Domov / Hlavná strana / Z domova / Cigáni – škodná ktorú treba strieľať

Cigáni – škodná ktorú treba strieľať

kk2V tomto zmysle sa vyjadrila moderátorka RTVS Kristína Kormúthová. Stalo sa tak po tom, ako bola o pol piatej ráno „kultúrne obohatená“ cigánom, ktorý jej zo strechy domu kradol odkvapové rýny. V zápale spravodlivého hnevu okamžite ventilovala svoje pocity na facebooku statusom: „Zobudit sa o 04:30 na to,ze si myslite,ze vam pada strecha na hlavu(lebo ohromny hrmot) a to pri tom nejaky nedonoseny, smradlavy cigan vam z domu kradne 4-metrovu odkvapovu rynu, je take slovenske. Preco „toto“ nemozme my polovnici strielat podobne ako skodnu? Precoooo? A nech mi nikto nehovori,ze som rasista. Lebo mu nieco rozkusem !!!!“ (sic)

kk1

Toto emotívne vyjadrenie malo za následok koniec jej pozície športovej moderátorky v RTVS. Pravdepodobne to ešte nie je všetko. Dá sa očakávať, že z RTVS dostane výpoveď a pravdepodobne ju bude čakať aj žaloba z trestného činu hanobenia národa, rasy a presvedčenia. Takáto verejne pomerne známa osoba je totiž ideálnym cieľom ľudskoprávnych aktivistov – veľmi dobre na nej môžu ukázať svoju moc. Je to niečo úplne iné, ako zničiť Jožka Mrkvičku z Hornej Dolnej.

Z večera do rána sa Kormúthová stala vďaka niekoľkým neuváženým riadkom vyvrheľom spoločnosti. Je to naozaj zvláštne – jeden deň sa vraciate z práce ako malá celebrita, na druhý deň už prácu nemáte. A nepomáha ani „bezúhonná“ minulosť, keď bola minulého roku „tvárou rómskeho festivalu“. Nepomáha ani vtieranie sa vyjadreniami, aké má úžasné vzťahy s „rómami“, ako jej otec hrával v kapele len s „rómami“, že má strašne veľa kamarátov „rómov“, dokonca ani prísahy Pánu Bohu, že to tak nemyslela nepomáhajú.

Napriek všetkému opovrhovaniu zo strany „multikultúrnej“ spoločnosti voči Kormúthovej necítim k nej ani štipku súcitu. Dostala totiž iba napiť blenu, ktorý sama pomáhala pripravovať. Jej vyjadrenia z kritického rána boli emotívne a teda vyjadrovali to, čo si skutočne myslí. Napriek tomu neváhala po celý svoj predošlý život podobné vyjadrenia potierať, ich autorov označovať za rasistov a fašistov, kotlebovcov a nenávistníkov. Divím sa ľuďom, ktorí jej za tieto výroky fandia. Farizejské správanie si nezaslúži žiaden obdiv a už tobôž nie súcit. Vďaka takýmto ľuďom, ktorí zapredávajú svoje presvedčenie za lukratívne miesta je nielen slovenská spoločnosť, ale aj celá Európa tam, kde je. Zaslúži si vypiť svoj pohár horkosti až do dna. Tak ďaleko to však pravdepodobne nedôjde. Je dobré mať stále na očiach kajúcneho hriešnika ako príklad pre tých, ktorí by si dovolili otvoriť ústa. A nový zanietený multi-kulti bojovník je na svete.

Ponaučenie na záver: Pokiaľ sa stanete obeťou trestného činu, nikdy páchateľa neopisujte ako „nedonoseného, smradľavého cigána“, nech už by vám spravil čokoľvek – vrátane vraždy najbližších. Vlastne urobíte najlepšie, ak sa úplne vyhnete popisovaniu farby pleti páchateľa. Na otázky policajtov „Akej farby pleti bol páchateľ“ odpovedajte neurčito – nevšimol som si pretože som neustále padal na jeho nôž, práve som sa pozeral inam, bol som zamyslený keď ma mlátili, som farboslepý a podobne. Inak by sa z vás vďaka jedinému neopatrnému výroku mohol veľmi ľahko stať páchateľ najstrašnejšieho trestného činu – hanobenia národa, rasy a presvedčenia.

