Domov / Hlavná strana / Analýza / Prehodnotenie židovskej otázky

Prehodnotenie židovskej otázky

Keď som sa prvý krát začal zaujímať o biely nacionalizmus všimol som si, že základný princíp etnonacionalizmu bol vždy koncipovaný ako odlišný od židovskej otázky. Etnonacionalizmus je myšlienka, že rasová a etnická rozmanitosť v rámci toho istého politického systému sú vždy zdrojom svárov, a že mier a harmónia nastupujú so zavedením homogénnej zvrchovanej domoviny pre všetky národy.

Avšak židovská otázka je pravdepodobne niečo odlišné od základného etnonacionalizmu. Zahŕňa také témy, ako úloha Židov v propagácii komunizmu, sionizmu a bieleho úpadku a dokonca aj otázky týkajúce sa holokaustu. Niektorí nacionalisti tieto otázky vyťahujú, iní sa od nich držia ďalej, iba obhajujú etnonacionalizmus, ale nedotýkajú sa židovskej otázky.

Chcel som naznačiť, že takéto škatuľkovanie židovskej otázky je úplne zlé. Židovská otázka nie je niečo odlišné od etnonacionalizmu. To nie je samostatný, výhradne voliteľný súbor otázok vyššieho rádu, od ktorých sa môžu etnonacionalisti dištancovať. Naopak, židovská otázka je jednoduché a priamočiare uplatnenie základného princípu etnonacionalizmu.

Ak etnonacionalisti volajú po nahradení multikultúrnych spoločností monokultúrnymi, potom sú Židia zreteľne národom, ktorý patrí do vlastnej krajiny a nemá byť rozptýlený medzi ostatnými národmi. Ak teda Anglicko má byť anglické, Švédsko švédske, Írsko írske, potom musia byť cudzie populácie repatriované do svojej vlasti – vrátane Židov. To je etnonacionalistická odpoveď na židovskú otázku.

To je v úplnom súlade s pôvodným historickým zmyslom židovskej otázky, ktorá je otázkou, ako Židom – jasne odlišnému národu – môže byť poskytnutá právna rovnosť a občianstvo v rámci iných národov. Naša odpoveď je: Nemôže. Patria do svojho vlastného národného štátu. Židovská otázka je cele otázkou vzťahov etník a národných štátov.

Židovská otázka dávno predchádzala takým fenoménom, ako komunizmus, sionizmus a holokaust, takže istotne nie je s nimi spojená. Židovská otázka nie je nevyhnutne spojená ani so židovskou úlohou v úpadku bielej kultúry a demografie. Židia môžu byť jedovatí ako hady, alebo nevinní ako baránkovia, ale židovská otázka tu stále bude – jednoducho preto, že sú to odlišní ľudia roztrúsení medzi rôznymi národmi.

Pokiaľ ide o bielych etnonacionalistov, židovská otázka je presne analogická k čiernej otázke, mexickej otázke, alebo cigánskej otázke. Teda židovská otázka je etnonacionalizmus 101, žiadna tajomná, vysokoúrovňová voľba.

Tento prístup k židovskej otázke presúva dôkazné bremeno. Už nemusí „antisemita“ argumentovať, že etnonacionalisti potrebujú venovať svoju pozornosť židovskej otázke. Človek nemusí argumentovať tým, že Židia sú „špeciálni“ ľudia, keď vezmeme na vedomie, že sú jednoducho odlišní ľudia, a teda patria do svojej vlastnej krajiny a nie medzi nás.

Namiesto toho je povinnosťou tých etnonacionalistov, ktorí sa dištancovali od židovskej otázky, aby vysvetlili, prečo Židia – na rozdiel od iných cudzincov – by mali mať právo žiť medzi nami s plnými občianskymi právami. Toto je v skutočnosti to, prečo sa nacionalisti, vyhýbajúci sa židovskej otázke, dohadujú. Keď Jared Taylor hovorí, že Židia „vyzerajú pre mňa rovnako“, tak hovorí, že oni sú „my“, nie iný národ. Samozrejme, vyhlasovať, že Židia sú „my“ je v rozpore s politikou American Renaissance vychvaľovania Izraela ako národa, ktorý chráni svoje hranice a stavia sa na vlastnú stranu v etnických konfliktoch. Lebo ak Židia sú len rodom bieli ľudia, potom aké majú ospravedlnenie za vytvorenie etnického štátu na palestínskom území? A ak sú Židia samostatný národ, potom patria do vlastnej krajiny a nie medzi ostatné národy.

