si vyhľadal akurát údajné miesto odpalu západne od Selezneva a to naozaj vyzerá dosť podozrivo. https://www.facebook.com/pages/Na-v%C3%BDchode-ni%C4%8D-nov%C3%A9/1730948193795981?ref=profile

  2. Nieco zaujmave o Hudovi.

    Ľubomír Huďo
    novinár, konšpirátor, neonacista, šíríteľ bludov pre hlupákov. http://lubohudo.wix.com/lubohudo

    • Christian Freeman

      tak toto je aká úbohosť toto 😀 😀 😀 ale hneď zrána na pobavenie dobré. No, ale ad hominem útoky tzv. „antifašistom“ vždy išli 😀 😀

    • citujem z linku:
      „Huďa som poznal už keď chodil na vysokú školu, bol to fašista už za komunizmu. Už vtedy mal odvahu povedať učiteľovi, že prvý, kto odstránil nezamestnanosť, bol predsa Hitler, takže je to človek s úprimným vzťahom k fašizmu, relatívne sčítaný, relatívne kreatívny pri vytváraní konšpirácií, slovom nebezpečný, a to na úplne inej úrovni ako nejaký radový holohlavý magor v martenskách.“

      Za prvé je to úctyhodná odvaha a dôkaz Huďovho charakteru, za socializmu sa dalo povedať veľa o Leninovi či aj Husákovi, ale spomenäť v škole, že mal Hitler pozitívne stránky – to bolo aj vtedy ako zastať sa vo Vatikáne Satana.
      Za druhé je to prejav jeho pravdovravnosti a vzdelania . lebo je to bezpochyby pravda čo povedal
      Za tretie je Huďo samozrejme nebezpečný – pretože je inteligentný. Nuž smola, že tí „fašisti“ sú vždy desaťkrát inteligentnejší, ako sfetovaná kaviarenská spodina.

    • Milan…si typicky predstavitel obrezaneho naroda, malicky, zakerny, zly, podrazak,rozsievas okolo seba iba zlo, ale to sa ti vsetko vrati…

  3. Milan, vedeli ste Ľubomír Huďo nosí hákový kríž vytetovaný hneď dvakrát – na kažedej polguli zadku jeden? A serie vždy do tvaru hákového kríža? Nesrandujem, choďte sa pozrieť. Fotografovať ĽH samozrejme dovolí.

  4. Pozor na dezinformacie sirene goebbelsovskou BBC a dalej sirenou Janom Carnogurskym…!!!

    Pred casom uviedla BBC dezinformacnu spravu, riadenu tajnymi zapadnymi genozlocincami, ze na uzemie Ukrajiny vniklo sto tankov… Ked sa novinari pytali Porosenka, kde sa v sucasnosti tanky nachadzaju, tak konspiracne oznamil, ze ukrajinska armada ich znicila… Zvysky tankov a posadky zrejme nasledne odniesli mimozemstania, asi na Mars…

    Pred par dnami sa z dielne goebbelsovskej BBC objavila sprava, ze dna 20. februara 2014 v Kyjeve strielali do demonstrantov a neozbrojenych policajtov akysi najati nahodni ukrajinski mladici… Opat nehorazna goebbelsovska loz…!!! Dokazne strielali Zapadom nasadeni profesionalni zabijaci zo sukromnych „contaractors“ armad USA a polski profesionalni armadni zabijaci…!!!

    Na Ukrajine uz odstupil po natlaku druhy generalny prokurator… Ani jeden z nich nechcel tzv. vysetrit a predlozit verejnosti legendu, ze vrazdili akysi nahodni mladici, kedze dokazy su jednoznacne, ze islo o zapadnych zabijakov, a zabijanie malo zarucit vzplanutie obcianskej vojny, kedze uz protesty po Kyjevskej zmluve o pokojnom rieseni aj pokojne riesenie nastolovali…

    Tu u dokazy:

    5. března 2014
    Uniklý telefonát političky EU: kyjevští snipeři byli najati vůdci Majdanu

    Uniklý telefonát političky EU dokazuje, že kyjevští snipeři byli najati vůdci Majdanu
    http://rt.com/news/ashton-maidan-snipers-estonia-946/
    5. března 2014
    Překlad: OrgoNet