Autor: rich, www.protiprudu.org

O ::prop

33 komentárov

  1. “ Pokiaľ sa stanete obeťou trestného činu, nikdy páchateľa neopisujte ako “nedonoseného, smradľavého cigána”, nech už by vám spravil čokoľvek – vrátane vraždy najbližších.“

    Veľmi dobrá rada !!! Označte ich napr. ako PSYCHOPATOV, čo je aj pravda.

    A na tento výraz zatiaľ neexistuje žiaden trestný paragraf :-))

    Hovorím „zatiaľ“, pretože, ak tým najväčším a najnebezpečnejším KLAMÁROM, ZLODEJOM a PODVODNÍKOM
    dôjde,
    že sú to oni, hodia aj na to trestný paragraf, ako na všetko, čo smrdí pravdou,
    ktorú nevedia vvrátiť !!!

  2. nestacim sa čudovat čo sa to deje a prečo sa ozyvaju všetci Romovia a ich milovnici vsak ona nic spatne o nich nepovedala,spominala len ciganov a takych naše zakony ani media nikde nespominaju,tak v čom je problem?Inak suhlasim s autorom

  3. Rada: Treba rozprávať o nich vtipy. Ako napríklad tento. Ktorá je najtenšia kniha na sete ? No predsa cigánsky zákonník práce . Alebo ako začínajú recepty z cigánskej kuchárky . Ukradni dve vajcia, ale môžeš aj sliepku…

  4. Netreba sa čudovať to čo sa stalo pani moderátorke na to sa tejto noci môže zobudiť kto koľvek iný na Slovensku. Mne z ohradeného areálu tiež spratali kovový šrot. Nevolal som políciu nemá to zmysel. Proste systém je chorý.

  5. Ja by som na ňu nebol taký krutý v tej druhej pasáži. http://sk.wikipedia.org/wiki/Milgramov_experiment

    Samozrejme za predpokladu, že to naozaj robila. Ja ju nepoznám, počujem o tejto osobe prvý krát, čiže mi je to ťažko posúdiť.

    K článku a celej udalosti no comment. Ľudskoprávni aktivisti a posvätní strážci politickej korektnosti si zgustnú na osobnom statuse človeka ktorému bolo ukrivdené a napísal niečo v hneve. Kontext toho výroku ich prirodzene nezaujíma. Však prečo nedojebať babe život, veď je to predsa „humánne“.

  6. Jo to je dobre,ze ji vyhodili ! ! !
    Me ublizila spousta cechu a myslite si,ze je vsechny hazim do jednoho pytle ? ? ?
    A ze k vuli tem par zlodejum budu nenavidet cely narod ? ? ?

  7. Tu mate pekny ftip v komentaroch od „Izidor“: http://www.protiprudu.org/romovia-z-krajin-europskej-unie-budu-presidleni-na-ukrajinu/

    cca: keby chceli, vsetko je uz davno fungujuce

  8. Ja by som vrele odporucal http://www.das.sk a pravnika za protipravne prepustenie z prace, to by ma zaujimalo ako chce vedenie rtvs odovodnit preradenie, alebo prepustenie z prace na zaklade sukromneho statusu, ktory sa v nijakej miere nedotyka zamestnania a rtvs A moderatorka moze vzdy tvrdit, ze bol napisany v soku a pod tlakom…
    V takychto pripadoch sa sud okamzite prikloni na stranu poskodenej v pracovno-pravnej rovine
    Dalej, hanobenie rasy a naroda? Na zaklade coho? Na zaklade toho, ze moderatorka sa bala o zivot a majetok, kde v soku napisala status na socialnu siet, kde neuviedla ani meno ani konkretnu osobu, ani radu (nech to skusia zahrat na rasu indoeuropsku, nikde to tam nevidim) a uviedla to pri preruseni vlamania a porusenia domovej slobody dvoma pachatelmi?