Samozrejme, pre Taylora je ľahšie tvrdiť, že Židia sú „my“ v americkom taviacom kotli. Bolo by ťažšie povedať, že Židia „vyzerajú francúzsky“, alebo „vyzerajú švédsky“, pretože to tak nie je, a pretože francúzsky či švédsky etnický pôvod nie je otázkou rodového belošstva. Navyše, napriek veľkému počtu zmiešaných sobášov, jadro americkej židovskej komunity zostalo stranou taviaceho kotla a silne sa identifikuje so štátom Izrael. A konečne, Židia nezačali ako biely rod. Rasové jadro ich populácie je neeurópske, aj keď niektorí Židia získali mnoho európskych génov počas svojho putovania.

Židovská otázka sa nelíši od etnonacionalizmu. Je to etnonacionalizmus aplikovaný na Židov. Preto žiaden etnonacionalista nemá právo sa dištancovať. Akonáhle niekto uzná, že Židia sú odlišné osoby, etnonacionalistické riešenie židovskej otázky je židovský nacionalizmus – teda sionizmus.

Samozrejme mnoho bielych nacionalistov má oveľa viac čo povedať o Židoch, než len sledovať, že sú to odlišní ľudia. Argumentoval som, že osud bieleho nacionalizmu nezávisí tak či onak na výsledku historických debát o holokauste. Ale ja verím, že Židia sa nielen líšia od bielych, ale sú aj vplyvní a nenávistní nepriatelia, ktorí nesú značnú zodpovednosť za úpadok bielych a odpor proti bielej obnove.

Niektorí bieli nacionalisti o tom nechcú počúvať. Ale aj tak, ako som argumentoval, musia čeliť židovskej otázke. Pretože ak Židia nie sú nič viac, než odlišní ľudia, potom etnonacionalisti musia konštatovať, že Židia patria do svojej vlastnej krajiny a nie do našich. Tak je to jednoduché.

Preklad: ::prop, www.protiprudu.org
Autor: Greg Johnson

O ::prop

11 komentárov

  1. Prave som docital mensie dielo ruskeho myslitela Vasiliya Rozanova “Apokalypsa nasho veku”.

    V knihach ma vzdy velmi potesi to, ked niekto otvorene hovori take veci, ktore malokto chce pocut, ked niekto je natolko slobodny duchom, ze nesetri citatela ani posluchaca – ide proti prudu. Tomu vzdy fandim, lebo skutocne bystry a charizmaticky clovek si vzdy viac vazi pravdu a princip, ako sympatie davu.

    Nuz, Rozanov vo svojej knihe, ktoru napisal v prvych mesiacoch po pade Ruskeho imperia v roku 1917, hovori, ze v obrovskej miere k tejto kataklyzme vytvorili podmienky ruski intelektuali, ktori namiesto pisania o realite a potrebnych veciach, vypisovali sprostosti o milovani, o laske: Kareninova milovala Vronskeho, ina milovala ineho……vsetky diela boli o velkom milovani, teda o sprostostiach, a na prakticke veci nikto nemyslel, elita sa zaoberala nezmyslami a daromnicami, az kym nebolo neskoro.
    Rozanov doslova pise, ze sa Rusko tak velmi zaoberalo nepodstatnym a nezmyselnym, ze zabudlo zit. Mali vraj uzasne romany a poeziu o milovani, ale este aj pred revoluciou museli ten najpotrebnejsi a najjednoduchsi nastroj pre devatdesiat percent rolnikov – kosak, dovazat z Rakuska-Uhorska.

    Hovorim o tom prave tu a teraz, lebo uz roky pozorujem, ze my Slovania sme vzdy boli, a asi navzdy ostaneme nepraktickymi ludmi, ktori sa zaoberaju sprostostami, predvadzaju sa, afektuju, vymyslaju si, hraju sa na intelektualov, a to podstatne im vecne unika.
    Kurva, co je to za sprostost ten Vas “etnonacionalizmus”, a kolkych ludi to na Slovensku zaujima?

    Inac povedane, mohol by mi niekto vysvetlit, o com je horeuvedeny clanok, komu je urceny, komu stalo zato prelozit taku nehoraznu zbytocnost a sprostost? To ste si este doteraz neuvedomili, ze dovod, preco tu nikto skutocne a zmysluplne nedava prispevky, nediskutuje, len znamena, ze to nikoho nezaujima? Potom sa cudujete, ze najaktivnejsim prispievatelom tu, je pomyleny halfwit “svarga”?

    (To, ze je clanok prelozeny, akoby to robil deviatak zakladnej skoly po dvoch rokoch povinnej anglictiny, tentoraz nie je dolezite spominat.)

    Ked tu davate clanky, ako je tento, potom sa ani necudujte dlhodobo primitivnej diskusii, ktoru tu vsetci roky predvadzame. A nie len tu, ale na takmer vsetkych tzv. alternativnych webovych forach na Slovensku.

