Domov / Hlavná strana / Spoločnosť / Odvaha Jodie Foster

Odvaha Jodie Foster

Jodie-Foster-and-Mel-Gibson Americká herečka, režisérka a producentka Jodie Foster sa ocitla pod paľbou kritiky za to, že sa rozhodla podržať svojho priateľa, oscarového režiséra a herca Mela Gibsona. Obaja sa poznajú odkedy sa stretli pri natáčaní filmu Maverick (1994).

Potom, čo Gibson natočil kresťanský film Umučenie Krista (2004) bol systematicky prenasledovaný a očierňovaný. Film celosvetovo zarobil 611 899 420 dolárov z toho 370 782 930 len v Spojených štátoch, čím prekonal každý film, v ktorom Gibson v minulosti hral. (Film režíroval, ale nehral v ňom). V USA sa stal (svojho času) ôsmym najlepšie zarábajúcim filmom, ktorý mal označenie R-rated (filmy dostupné len pre divákov starších ako 17 rokov alebo iba dospelých, pozn. preklad.). Umučenie bolo nominované na tri Oscary a vyhralo People’s Choice Award (doslova Ocenenie voľby ľudí).

Je očividné, že Hollywood nie je motivovaný iba túžbou po zisku. Oveľa dôležitejšia je propagácia špecifických foriem rasizmu, náboženskej bigotnosti a politickej korektnosti – inými slovami, spoločenskej kontroly.

Keď Židia spoločensky pretláčajú svoje pohľady, tak zlomyseľne útočia na kohokoľvek asociovaného s myšlienkami na spoločenskom okraji. Základným prvkom pre úspech je tu ostrakizmus spojený s honom na čarodejnice. Všetci musia nadávať na obeť čo možno najponižujúcejším spôsobom a neposkytnúť jej podporu a komfort akéhokoľvek druhu.

Motivácia je tu dvojaká: z nenávisti a kvôli pomste zraniť kresťana, belocha, anti-komunistu, Araba alebo ďalšiu obeť v maximálne možnej miere a v rovnakom čase učiť ostatných, že nesmú snívať o opustení pieskoviska, v ktorom im bol vymedzený priestor.

Únik z pieskoviska

V jasnom rozpore s týmto dozorom zrežírovala Jodie Foster film The Beaver (Bobor) (2011) v hlavnej úlohe s Melom Gibsonom. Vo filme si tiež s ním zahrala. Podľa magazínu The Hollywood Reporter bolo obsadenie Gibsona „výzvou pre distribúciu“, čo sama Foster pripúšťa: „Chceli to tiež zakotviť – čo bol kľúčový dôvod prečo obsadila samú seba do jednej z hlavných úloh.“

Takto položila herečka samú seba i svoju kariéru na trať. Židovská hrozba je hmatateľná a každý to vie: „Stále má za sebou dekády produktívnej práce a na tom záleží. Takže je srdcevrúce, že táto druhá križovatka (jej prvou bol obsesívny fanúšik John Hinckley, ktorý postrelil prezidenta Reagana) jej spoločne s verejnými vírmi mohla stáť v ceste.“

Počas natáčania filmu The Beaver došlo ku kurióznej nehode, keď mal Gibson počas jednej scény trafiť samého seba lampou: „Bola to veľkolepá, emocionálna scéna, posledná, ktorú sme natáčali“, poznamenáva Foster. „Naše oddelenie to poplietlo a nedodalo poriadnu falošnú lampu, z polovice bola skutočná a keď sa ňou udrel po hlave, tak odrazu bola všade samá krv.“

V máji 2011 počas rozhovoru s Guy Razom, židovským hostiteľom National Public Radio’s Weekend All Things Considered, bola Foster položená otázka, prečo sa rozhodla podporiť Gibsona potom, čo ho všetci ostatní opustili. Zopakovala ozvenu podobných vyhlásení z jej predošlých rozhovorov behom posledných rokov:

„Ak ide o opustenie tých, ktorí bojujú, mám na mysli tých, ktorých milujete a poznáte ich a opakovane sa osvedčili u druhých a vo vašom živote ako priatelia a sú v skutočnosti členmi vašej rodiny, tak ak bojujú, tak ich neopustíte. Budete stáť pri nich. Nemám záujem utekať od neho. Mel Gibson, ktorého poznám, s ktorým mám skúsenosť a ktorého poznám dôverne – a myslím, že pravdepodobne môžem povedať, že vy ho nepoznáte – je výnimočný muž. A nikto to nemôže zmeniť.“

Tento spôsob uvažovania a jednania bol veľmi charakteristický pre našich ľudí v pred-totalitárnej ére. Samozrejme, že nebol nikdy univerzálny, ale objavoval sa v našej spoločnosti ďaleko častejšie než by sa vám o tom mohlo snívať pri pozorovaní dnešnej populácie.

Takáto integrita vyžaduje skutočnú morálnu a spoločenskú odvahu. Je ďaleko pôsobivejšia ako len nezodpovedné fyzické správanie asociované s extrémnymi športmi alebo súčasnými vojenskými a policajnými povinnosťami, do ktorých sa množstvo ľudí bez problémov pravidelne zapája (v skutočnosti hľadajú v tom únik – je to pre nich zábava).

Urodzený pôvod

Foster patrí k členom osobitej skupiny hollywoodskych osobností, ktoré pochádzajú z priviligovaných pomerov ako napr: John Lodge, Katherine Hepburn, Humphrey Bogart, Otto Kruger, režisér Robert Aldrich.