    Nech zacnu LPR a podobne organizacie podavat trestne oznamenia a moderatorka vysudi ako obet spaet nielen tucne odskodne, ale aj ujmu za psychicky natlak zo strany medii (nie je politicky cinna osoba, takze toto sa nesmie 🙂 ) a okrem toho aj ujmu na dobrom mene a spaet vsetky platy, ktore jej bude vratane premii dlhovat RTVS (teda stat, teda my) a sudne trovy a pravneho zastupcu

    • Ja by som jej odporúčal, nech si sedí doma na zadku a počíta peniažky, ktoré za minulé roky zarobila na akciách, kde propagovala „rómsku kultúru“. Tá odvaha v boji proti cigánskej kriminalite jej vydržala iba pár hodín. K čomu sú dobrí takí ľudia – kam vietor tam kabát?

      • No pokial to je psyops tak to naserie, uvidíme podľa toho ako holka zareaguje. Ak zostane tichou obeťou bola to psyops, ak zabojuje, co jej povie každý pravnik, že na betón výhrá, tak to psyops z najväčšou pravdepodobnosťou nebola

        Uvidíme… Ale vyzerá to ako exemplárne potrestanie, bohužiaľ ale len pre menej vzdelaných, kedže boli porušené jej pracovno právne ako aj ústavne práva

      • Neviem čo je zlé na tom, že niekto propaguje rómsku kultúru, hoci aj za peniaze na kadejakých akciách. Rómska nekultúra sa propaguje kdekým a kdečím skoro všade a úplne zadarmo, je dobré keď aspoň niekde zaznieva aj niečo pozitívne. A s tým súdením dotyčnej slečny moderátorky by som sa tiež neponáhľal. Človek v hneve vychrlí zo seba kdečo a vôbec to nemusí myslieť vážne. Taktiež neviem, či vôbec máme právo ju za čokoľvek odsudzovať, lebo v rómskej či cigánskej otázke je celkom určite väčšina z nás aspoň trocha dvojtvárna. Určite nie som rasista a dokonca som skalopevne presvedčený o tom, že za nevalnú situáciu cigánov na Slovensku sme zodpovední predovšetkým my bieli, no aj tak som už pár krát niečo podobné ako slečna moderátorka zo svojich úst vypustil. A keby len na rómov.

        Ozaj, a keď som pár krát po voľbách v diskusiách opakovane vyjadril, čo som si aktuálne myslel o nás Slovákoch, dopustil som sa tiež hanobenia národa?

        • O to viac sa divím ľuďom, ktorí by nedali na „rómsku kultúru“ ani deravý groš (vrátane mňa – mali by ísť na to peniaze z daní vybratých od cigánov), ktorí jej nepríčetne fandia kvôli jedinému statusu na facebooku. Pritom jej pozícia je niekde úplne inde.

          A keď už diskutujeme o „rómskej kultúre“ – a čo si vy Kefalín predstavujete pod pojmom „rómska kultúra“? Aká je tá „nerómska kultúra“?

          • To mne teda nevadí že idú moje dane aj na rómsku kultúru, investície do kultúry sú tiež investície do budúcnosti. Naši „zástupcovia“ míňajú naše dane ďaleko nehanebnejším spôsobom a v neporovnateľne väčších sumách.

            Nepríčetne sa na internete fandí aj „fandí“ kdekomu, ja tu mám tiež svoj „fanklub“ ktorý si ma zaškatuľkoval a pritom je moja pozícia tiež úplne inde 😉

            O rómskej kultúre u nás skoro nie je počuť, pritom viem, že cigáni boli a našťastie ešte stále sú výborní remeselníci a hudobníci. Ja si si všímam skôr ich hudbu, keďže sám trocha mučím husle a tam sa cigánska muzika ani nedala prehliadnuť. Z môjho uhla pohľadu na hudbe vidím najlepšie, ako je rómska kultúra u nás okresaná v porovnaní s rómskymi kultúrami trebárs v Rumunsku či na Balkáne a ešte ďalej, kde je rómska hudba ďaleko viac širokospektrálna a taktiež aj v rámci spoločnosti viac prezentovaná. To tiež svedčí o tom, že u nás rómska kultúra stagnuje. Ale netvrdím, že by to zvýšené dotácie na rómsku kultúru vyriešili, lebo problém je ďaleko závažnejší a stagnujúca rómska kultúra je len jedným z jeho prejavov.