    Ostřelovači, kteří stříleli na protestující a policii v Kyjevě, byli najati vůdci Majdanu, podle uniklého telefonního rozhovoru mezi šéfkou zahraničních záležitostí EU Catherine Ashtonovou a estonským ministrem zahraničí Urmasem Paetem. Estonské ministerstvo zahraničí potvrdilo autentičnost rozhovoru.

    http://youtu.be/ZEgJ0oo3OA8
    http://orgo-net.blogspot.sk/2014/03/unikly-telefonat-politicky-eu-kyjevsti.html

    Rozhovor s Ashton: http://www.informationclearinghouse.info/article39119.htm

  5. Vyšetrovacia skupina investigatívnych žurnalistov Bellincat doteraz nikdy nespravila investigatívnej žurnalistike zlé meno, skôr práve naopak. Jej metódy sú síce väčšinou bez špičkových a drahých analýz, ale zato to kompenzujú výborným zvládnutím detektívnej práce a aj objavovaním nových postupov analýzy pri hľadaní pravdy. Spomínať v súvislosti s nimi nejaké Sme svedčí buď o veľkej nevedomosti, alebo o absencii súdnosti. Skúste si pozrieť napríklad ich analýzu k pôvodu systému Buk u separatistov na Ukrajine, je to brilantne zvládnutá práca:

    http://lnk.sk/tqq

    Aby to nebudilo dojem, že sú len proukrajinský, tak môžem pridať aktuálnu tému z ich stránky, ktorá bude určite blízkejšia jazyku vášho kmeňa, keďže sa venuje veľmi vypečenému „židovskému podnikateľovi“ z Izraela, aktuálne pôdobiacom v Paname:

    https://www.bellingcat.com/news/africa/2015/02/16/hsbc-and-shimon-yelinek-arms-drugs-diamonds-and-terrorism/

    • Ospravedlňujem sa, zle som to zaradil. Je to reakcia na Vandal 18. február 2015 at 6:52

      • Chceš poovedať, Jozef, že sú to profesionáli platení nejakou vládou?
        Profesionálni propagátori, že.

        Ale ty si ich prekukol, teda ohodnotil: „brilantne zvládnutá práca“. Ty fiškus. To si akože trúfaš zhodnotiť Ty osobne? Podľa čoho, podľa kvantity fotiek a písmenok? Podľa presvedčivosti a seriózneho znenia textu?
        🙂

        • Bellingcat je voľné združenie, môžete tam prispievať dokonca aj vy, pokiaľ ovšem zvládate prácu z informáciami a máte detektívneho ducha.

          Ja osobne sa riadim predovšetkým podľa vlastných sledovaní a výsledky tých mojich sú až na detajly prakticky v zhode z výsledkami ich. Väčšinu z fotografií aj videí som skúmal aj ja, viem odkiaľ či od koho pochádzajú, kde boli urobené a pravosť mnohých fotografií som aj sám overoval. Takže áno, predstavte si, akokoľvek vám to pripadá nepredstaviteľné, vždy všetko čo stíham skúmam a overujem osobne a som v tom celkom dobrý. Čmuchať je moja prirodzenosť. Samozrejme, pravosť satelitných snímok nie je možné overiť, ostatné snímky ale väčšinou áno.

  6. 1. – Porošenko nikdy nepovedal, že zničili všetky ruské tanky, je to vymyslená kravina. Ničmenej – skutočne boli v minulosti v bojoch zničené nejaké ruské tanky, ktoré armáda Ukrajiny nevlastní. Je to celkom slušne zdokumentované fotografiami z bojov koncom leta 2014. Takisto sa vtedy podarilo jeden tank T-72B3 zabrať ukrajinskými vojakmi, ktorý bol neskôr bol zničený v boji. Aj tento prípad bol celkom dobre zdokumentovaný. Takisto je z ukrajiny mnoho ďalších video a fotomateriálov, na ktorých je dokázateľne technika ruskej armády, predovšetkým tanky.

    2. – Neexistuje absolútne žiadny dôkaz, že by do demonštrantov na Majdane strieľali západní zabijáci, je to kravina na entú. Jediný koho sa podarilo vypátrať je berkutovec!