Absolvovala frankofónnu predprípravnú školu (gymnázium) Lycée Français de Los Angeles a od svojich tínedžerských rokov často žila a pracovala vo Francúzsku. Hovorí po francúzsky bez prízvuku a dokonca dabuje samú seba vo francúzskych jazykových verziách väčšiny jej filmov. S vyznamenaním ukončila vysokoškolské štúdium na Univerzite Yale a je potomkom pútnikov z lode Mayflower – Johna a Priscilly Alden a Williama a Alice Mullins. (Len rodokmeň jej otca je dostupný online, jej v Bronxe narodenej matke, rodenej Almondevej, nie).

Filmový projekt o Leni Riefenstahl

Foster bola tiež terčom útoku pre svoju túžbu natočiť film o živote legendárnej nemeckej režisérky Leni Riefenstahl (Triumf vôle, Olympia). Tento projekt nikdy nedostal schválenie a zdá sa byť v súčasnosti mŕtvym: „Nikdy som nebola skutočne schopná to pretlačiť. Nedokázala som im poskytnúť scenár v takej podobe, v akej ho potrebovali mať.“ Pokrčí ramenami a pokúša sa nebyť tým skľúčená. „Ale pocit straty tu stále je a možno i vždy bude.“

Nie je úplne jasné, či Foster zamýšľala poskytnúť sympatický alebo dokonca objektívny obraz o Riefenstahl, hoci by sme tak mohli predpokladať. Jej spoluproducentka na projekte Gabriela Bacher povedala novinárom v roku 2007, že film by nemal „očistiť“ kontroverznú filmárku.

Zvyčajne by bola židovská cesta v tomto bode jasná. Pokračovali by v snahe urobiť z Fosterovej života peklo, ohrozovali by jej kariéru, až kým by neodvolala svoje slová a nepripojila sa k davu hádzajúcemu kamene do Gibsona.

Ochráni Foster jej lesbická orientácia? V židovskom impériu nemajú gójski homosexuáli povolenie myslieť si, robiť a povedať to, čo by chceli, ale stále majú viac slobody ako heterosexuáli.

Čas nám to prezradí.

Autor: Andrew Hamilton
Zdroj: Counter-Currents Publishing
Preklad: Aman, www.protiprudu.org

O Roland Edvardsen

9 komentárov

  1. Jodie Foster bola vždy osobnosť.
    Jej projekt by neočistil Leni Riefenstahl, pretože tá je čistá, nikdy neurobila ani zločin ani amorálny čin. Nečudo, že jej jedinečná osobnosť fascinovala aj Jodie Foster. To, že sa film nerealizoval, je naozaj škoda – nie kvôli Rifenstahlovej, ale kvôli nerealizácii Fosterovej kľudne povedzme geniality..

    Keď povieš pravdu o sionistoch, aj keby si bol čierna lesba, aj tak budeš označený za nacistu. Podobne je to s Foster – a okrem toho, ona , pokiaľ viem, nikdy nerobila zo svojich súkromných preferencií verejné politikum. Aj na jej príklade vidno, ako homosexualita nikomu nevadila, kým z tejto biomedicínskej záležitosti sionisti nespravili politickú sračku (tu bolo nutné výstižné slovo).

    • Aman Againsttime

      Foster je jedna z mojich obľúbených herečiek. Je veľmi talentovaná a inteligentná. Okrem toho je jednou z mála skutočne atraktívnych, žensky pôsobiacich lesbičiek. 🙂
      Inak je zaujímavé, že Gibson, ktorý je médiami prezentovaný ako fanatický, všetkých nenávidiaci ultrakatolík (ale i rasista, antisemita, homofób a mizogýn) má za najlepšiu priateľku sebavedomú lesbu a ateistku. Niečo tu nesedí. 🙂

    • „…. Foster bola vždy osobnosť.“ Hehehe, ano ale ak by vyhlásila, že židovský holokaust a prenasledovanie židov počas 2sv. boli tie najhroznejšie veci v dejinách Európy, už by bola kultúrny odpad „zapredaný sionistami“, že ?

      • Myslel si to ironicky a pritom si napísal pravdu.

      • Ak by vyhlásila …
        Je dosť pravdepodobné, ba som si takmer istý, že podobné vyhlásenia v USA a v Hollywoode musel urobiť a urobila viackrát za život.
        Proste plati
        Kto chce s kurvami žiť, musí s kurvami vyť.
        A ona musela žiť medzo židmi.

        Ale ako vidíš, jej osobnosť prevláda.

  2. Ja si este pamatam ako sa v mediach snazili pospinit aj jeho posledny film, ktory reziroval – Apocalypto.
    Vraj je rasisticky !
    No treba uznat ze s Oliverom Stoneom, Seanom Penom to nemaju lahke…

  3. V Gibsonovom filme “The Passion of the Christ” keď skončí posledná scéna, tieto slová prebehnú cez plátno:
    “During the Roman occupation, 250,000 Jews were crucified by the Romans, but only One rose from the dead.” (Počas rímskej okupácie, 250.000 židov bolo Rimanmi ukrižovaných, ale len Jeden vstal z mŕtvych).
    Gibson sa zrejme ‘posral’ pred jeho sionistickými hollywoodskými “bossami”, keď súhlasil s uvedením horeuvedeného textu.
    Toľko odvahy už samozrejme nemal, aby sa opýtal “A mohol by som tam dať ešte poznámku ako v pradávnej minulosti, v historicky dokázanej udalosti, nomádski HIBIRU (Hebrteji) vyvraždili 250.000 Grékov?

Pridaj komentár