            O nerómskej kultúre som nepísal, písal som o rómskej nekultúre a pod týmto pojmom som myslel všeobecné označenie prejavov rôzneho asociálneho správania sa cigánov čo ak chceš Rómov. Rovno hneď aj dodám, že ja za podobnými prejavmi absolútne nevidím znaky nedostatku kultúry u rómskeho etnika, ale typické znaky sociálneho úpadku. Sociálny úpadok môže postihnúť hocikoho z nás a sú za ním vždy relatívne ľahko rozpoznateľné príčiny. V prípade sociálneho úpadku rómskeho etnika na Slovensku smerujú stopy vinníka ku nám, ku majoritnej väčšine. Prečo je tomu tak by bolo na dlhé rozprávanie, ale môžem to tu nejako shustiť, pokiaľ teda ovšem bude záujem.

          • Tušil som, že odpoveď bude taká – nijaká. Pýtal som sa, čo považujete za kultúru – teda čo do tohto pojmu spadá. Pretože cigánske spievanky a tančeky ja za zásadnú vec v kultúre nepovažujem, možno tak za folklór, v každom prípade je to iba ľudová zábava. Ak by tak uvažovali starí Gréci, tak dnes máme trt makový a nie skutočné kultúrne pamiatky, filozofické pojednania, matematiku, umelecké diela atď, atď. Miesto toho by sme možno boli v Európe fantastickí tanečníci a muzikanti, ale skapínali by sme od hladu, matematika by bola tak na počítanie do desať (možno aj do jedenásť, ak by sme strčili ruky do nohavíc – to platí iba pre mužov) a jazdili by sme ešte stále na konských povozoch.

            Tak teda – môžem vidieť skutočnú cigánsku kultúru? Kde sú tie knihy, čo popísali, sochy čo vytesali, mosty čo postavili, vynálezy, čo zmenili svet? Ešte aj taký malý národ ako Slováci má svoje osobnosti ako Murgaš, Banič, Stodola, Petzval. Cigánov je v Európe omnoho viac. Tak kde sú tie ich osobnosti? Aha. Asi tancujú, alebo sa učia hrať na husle.

          • Hm… tu by si bolo dobré najprv urobiť jasno v pojmoch.
            Čo si predstavujete pod pojmom kultúra? Čo ňou je a čo už nie? Lebo podľa mňa napr. spomínaný folklór tvorí integrálnu súčasť kultúrnej identity hocijakého etnika. Slovákov nevynímajúc.

          • Veď na to som sa Jozefa pýtal – čo si predstavuje pod pojmom kultúra. Dostal som odpoveď akú som dostal, teda veľa slov ale k veci pramálo. Neviem ako vy, ale podľa mňa kultúra nie je iba výhradne folklór. Prinajlepšom je to malá podmnožina. Nemci nie sú považovaní za kultúrny národ iba preto, že dobre tancujú alebo majú pekné kroje.

          • re: rich 21. máj 2014 at 18:48

            Kultúra každého etnika je obsahovo širokospektrálna záležitosť, pričom všetky jednotlivé časti tohoto spektra menia svoje úrovne v rôznych érach existencie kultúry, vždy sa nejakým spôsobom navzájom ovplyvňujú a zároveň ovplyvňujú okolité kultúry. To, že u nejakej kultúry aktuálne dominuje iné spektrum ako u inej ju automaticky nerobí lepšou alebo horšou, robí ju len inou. Je to kvalita a úroveň uhla pohľadu, od čoho závisí adekvátnosť hodnotenia kultúry.