    Pytam sa sice taku otazku, ale viem, ze mi na nu nik neodpovie, ze namiesto toho dostanem rozne sudy, aky som ja nedobry clovek.

    • Skúsim vám odpovedať v rámci svojich možností. V prvom rade vám chcem poďakovať, že vám leží na srdci kvalita propu. Iste, uznávam, že by to mohlo byť lepšie. Záleží to však aj na vás. Môžete prestať byť iba konzumentom a kritikom, a môžete nám zaslať texty, ktoré VY považujete za zásadné a dôležité. Môžete nám poslať vaše preklady, články, komentáre. Rád vám ich zverejním – pokiaľ budú mať hlavu a pätu.

      Bohužiaľ, zakaždým, keď dám niekomu takúto ponuku, nastane mŕtve ticho. Dúfam, že tentoraz to bude inak.

      K samotnému článku. Etnonacionalizmus je nacionalizmus na etnickom základe. T.j. jedná sa o klasický nacionalizmus národov tak, ako je známy v našich končinách – napr. maďarský nacionalizmus, slovenský nacionalizmus. Autor článku používa slovo etnonacionalizmus preto, aby ho odlíšil od tzv. „bieleho“ nacionalizmu, ktorému sa často venuje.

      Článok som preložil preto, lebo zaujal mňa. A je mi jedno, že sa pod ním nediskutuje. Prop nie je komerčný server, mne úplne stačí, keď pokryje náklady na svoju prevádzku, keď nie, nedeje sa nič strašného. Preto je mi úplne jedno, či majú články čítanosť v stovkách tisícov, alebo ich čítajú iba ľudia, ktorých by som spočítal na prstoch rúk. Tomuto sa hovorí sloboda rozhodovania. Aj keď budete mať možno iný názor na to, čo je sloboda.

      • Nedaj sa znechutit. Myslím, že viem co mu vadí. Ale neprizná to. To však pre prop nie je dôležité. Ľudia by si mali klásť základné otázky. Sú to tie najdôležitejšie. Už dávno som nečítal, tak pekne upečený problém, pekne zo všetkých strán. Asi si si vzal k srdcu moje slová pre Tuláka.:) Že Slováci si protrebuju po Slovensky prečítať jasne odpovede na jednoduché otazky. Lebo tie najjednoduchšie sú zároveň tie najdôležitejšie. A myslím že v tom.článku ide aj o čosi viac ako si povedal. Ale to si prečíta každý sám. Je to jasné, slušne,čisto napísané. Aj pre Tuláka alias Grigorija.

    • Aky je problem? Lepsie povedane aky mas Ty problem? Kritizujes Slovanov, avsak Tvoje prispevky su take vykriky do tmy, plne bolesti a citu, zraneneho citu.. povedz brani Ti niekto alebo nieco? Nadrapujes sa aky si intelektual, no tak sa prejav, nemusis sa iba prsit. Ked Ti da SA, dobre mienenu radu, tak hystericky nanho vybehnes ako slecinka. Upokoj sa.
      Ja by som editora pochvalil za vyber aj tohto clanku. Skor sa mi vidi,, cosi ine.
      Tebe vadia taketo clanky, ktore su slusne, dobre napisane po kazdej stranke a idu na podstatu, na koren problemov. Pokrytecky volas prave po tom a ked sa to udeje, tak si cely vykolajeny. Vykrikujes do tmy, ze preklad je slaby a vobec naco!? Akoby si sa bal, ze ludia si zacnu klast “ основные вопросы на собеседовании“. Ked uz tak milujes rusku klasiku, myslim, ze nazor ktory si vyslovil, je hlupost. Mimochodom suvisi to s clankom, s tymto clankom, vsetci vedia kto uskutocnil VOSR☺. A o tom je aj tento clanok. Dobry vyber, pan editor !!

      • Čakal som na nejaké komentáre k tomuto článku, lebo som nechcel byť prvý, z určitého dôvodu. Chcel som si potvrdiť správnosť príspevku Vladimíra7, z akých dôvodov moc nekomentuje. Je to obava z monitorovania príspevkov, špehovania. špiclovania a následných možných nepríjemností. Inými slovami “sloboda” slova, tlače a vôbec prejavu v plne “fungujúcej demokracii”.
        Preto ma aj prekvapili slová Tuláka keď mi napísal “v čestnej a slobodnej debate….” (by som vraj nemal nádej)…nebola to ‘slobodná’ debata v tzv. Slobodnom Vysielači?
        Z tohoto dôvodu, na takúto ‘ošemetnú’ tému – každá téma o židoch a holokauste je ošemetná – je minimálny ohlas a žiadne komentáre. Strach z demokracie. Nedostatok munície komentátorov. Osobne, nemám problém takéto články komentovať, a to ich evidenciou, proti ktorej nemajú obranu…
        Preto, v tomto smere, vysoko hodnotím Prop.