    3. – Generálny prokurátor bol odstavený z celkovej neochoty vyšetrovať, aj zločiny na Majdane aj iné zločiny. Bolo to ale na nátlak pozostalých po obetiach a obyčajných ľudí, ktorí výsostne túžia po tom, aby sa odhalili vrahovia. Oni NEPOCHYBUJÚ o tom, kto zabíjal. Nezmysly o tom ,že ľudí zabíjali prozápadní agenti šíria ochrancovia skutočných vrahov.

    K vaším dôkazom:

    Zmieňovaný rozhovor sa síce skutočne uskutočnil, avšak v ňom žiadne dôkazy nepadli. V skutočnosti aktéri rozhovoru síce potvrdili to, že sa rozhovor medzi nimi uskutočnil, zároveň však potvrdili zmanipulovanie rozhovoru autormi záznamu do iného významu:

    http://www.bbc.co.uk/russian/international/2014/03/140305_ukraine_paet_snipers.shtml
    http://www.reuters.com/article/2014/03/05/us-estonia-eu-ukraine-idUSBREA2423O20140305

    Aktéri rozhovoru rozprávali iba o tom , čo sa vtedy povrávalo medzi ľuďmi.
    Teória o tom, že boli v streľbe zainteresovaní predstavitelia vtedajšej opozície sa vtedy spolu s inými teóriami skutočne šírila. Bola to však iba fáma založená predovšetkým na tom, že boli ľudia veľmi vážne sklamaní z opozičných vodcov, ktorý navzdory tomu, že sa mali riadiť vôľou ľudu, podpísali za chrbtom ľudu nehanebnú dohodu z Janukovyčom, podľa ktorej mal ostať naďalej pri moci. Každý kto bol vtedy na Majdane alebo sledoval priame prenosy veľmi dobre vie, ako vážne sa vtedy roztrhlo po tomto podpise spojenecké puto medzi vtedajšou opozíciou a majdanom.

  7. Jasne jasne zasa tu mame vše vedúci google ktorí všetko vie všetko vidí. No pozor aby vám to nedopadlo s tým google ako s údajnou kolónou Ruskej bojovej techniky prezentovanou Ukrajinskými poslancami v USA ktorá sa pohybovala po Ukrajine no záhadné na nej bolo to že ju nafotili o par rokov skôr no v Gruzínsku. Teším sa na ďalší bájky aj o Huďovi. . Pokiaľ viem tak beží vyšetrovanie takže trolovia trolujte ďalej česť práci. O odstreďovačoch na majdane. Do úlohy odstreďovača na majdane bolo zaradených par mladých chlapcov na ktorých by časom padlo obvinenie ak sa nepodarí ututlať účasť elitných odstreďovačov zo západu. Argument zoberte si obyčajnú vzduchovku maloražku a vystreľte na ciel vzdialený trebárs 20 metrov na 100 percent sa trafíte. No na ten istý ciel strieľajte z okna prvého poschodia trafíte sa možno na tretí pokus ty šikovnejší menej šikovný na piaty pokus no stále sa bavíme o statických cieľoch . Teraz si zoberte piate alebo osme poschodie nikto z vás sa netrafí na ciel aj keď bude mať optiku. Na ciel sa trafia iba dobre trénovaní odstreďovači. Dnes je jasne že na nebeskú sotňu strieľali odstreďovači z radov vedenia majdanu ktorých si najalo vedenie a boh snáď že to vyjde najavo skôr či neskôr.

    • Nepodceňuj Google, je to mocný vyhľadávací nástroj 😉

      Netuším o akých mladých chlapcoch rozprávaš, pretože jediný, ktorého dokázali identifikovať z vrahov demonštrantov bol veliteľ jednotky specnazu a veru dokáže strieľať, hoci nemá jednu ruku (to ho aj na záznamoch a fotografiách prezradilo). Taktiež veľká časť streľby prebiehala z pomerne malých vzdialeností – to len aby si vedel, že vychádzaš z úplne nesprávnych predpokladov, že sa strieľalo len z veľkých vzdialeností.