            Z vášho stanoviska vidno, že predovšetkým nechápete interakcie medzi jednotlivými sférami kultúr, ktoré sa vždy navzájom ovplyvňujú. Umelecká tvorivosť akou je napríklad hudba ovplyvňuje aj ostatné sféry kultúry – napríklad technický progres a invenciu – a to nie len v rámci samotnej kultúry, ale aj u okolitých kultúr v rámci interakcie medzi kultúrami. Taktiež nie je správne poukazovať na neprítomnosť špecifických kultúrnych prejavov, ktoré spomínate – osobnosti, sochy, knihy, mosty, vynálezy čo zmenili svet – teda veci ktoré zdá sa absentujú v Rómskej kultúre. Nie je to správne predovšetkým z dvoch univerzálnych dôvodov:
            1.- Rómske etnikum sa za tých pár storočí, čo je súčasťou európskych kultúr nestratilo a v rámci svojich nie práve ideálnych životných podmienok vytvorilo špecifickú kultúru, ktorá korešpondovala presne s tým, ako tu boli Rómovia nútení žiť. Nikto nevie, ako by dnes vyzerala naša alebo napr. nemecká kultúra v prípade, že by si prešla identickými podmienkami, ako tá rómska.
            2.- Invencia či objavovanie je staré ako ľudstvo samé a má svoje špecifické a mimoriadne komplikované zákonitosti, takže za desaťtisíce rokov invencií a existencií rôznych kultúr nie je možné nijako zistiť, aký podiel mala na rozvoji nášho druhu tá či onaká kultúra alebo etnikum. To , že poznáme autorov niektorých objavov a diel je v skutočnosti bezvýznamný zlomok percenta v porovnaní s tým, koľko autorov invencií a umeleckých diel nepoznáme. Pritom netreba zabúdať ani na skutočnosť, že mnohé významné objavy či umelecké diela jednoducho zanikli v čase a nie len že nikdy nebudeme poznať ich autorov, my ani len netušíme že niekedy vôbec existovali.

            O Rómskej kultúre viem najviac naozaj iba skrz hudbu, ale už z toho čo viem si trúfam povedať, že cigáni ovplyvnili európsku a nie len európsku kultúru pomerne významným spôsobom.

          • Z tohto pohľadu môžeme považovať “kultúru” kanibalov za úplne v poriadku, obzvlášť ak si pri konzumácii ľudského mäsa aj zatancujú a zaspievajú. Argument ad absurdum, ale pravdivý. Teraz si predstavme, že na Slovensko by dorazil pred 600 rokmi kmeň kanibalov, ktorý by odmietal prijať iné zvyky, odmietal sa vzdelávať, žil by (pre nás) povaľačským životom a raz za čas by si išiel zohnať niečo pod zub a to by pretrvalo až dodnes. Je to kultúra? Je. Je pre nás prínosom? Nie je.

            Chápme sa. Ja pripúšťam, že cigáni majú blízky vzťah k zábave – to je dané ich mentalitou. Ale aj Taliani, Gréci, Španieli majú silné sklony k zábave a spevu a napriek tomu nepretancujú celý život. To za prvé. Za druhé. Keď žijem ako menšina v nejakom národe, snažím sa prispôsobiť väčšine a naviac k väčšinovej kultúre si môžem pestovať “tú svoju” kultúru. Tak to chodí, to je realita. Pokiaľ sa tak nedeje, vyčleňujú sa sami zo spoločnosti. Veľmi dobrým príkladom toho sú napríklad židia. A výsledok? Napriek tomu, že dokážu narobiť omnoho viac neplechy ako cigáni, 99 % národa s nimi nemá najmenší problém.

            Uzavriem to konštatovaním. Ku kultúre národa v žiadnom prípade nemôžme radiť výhradne určité (pozitívne či negatívne) veci. Je pravda, že folklór majú cigáni pre niekoho zaujímavý (mne môže byť ukradnutý, ale iným sa môže páčiť), ale k cigánskej kultúre patrí ogabať gádža (to je dokonca základ mnohých ich rozprávok), žiť čo najľahšie ako ide, nemyslieť na zajtrajšok a ďalšie iné, ktoré tu nemôžem napísať, aby som neskončil ako Kormúthová – so žalobou na krku. Pokiaľ si to nemyslíš, požiadam ťa, aby si uviedol aspoň jeden ďalší pozitívny príklad cigánskeho kultúrneho dedičstva, ktorý im je vlastný ako celku (pracovitosť, remeselníctvo, poriadkumilovnosť a pod.) mimo spevu a tanca a ktorý nás všetkých obohacuje. Kľudne môžeš ísť aj hlbšie do histórie.