        Preto si myslím, že tento dôvod, ktorý uviedol Grigoriy, nemusí byť – ale môže byť – správny:
        “….ze dovod, preco tu nikto skutocne a zmysluplne nedava prispevky, nediskutuje, len znamena, ze to nikoho nezaujima….”
        V článku mám výhrady len k jednej veci; neuznávam taký termín – a o tom bola už dávno debata a aj spor s Amanom, ktorý to tiež asi od G.Johnsona prebral – a plne so mnou súhlasil Norman, termín “židovský národ”. Nič take neexistuje a nikdy ani neexistovalo, tak isto, ako ani neexistuje “židovská rasa”. Títo páni dokonca ani nevedia o výrokoch samých predstaviteľov židovstva, ako:

        Zhrnutím dávnych a horkých kontroverzií v lakonických paragrafoch, Raphael Patai (maďarský žid, ethnograf, historik, orientalista a anthropológ) píše:
        “Fyzické a antropologické zistenia ukazujú, že napriek populárnym názorom, niet židovskej rasy”. (Referencie, str. 235: Encyklopedia Britanica (1973) Sv. XII, str. 1054.)

        ”Religion and ethnicity does not make a race” (Náboženstvo a etnicita nerobia rasu). (A. M. Lilientahl v jeho knihe “Zionist Connection II –What Price Peace?”)

        “Prevládajúci problém s touoto teóriou je, že si sama protirečí: židia nie sú rasou. Každý sa môže stať židom – a príslušníci každej rasy, viery a farby po celom svete tak robili v každej dobe.
        (Odstavec Rasová Teória – Rabín Lawrence Kelemen v jeho článku “Why People hate the Jews”, ktoý už bol na Prope uverejnený).

        Ako vieme, židovská história sa dožaduje pôvodu od Sem-a, Noe-ho syna, ktorý bol postavou zo sumerských legend a neskoršie od Abraháma, ktorý opustil Sumer, aby našiel ‘zasľúbenú zem’.
        Uvážiac, že niet stopy po týchto osadníkoch Sumerskej zeme, prepokladáme, že mnoho Sumerov muselo putovať na sever a západ, stanúc sa tak značnou časťou vandrujúcich ľudí z ktorých sa stal “židovský národ”.
        Akokoľvek však, celá evidencia nám prezrádza, že židia nie sú rasou, alebo dokonca historickým národom, ako tomu sami chcú veriť; sú amalgám semitských skupín, ktorí našli spoločenstvo vo svojej bez-štátnosti a adptovali teologickú históriu, založenú na sumerskej pod-skupone. (“The Hiram Key” p. 123- 125).
        Samozrejme o Chazarských Aškenázov ani nehovoriac, ktorí ani náhodou do tejto skuppny nikdy nepatrili.

        Čo sa týka kritiky prekladov Propu, nevidím žiadne nedostatky. Táto kritika, Grigoriy, by skôr platila na mňa, ja mám skôr ťažkosti, nie však s angličtinou, ale so slovenčinou. Je mnoho anglických slov, pre ktoré slovenčina nemá ekvivalent. A je mnoho slov, ktoré nie sú objasnené dokonca ani v anglickom Websteri. Preto by som nebol vôbec prekvapený, keby ste napadol mňa a moje preklady. Prekladať z akejkoľvek reči nie je jednoduché. A preto Prop, Aman a každý iný, kto tu prispeje nejakým prekladom, robia výnimčnú prácu.
        Ako by ste do slovenčiny napr. preložil slvo ‘hyphenated’? (Dr. Jacob Klatzkin’s “We are not hyphenated Jews”).

        Či Grigoriy je tiež “Tulák”, nie je podstatné. Píše veľmi dobre a že jeho názory sem-tam niekomu nevyhovujú, je na oponentovi mu ich vyvrátiť.
        Keď však nedávno napísal o niečom, že to má od Tuláka z ulice, ešte neznamená že on je tým Tulákom. A mne je úplne jedno, či on je Grigoriy, Tulák, alebo “schöne Náci” (starí Bratislaváci vedia, kdo to bol).