      K fotografiám prezentovaným v americkom senáte – Ukrajinská strana tvrdí, že nešlo o fotografie, ktoré predala USA Ukrajinskí strana. Bereza, Semenčenko a spol. vraj dodali tímu amerického senátora iba nimi nafotené fotky z bojov pod Ilovajskom a následného obdobia – fotografie z časového obdobia 24.august až 5.september 2014. Tieto fotky boli americkej strane predané ešte na jeseň v roku 2014, pričom počet fotografií bol cca 300. Boje mali skutočne dobre zdokumentované, nevidím dôvod, prečo by tam pridávali takýro aj šikovnejším deckom ľahko odhaliteľný bordel.
      No, neviem čo na to to povedať. Skutočného dôkazového materiálu je viac ako dostatok, tento debilizmus preto svedčí minimálne o ťažkom diletantizme minimálne zo strany USA, alebo aj Ukrajinskej strany. Mohlo ale ísť aj o úmyselnú diskreditáciu.

      • Jozef ja ho nepodceňujem Google. Máš pravdu je to mocný nastroj v rukách kto ho ovláda a riadi. No o Maps a Earth po teroristických útokoch v Bombaji určite si na ne spomínaš sa zmenilo fungovanie Earth dnes sú krajiny ktoré nie je možne pozerať cez Earth online, sú krajiny kde môžu robiť zabery z Earth len raz mesačne a sú oblasti ktoré sa smú snímať len raz teraz možno nadľahčene kecam no len raz ročne. Kamarát mi to vysvetľoval, lebo ja tomu nechápem že sa nejak narobia fotografie a následné v oblastiach ktoré sú ´´zakázané ´´tak sa tie fotografie používajú. Niektoré fotografie sú aj pol roka staré. Preto neberiem vôbec vážne fotografie v ktorých je ukázaní údajní útok ruského reaktívneho či akého delostrelectva. Či si fakt myslite že Rusi sú idioti. Vy si myslite že v oblasti z ktorej údajné útočili by si nedali pozor na družicu. Dnes každý prachaty terorista vie kedy nad nim prelietavajú výzvedné satelity a v tom čase sa neukáže. Len si podceňujte Rusov už bolo národov čo ich podceňovali a …

        • Rusi nie sú idioti, ale družíc sa naozaj nemusia obávať, pretože dôkazov o ich prítomnosti v Ukrajine je na tisíce a všetky štáty ktoré to aj veľmi dobre vedia, že tam rusi sú. Rusi nastavili pravidlá hry takto – nepriznáme, že sme to my a všetky dôkazy zavrhneme ako falošné, no a tejto hry sa aj od začiatku držia. Zatloukej, zatloukej, zatloukej:

          • Ešte že ty si ich prekukol, ty malinký domáci overovač.

            Dnes na satelitoch majú amící každý pohyb tanku ale vy, hrdinovia, máte dôkazy z fotiek z webu.

            Nie, vážne, ty si kto, preboha? Ukrajinský žid s hákovým krížom?

  8. Jasne , Hudo je uplne koser aj slobodny vysierac aj rostas eliot – kupeny idiot .

    • Iste máš pravdu. Ešte že ťa tu máme – jediného neúplatného, spravodlivého, pravdovravného a morálneho pravdoláskara… 🙂

      • Dakujem za uznanie. Ale oni su dobre zaplateni fatizeji , na tom si trvam. A dalsia vec je ta , ze ja sa nehram na vodcu ako oni verejne.

        • Na Rostáša mám aj ja svoj názor. Ale na rozdiel od teba viem čo robí a prečo to robí. A viem to aj podložiť. Rostáš nie je farizej – je to omnoho horšie. Napriek tomu považujem tvoje výroky iba za štekanie psa na každého, kto má iný názor – sú hodné tých výblitkov, ktoré nedávno vyšli v SMEtiari N na margo Huďa.

          • osmoza , dnes to nie je tazke dedukovat komu a comu sluzia , tyto tzv. buditelia s vedomostami rovnajucej sa ,, absolutnej pravde,,. POSKOCI TEMNA SU !!! …a to uz je dnes ako na zapade tak i na vychode . JEDNODUCHO VSADE.

  9. Nerozumiem prečo mi PROP cenzuroval príspevok na Milana ohľadom Huďa a Slobodného vysielača. Nenadával som, nikoho som neurážal no cenzurovali mi ho. Umm

Pridaj komentár