          • No, aj kultúra kanibalov by za rôznych okolností mohla byť pre nás u rôznych hľadísk veľkým prínosom, akokoľvek hrozne to na prvé počutie vyznieva. Čo ju pre nás robí neprijateľnou je náš morálny a etický postoj a taktiež napríklad to, že sa väčšinou na iné kultúry pozeráme cez prizmu civilizačných výdobytkov našej kultúry. V skutočnosti dnes ale vôbec nie je jasné, či je takýto pohľad na iné kultúry najsprávnejší, pretože napríklad pri pohľade cez prizmu evolúcie je celkom možné, že nám naša kultúra civilizačných výdobytkov v skutočnosti prináša iba degeneráciu a nakoniec spôsobí totálny zánik ľudskej rasy. To len pre lepšie ujasnenie toho, že treba dobre vedieť čo robíme, pokiaľ chceme z nejakého dôvodu hodnotiť iné kultúry. Samozrejme, moje morálne a etické postoje mi tiež nedovoľujú súhlasiť s kanibalizmom, no na druhej strane ja sa na Rómov pozerám berúc pri tom na zreteľ etické a morálne ideály našej kultúry a aj tak na Rómskej kultúre nevidím nič viditeľne zlé, teda až na následky sociálneho úpadku.

            S druhým odstavocom v podstate z veľkej časti súhlasím, až na to, že netuším aké neplechy vedia narobiť židia a že vidím, že sa dopúšťaš veľkej chyby v tom, že pri svojom hodnotení nezohľadňuješ sociálne postavenie židovských a rómskych komunít v rámci ich koexistencie s európskymi kultúrami, z akých pomerov tieto národy do Európy prišli a taktiež čas, kedy do Európy prišli. Napriek tomu, že boli židia v rôznych érach v Európe prenásledovaní podobne ako Rómovia, do Európy prišli o dosť skôr ako Rómovia, prišli z podstatne lepších pomerov a s pomerne vyspelým vnútorným spoločenským systémom silne naviazaným na ich základný tmeliaci kameň – Judaizmus. Keď si zohľadníš to, čo o oboch kultúrach vieme, vrátane okolností na ktoré som ťa teraz upozornil, tak zistíš, že porovnávaš neporovnateľné. Rómovia boli od úplného začiatku etnikom z výrazne horších pomerov ako židia, boli majoritnou spoločnosťou odstrkovaní a sociálne utláčaní viac ako židia (mimo pogromov, v tom si boli buď rovní alebo to častejšie schytali židia). Rómska kultúra sa teda vyvíjala smermi, ktorými sa uberať mohla. Tam, kde mali Rómovia lepšie podmienky sa ich život vo významnej miere prispôsobil životu majority a tam kde nie, tam ostala rómska komunita viac izolovaná. A základným kameňom tejto izolácie je to, že naša majoritná kultúra má vážny problém sama so sebou, akurát si to nechce priznať. Stav rómskej kultúry a sociálny stav Rómov je našim vlastným zrkadlom a znova opakujem, že za sociálny úpadok Rómov môžeme predovšetkým my.

            Negatívne veci ktoré popisuješ v poslednom odstavci a zrejme aj tie, ktoré z obáv nechceš napísať sú v skutočnosti popisom konkrétnych následkov sociálneho úpadku a nie popisom nejakých charakteristík rómskej kultúry. Toto je typický ukážkový omyl ľudí kritizujúcich cigánov, naozaj by preto bolo dobré, keby som v niektorom z budúcich príspevkov konečne vysvetlil príčiny ich sociálneho úpadku, lebo bez pochopenia tohoto sa vždy budeš dostávať k úplne pomýleným záverom.

            Rómovia sa od svojho príchodu do Európy zaoberali rôznymi remeslami, v nejakej miere väčšinu času obchodníctvom, chovom koní, obchodom s koňmi, kováčstvom, obrábaním a spracovaním kovov (zámočníci, nožiari, klinciari, zbrojári, nástrojári), výrobou hudobných nástrojov, rezbárstvom, tesárstvom, korytárstvom, košikárstvom, výrobou nepálených tehál, výrobou dreveného uhlia a podobne.
            Počas vojen boli veľmi cenení, mimo vojen pracovali väčšinou mimo cechov a tým pádom lacno, takže vzniklo medzi nimi a najmä maloroľníkmi veľmi silné ekonomické naviazanie. V časoch najväčšieho prenasledovania robili väčšinou najhoršie práce, ktorým sa biela populácia vyhýbala. U nejakých autorov som čítal konštatovanie, že sa týmto svojim spôsobom podieľali na ekonomickom rozvoji Európy. Či zanechali nejaký výrazný podpis pod nejakými významnými invenciami v týchto sférach, to ja posúdiť neviem. Pre mňa ale najľahšie viditeľný podpis zanechali v hudbe a tam sa teda podpísali parádne. Dokonca priamo ovplyvnili takých svetových velikánov, akými sú napríklad Paganini, Strauss, Bizet, Verdi, Brahms, Čajkovský, Liszt a mnohých ďalších.