        Problém je nedostatok informácií, vedomosti, evidencie a s tým som sa snažil Tuláka oboznámiť v mojom komentári ku jeho interwiev.
        Keby ich mal (aj iní), nemusel by sa báť ‘slobodne’ hovoriť.
        Komentovať k takýmto článkom, treba použiť výroky, prehlásenia, diela, samotných židovskýc autorov a ich literatúry. To sú na nich najsilnejšie zbrane, proti ktorým sú bezmocní. Ich jediná, smiešna obrana je, že takéhoto žida hneď zatratia výrokom “Oh, he is self-hating Jew” (on je seba-nenávidiaci žd). Potom sa nemusím báť žiadneho monitorovania. Nech monitorujú sami seba. Samozrejme je tu podmienka – je nutné o nich vedieť. Potom nebudem mať žiadny problém pri žiadneom interwiev, alebo polemike na Prope, alebo kdekoľvek inde.

        Uvediem pár príkladov:
        Dr. Oscar Levy v jeho dlhom, trinásť stranovom Predslove ku knihe “The World Significance of the Russian Revolution”, autor George Lane-Fox Pitt-Rivers, B. Sc., píše:

        “….Muži a ženy židovskej rasy….Od Mojžiša po Marxa, Izaiáša po Eisnera (ministerský predseda Bavorska), v parxi a v teórii, v idealizme a v materializme, vo filozófii a v politike, sú dnes, čím vždy boli: vášnivo oddaní ich ideálom, ich ambíciám a hotoví, nie, ochotní preliať poslednú kvapku krvi, realizovať ich vidiny.
        “Ale tieto vidiny sú všetky špatné”, odpoviete…”Podívajte sa, kam doviedli svet. Uvážte, že mali neprestajne ‘fair’ súd po 3000 rokov. Ako dlho nám ich chcete doporučovať a uvrhnúť ich na nás?
        A čo nám navrhujete, aby sme sa dostali von z tohoto morasu, do ktorého ste svet tak deštruktívne zaviedli?”
        “Na túto otázku Vám môžem dať len jednu oidpoveď – Máte pravdu. Tento Váš posudok , ktorý – ja s istotou cítim – je základom Vášho anti-smeitizmu, je príliš dobre oprávnený a na tomto základe som celkom ochotný si s Vami potriasť ruku a obrániť Vás proti každému obvineniu za šírenie rasovej nenávisti.
        Ak ste anti-semita, ja, semita som tiež anti-semitaa, dokonca omnoho zapálenejší, ako ste Vy….pochybili sme, priateľu, žalostne sme pochybili. A ak bola pravda v našom omyle 3000, 2000, či pred 100 rokmi, teraz nie je nič, než falošnosť a šialenstvo, šialenstvo ktoré vyprodukuje dokonca väčšiu mizériu a stale väčšiu anarchiu.
        Priznám sa Vám s tým, otvorenem úprimne a s ľútiosťou, ktorých hÍbku a bolesť, len praveký žalmista – a len on – môže žialiť nad týmto našim horiacim vesmírom….
        My, ktorí sme pózovzli ako záchranci sveta, my, ktorí sme sa dokonca pýšili, že sme mu dali “Spasiteľa”, my nie sme dnes ničím iným, ako zavádzači sveta, jeho ničitelia, jeho podpalači, jeho kati…..my,ktorí sme vám sľúbili zaviesť vás do nového neba, konečne sme uspeli vás priviesť do nového pekla….
        Niet žiadneho pokroku, a najmenej zo všetkého, progresu morálneho…
        A je to práve naša Morálka, ktorá zabránila celý skutočný pokrok a – čo je horšie – ktorá dokonca stojí v caste každej budúcej a prirodzenej rekonštrukcii v tomto našom zruinovanom svete…. dívam san a tento svet a trasiem sa nad jeho strašdelnosťou: trasiem sa o to viac, lebo poznám duchovných autorov tejto celej hrôzy…(júl 1920).

        * * *
        Marcus Eli Ravage, v Rumunsku narodený židovský autor, prišiel do New Yorku okolo roku 1900.
        Autor viacerých kníh a európsky dopisovateľ pre “The Nation” a prispievateľ do “he New Republic” a “Harpers”, bol autorom článku, ktorý sa objavil v januári a februári 1928 v
        “Century Magazine” pod titulom “A Real Case Against The Jews”:
        “Nedocenili ste skutočnú hÍbku našej viny. My sme vtierači. My sme rozvrtávači. My sme podvracači. My sme vzali váš prirodzený svet, vašu ideu, váš osud a prevrátili ich na nezákonnú anarchiu. My sme nielen pri zrode vašej poslednej Veľkej vojny, ale všetkých vašich vojen, nielen Ruskej, ale každej inej, väčšej revolúcie, vo vašej histórii.
        My sme priniesli neporiadok, zmätok a
        nepokoje do vášho osobného a verejného života.
        My to stále robíme”!