            Za tie storočia, čo v Európe žijú by Rómov samotná hudba a krádež nikdy neuživila, manuálne pracovať jednoducho vždy museli. Schválne sa opýtaj nejakých našich starých gazdov, kým ešte nejakí žijú. Budeš prekvapený tým, ako boli cigánski remeselníci vážení aj u nás, najmä kováči. Čo sa týka cigánskych rozprávok, tak to, že sa tam v niektorých „ogabávajú gádžovia“ je možno pravda, v našich sa zasa často zabíja, my v nich ogabávame vrchnosť a niektorým zvieratám sa zasa prisudzujú zásadne len zlé charaktery. Okrem toho, podobne smerovaných cigánskych rozprávok nie je veľa. Takí cigáni z Grécka a okolitých krajín majú zasa rozprávky neuveriteľným spôsobom popretkávané gréckou mytológiou. Cigáni v UK majú zasa rozprávky popretkávané írskymi a anglickými legendami (a vlastne sú aj sami popretkávaní írskou a anglickou krvou, pretože tam z veľkej časti asimilovali s pôvodnými kultúrami).

        • RE : Jozef 20. máj 2014 at 22:45
          —————————————————————————

          Vidím, že v Jozefovom príspevku navodená téma o cigánskej kultúre
          a nekultúre,
          vyolala akési problematické chápanie týchto pojmov.

          Možno sa Jozef nevyjadril exaktne, možno chcel vlastne povedať,
          že:

          Cigánska „civilizačná “ kultúra je v diametrálnom rozpore so
          STREDOEURÓPSKOU CIVILIZAČNOU KULTÚROU vyspelých
          stredoeurópskych národov,
          ktorá
          kultúra bazíruje na princípoch a morálnych zásadách KRESŤANSTVA !!!

          Keďže zásady a princípy KRESŤANSTVA nedovoľujú
          KLAMAŤ, KRADNÚŤ, PODVÁDZAŤ, VRAŽDIŤ, atď….,
          musia byť
          príslušníci iných náboženstiev, ktoré to dovoľujú, resp. PSYCHOPATI,
          ktorí nie sú schopní bojovať proti svojej genetike,
          v
          trvalom a príkrom rozpore s tými civilizačnými kultúrami, ktoré sa riadia
          kresťanskými princípmi spolužitia ľudí na tejto planéte !!!

  9. Byly jim nabídnuty bezpracné „výdělky“, tož berou … a původní obživy se nemíní jenom tak vzdát. Viděl jsem na dvou různých místech státu… v prodejnách už odmítají stát ve frontě před pokladnou, předbíhají nadrzo, ty dámy, které sotva udrží plnicí pero se přepravují zásadně vozy TAXI… Ale ať jsem aspoň trochu spravedlivý, v loňských letních pařácích pracovali C i v neděli a v pravé poledna na úpravě křižovatky, kopou kanály, zametají… dělají práci, kterou by bílý odmítl vykonávat. Tito makají, tak ať ty peníze mají, ale co ti mnozí, kteří za svůj život na práci nesáhli? Nechme stranou „práci“ ve vozech hromadné přepravy osob. Ruce schované pod svetříkem či sáčkem se říká „šátro“.

  10. Že sú Cigáni takí, akí sú, za to nemôžu.
    Za to môže jednak príroda,
    a jednak globalizovaná Mafia PSYCHOPATOV, ktorá ovládla svet a drží Cigáňov
    úmyselne
    v takom stave, v akom sa nachádzajú.

    Zjavne si ich pestuje ako napr. vlčiakov, ktorých v prípade potreby,
    vypustí na civilizovaných ľudí.

    Inak sa to nedá vysvetliť.