        * * *
        Ale toto je koruna všetkému:
        Dr. Jacob Klatzkin v “Krisis und Entscheidung” píše:
        “My nie sme židia, pomiešaného, alebo rozdielného pozadia; my sme židia bez príslušnosti a rezervovanosti. My sme jednoducho votrelci; my sme cudzinci vo vašom strede a zdôrazňujeme, že si prajeme takými ostať.
        Medzi vami a nami je šroká priepasť, tak široká, že niet mosta ktorý by ju preklanul.
        Váš duch je nám cudzí; vaše mýty, legendy, návyky, zvyky, tradície a národné dedičstvo, vaše náboženské a národné svätyne, vaše nedele a sviatky…..to všetko je nám cudzie. História vašich triumfov a porážok, vaše vojnové piesne a bojové hymny, vaši hrdinovia a ich veľké činy, vaše národné ambície a inšpirácie, to nám je všetko cudzie.
        Hranice vašich zemí nemôžu obmedziť náše sťahovanie a vaše hraničné spory nás nezaujímajú.
        Vysoko za a nad vašimi hranicami vašej zeme, stojí naša židovská jednota….
        Ktokoľvek nazýva cudziu zem Vlasťou, je zradca židovského národa….
        Židovskí hedinovia v cudzích vojnách pre nás nič neznamenajú. Židovský ľud nemá dôvod ich vyznamenávať medailami; oni nie sú židovskí hrdinovia….
        Lojálny žid nemôže byť nikdy nič iné, ako židovský patriot….
        My uznávame národnú jednotu židov Diaspory, nezáleží v ktorej zemi sú usadení…. Preto žiadne hranice nás nemôžu obmedziť v sledovaní našej vlastnej židovske politiky….
        Židovské náboženstvo je bohaté na ‘ochrany’, ktoré držia našu komunitu nedotknuteľnou, než aby bola ovplyvnená cudzími vlivmi…
        Na rozdiel od iných náboženstiev, naše nie je zbierka dogiem a doktrín, ale
        “Code of Laws” (Kóda Zákonov) a teda dodržiavaním a praktizovaním zákonov, sme demonštrovali naše právo k seba-určeniu, to znamená, byť riadení našimi vlastnými zákonmi v každodennom živote.
        My sme stratili náš Štát, ale nie našu Konštitúciu; my sme ju udržali a zachovali ako “prenosný Štát”, ktorý, v skutočnosti nám umožňuje užívať národnú autoritu v Diaspore….

        Tajomstvo dve tisíc ročnej židovskej reailty bez domova, je tajomstvo židovského náboženstva….to nás držalo pripútaných jeden k druhému v jednote, oddelených len pre seba; dokonca aj roztrúsení, držalo nás pohromade ako národ v národe; ako Štát v Štáte….my sme nikdy neboli len náboženská komunita…silná hradba, vybudovaná nami samými, nás oddelila od hosťujúceho národa a za tou hradbou existoval židovský Štát v miniatúre….
        priepasť je príliš veľká medzi Izraelom a inými národmi… V židovskom povedomí nie je možné nájsť ani to najmenšie cítenie príslušnosti k nemeckej národnosti, ….My sme dokonca aj zjudealizovali ich jazyk; je priliehavo nazývaný “Yiddish”…..my môžeme žiť voľne len medzi ľuďmi, ktorí ešte nedosiahli ich národnú dospelosť; preto my stratíme naše zámorské kolónie, keď Amerika dosiahne toto štádium a jej ľud výjde von z “Roztápajúceho kotla” (“Melting Pot”), ako národná jednota (1921)”.

        Moshe Menuhin, predtým židovský nacionalista sa stal Američan (jeho terminológia), je oprávnene kritický ku židovskej nacionalistickej ideológii Dr. Klatzkina; pán Menuhin prehlássil, že sa nesmie zabudnúť, že toto bolo napísané, keď židia v Nemecku plne užívali občianske a politické práva v demokratickom Nemecku a mohli úplne slobodne integrovať, dokonca i keď sa pridŕžali svojho židovského náboženstva.
        Aký iný svet by to bol, keby vštci židia boli takí Američania, ako je Moshe Menuhin.

        * * *
        Je to na zamyslenie; môže sa ešte niekdo diviť, prečo ich N.S. Nemcko, ako aj celá Európa chceli zpomedzi seba vyhnať?

        • Veci su vzdy jednoduche, ked im rozumieme a vtedy ich vieme jasne pomenovat. Podane slovensky a jasne, vyzname sa v nich. Nuz tak je to aj so zidmi ci Zidmi. Uprednostnujem slovo Zidmi. Pretoze je to narod. O tom pise prave clanok. Ak kedze je to narod , jasne ide v svojich uvahach dalej. Mily Sithra, nehnevajte sa ale Vasa snaha citovat a neustale sa odvolavat na zdroje je take „anglicke“ ale zaroven komicke. Vy to nazvate evidencie, cize dokazy. Po prve, nie su to ziadne dokazy, su to len citaty. Ze sa nejaky Žid, prizna, ze su rozvracaci, skratka niciaci zivel, vsade kam pridu, je mne u prdele tri. Preco? No to je predsa zjavne alebo cudzim slovom evidentne. V slovencine ma slovo evidentne iny vyznam ako v anglitine. V tom vidiet aka je anglictina primitivna rec. Prevezme slovo z latiny a zbabre ho. To je dane obmedzenostou anglictiny, jeho priponami a nedostatocnostou v rode a pade. U nas to znamena tak ako to pisete, ze mate registraturu. A Aman ma vyborne preklady.
          vratme sa k podstate clanku. Cela problematika zidovskeho etnonacionalizmu je v tom, ze je negativna. Hypernegativna. Zidom je odmala trieskane do tych ich hlaviciek, ze su vyvoleny Bohom a vsetko im ma patrit a vsetci im maju sluzit. A v com je ten hypernegativizmus? No v tom, ze len co Žid vykroci za hranice svojho mikrosveta, tak narazi na problem. Ze nie je ani zdaleka najlepsi, ze nie je najmudrejsi, o krase tazko u nich hovorit, to sa neda ani zo srandy. A tak by sme mohli pokracovat. Tak co urobi mily Zid? No zacne nicit, rozvrtavat, rucat to co prevysuje vsetko to co on dokaze. Zid nevie malovat, tak vymysli 30 izmov a vysledok je ze ani diva svina by nevedela tak rozryt vytvarnu kulturu. Rovnako je to v hudbe,ako im to skvele vmietol do tvare Richard Wagner. Odvtedy ho nenavidia. Vobec R.Wagner je skvely priklad co to antisemitizmus je. Antisemita je ten, koho Zidia nemaju radi. A on je dôkaz.
          Ale aby som sa vratil k clanku. Jeho myslienke. Židia samozrejme su narodom, rasou aj nabozenstvom. To ze su najnehomogenjsou rasou a narodom ponechajme bokom. Nie je to podstatne a ani nas to nezaujima. Kazdy sa rad pochvali cudzim perim. Oni nie su vobec vynimkou. Naopak.
          Podstatne je ine. Kedze su vlastnym narodom a rasou a maju vlastny stat ako kazdy iny narod. To ze sami seba oznacuju za vyvoleny narod , na to im velmi slusne povedane zvysoka kaslem. To moze a casto o sebe tvrdi kazdy narod. Nejedna sa o nic ine ako osialene hypertrofovany šovinizmus. Pre ich tvrdenia nie je ani najmensi dokaz. Nech ukazu archu zmluvy s Bohom, ale nech uz konecne sklapnu a prestanu otravovat. Lebo vysledkom ich cinnosti su len same revolucie, prevraty skratka a jasne zlo.
          Ako sa niektori cestni z nich sami priznavaju.

          A teda ked su narodom ako hociktori ini na svete a maju svoj stat. KONECNE. Tak nech sa na nich zacne nazerat ako na hociktoreho ineho obcana z hociktoreho ineho statu sveta. Doma je tam, kde ma stat a vsade inde je len H O S Ť. Iba host a nech sa tak laskavo sprava. A mal by platit system reciprocity, to znamena ako oni k nam, uplne rovnako my k nich. Len tak je to slusne, cestne a poctive. A ked sa im to nepaci, treba sa odvolat na biblicke. Ako chces aby sa choval iny k tebe,, chovaj sa k nemu aj Ty sam.

      • Drahý svarga,

        je mi ľúto, že sme sa dostali do konfrontácie. Bolo by na škodu nás oboch aj čitateľov, keby sme v tom pokračovali.

        Na znak zmierenia a dobrej vôle som sa rozhodol využiť moje konexie na Slobodný vysielač, kde Ti vybavím štvorhodinové vystúpenie podobne tomu, čo tam mal Tulák z ulice.
        Štyri hodiny sú naozaj dlhy čas, ale pre Teba by to nemal byt problém.
        Naozaj Ti to vybavím, ale mám jednu podmienku. Chcem, aby si prvú polovicu relácie venoval rozprávaniu o tom, ako si videl fotografiu zázračného čuda nevyčísliteľnej hodnoty, a ako si Ty dokázal len z fotografie vedieť, že to čudo bolo vyrobené z mimozemského materiálu.
        Myslím si, že po dobe Štúrovcov sa na Slovensku neodohralo nič natoľko významne, ako bola Tvoja spoluúčasť na objavení a následnom predaji daného artefaktu do zahraničia, za, ako si spomínal, neadekvátnu až smiešnu cenu.
        Kedže Slobodný vysielač ma predsalen väčší dosah na verejnosť ako „prop“, Tvoja historka bude mat vačšiu šancu dostať sa do vedomia, podvedomia aj nadvedomia slovenského národa, a zachovať sa pre časy budúce.