  11. Z právneho aspektu by bolo potrebné obsahovo a aj lingvisticky vyjasniť pojem „hanobenie“.

    Čo to je vlastne „hanobenie“? Ak poviem o susedovi, že je to zlodej, klamár a podvodník
    a ak mám na to hodnoverné a relevantné dôkazy,
    tak…….
    možno to označiť za jeho „hanobenie“ ?

    Ak napr. poviem, že Tatári a Turci 300 rokov zversky rabovali v štátoch stredoeuropskej civilizačnej kultúry,
    chovali sa ako PSYCHOPATI, čo je dokumentované historickými faktami, je to hanobenie rasy, či národa,
    alebo
    vyslovenie PRAVDY ???

    No a predsa Charta základných ľudských práv, ako aj Ústava, zaručujú
    slobodu verejného vyjadrenia svojho názoru, alebo ?

  12. maršal Žukov

    Kormútovej ten flek kvôli peniazom chýbať nebude, zase si vyšuká niečo iné… Zatiaľ jej pomôže tatko milionár.
    Skôr to vyzerá na učebnicový prípad nonono pre každého, kto by mal chuť zvejňovať to, čo si myslí drvivá väčšina pracujúcich. Mesidž z prípadu je jednoznačný: otvor hubu, prídeš o prácu. A čo horšie môže stretnúť dnešného chudáka, ako strata zamestnania? Buď to mala Kormútová za odmenu dohodnuté, alebo ju mali čím vydierať…

  13. maršal Žukov

    ako napríklad Škrteľa. SISka ho odfotila v bordeli, alebo s nejakou pipkou a reklama na silného prezidenta bola hotová. Alebo si niekto myslí, že to Škrteľ natočil dobrovoľne pre peniaze? Nie je to inteligent, ale až taký blbý určite nie.

  14. 1. Cigáň nie je rasa ale príslušník etnika/národnosti Cigáňov, je to taká istá rasa ako Slovák, Čech, Nemec
    2. v statuse písala o jednom Cigáňovi a jeden nie je národ
    3. nedonosený ani smradľavý nemá nič s farbou pleti, ak by napísala čierny, černoch alebo hocičo iné, aj tak by to nebol rasizmus ale len popis osoby rovnocený s biely, beloch (páchateľom bol beloch, 42 rokov) i keď pri spomenutí černoch, radi označia toho čo to povedal za rasistu. V každom prípade, ona žiadnu farbu nespomenula.
    4. „toto“ z kontextu označovalo zlodejov, nie všetkých Cigáňov ako to podávali média aj aj tento článok, kedže písala o jednom zlodejovi. Rozdiel medzi jednotným a množným číslom sa učí už v škôlke.

    Zhrnutie:
    Jej status nie je ani nenávistný, ani rasistický, preto za to nik nepodal na ňu trestné oznámenie, ale prokuratúra to urobila sama od seba čo sa im už nechcelo čakať. Výsledok na 99,9999% bude jej nevina a očistenie jej mena.
    Potom môže zažalovať všetky média a žiadať náhradu nemajetkovej újmy.

    • To, či boli jej výroky rasistické alebo nie, nemá nič spoločného s tým, že ctená dáma je v skutočnosti procigánska aktivistka a iba sa jej dostalo „lieku“, ktorý sama pomáhala pripraviť.

  15. Nwm co ma proti ciganom ja niektorych poznam aj sú myli čistotný aj od deti sa vedia postarat sú to taky isti ľudia ako mi ostatný a nechapem prečo sú niektori ľudia rasistycky sú aj biely ktorý sú na tom horsie takže nie treba posudzovať obal podla knihy

  16. Je to špina /cigani/,ktoru treba odstranit! Pracujem cely život a z mojich daní si oni žiju lebšie ako priemerný dochodkár.Prečo? Su zakonom chráneny,aj napriek tomu,že pre našu spoločnost nespravia nič užitočné.Je to normálne ???????

  17. Preto sme ich – samozrejme nie vsetkych, len tych zlodejov a gaunerov – posielali za Slovenskeho statu do koncntracneho tabora, aby sa tam naucili robit a slusne medzi nami zit.
    A uz 75 rokov zido-propaganda narieka, ako ich ti „nacistt/rasisti“ vraj prenasledovali za to, ze su cigani.

Pridaj komentár