        • Mily Grigorij, tak ako mas problem, priznat sa, ze Tulak a Grigorij je jedna a ta ista osoba, hoci neviem preco, mal by si aj v inom, si prestat si vymyslat. Nikdy som nepovedal ze sa jednalo o mimozemsky material. To si si vymyslel alebo domyslel. Ja som tvrdil cosi uplne ine. Ked sa uz chces vysmievat, mal by si si aspon poriadne precitat, co som povedal. Material bol uplne bezny, pouzivame ho bezne. Co bolo pozoruhodne, bolo jeho spracovanie. Ze ani dnes by sme ho nevedeli takto spracovat . Blizsie som k tomu odmietol dat akekolvek info. Ostatne je Tvoja fabulacia. Vysmieval si sa a zabaval sam na svojej neznalosti a hluposti. Vidis ani neuplynulo vela casu a nedavno tu prepukol skandal s Berninniho dielom. Tu sa nevedel predat ani za 30 000 a v Londyne sa predal za 30 000 000 . A o tom som pisal o znalostiach a kompetencii vo vztahu k unikatnym artefaktoch. Vies mily Grisa, vzdy sa najde vela hlupakov, co sa radi vysmeju, len ked zistia, ze sa smeju na vlastnej sprostosti a vlastnej skode, vtedy ZRAZU niet zodpovedneho ani ineho. Zrazu sa ten smiech meni na plac a sebalutost. Tak aj Ty, vyjadruj sa k tomu o com nieco vies, nevymyslaj si a neklam.

        • A este o nieco som Ti vtedy jasne povedal, ze ja som na ziadnu spoluucast na tom obchode nemal. Zase si vymyslas a klames. A to je ten problem. Mas plne usta pravdy ale zacni od seba. Tazko Ta mozem zobrat vazne, ked nemas problem s urazkami a luhanim. Vies, co si vazim na zidovskom narode ? Jeho organizovanost a hierarchiu . Vedia komu co povedat. Kazdemu clenovi spolocnosti povedia iba tolko, co vie pochopit a spracovat. A Tebe napriklad sa vela toho povedat neda. Nevies spracovat ani to malo ,co si precital. A to je ten problem. Neda sa do stamperlika naliat cely demizon.

  2. Ja by som tu este uviedol, jeden krasny priklad cloveciny a zaroven otazok o ktorych je tu rec. O Zidoch je vseobecne tradovane, ze oni a vytvarne umenie sa v laske nemaju. Pozor to ze ovladli kseft z vytvarnym umenim je ina vec. Businness je businness . To je daco ine. Najst vyvarne nadaneho Zida je tazke. Rozlisujem vytvarne nadanie a schopnost obchodovat s obrazmi.
    Ale predsa sa najdu. Jeden z nich je Dominik Skutecky. Mimoriadny maliar. A ako mimoriadny umelci byvaju bol to skromny, poctivy a cestny clovek. Samozrejme vedomy si svojich remeselnych a umeleckych kvalit. Podotykam ze umeleckych odvadzam od slova um, umiet cize vediet, dokazat vytvorit. Ked nastupovali -izmy v polovici 19. Storocia. Dorazne sa postavil proti, vedomy si svojej hodnoty a dostojnosti. Ano dostojnosti ludskej a umeleckej. Postavil sa proti, vyhranil sa proti upadku, proti sovinizmu, proti primitivizmu. Skratka ako clovek , ktory nieco dokaze, nebude prznit umenie, vkus ludi a kulturu. Povedal jasne, najprv sa naucte pracovat s remeslom, kreslit, malovat, tam este len zacina umenie. A ked to budete vediet, potom mozte hovorit o umeni.

  3. A este jedna vec by sa mala prestat pouzivat. Vyraz “ Svätá zem“ . Pre nas pre Slovakov je svatou zemou Slovensko. Izrael je pre mna cudzou zemou, vzdialenou.
    V com by sme sa mali poucit od Izraela, je ich ustavny system polozeny do dosledkov na etnonacionalizme. Maju 9 slovom devat stupnov obcianstva.
    Malo by sa urychlene zaviest. Samozrejme najvyssi stupen by mali iba Slovaci.
    Rozhodne nie kadejaky privandrovalci z Haliče ci Indie, je uplne jedno ci su tu 200 rokov alebo 700 rokov. Nemaju narok. Dokonca by som uzakonil, moznost zbavenia obcianstva a institut vyhostenia.
    Tak ako v Izraeli. Ked mozu oni mozeme aj my. Preco nie?

Pridaj komentár