Domov / Hlavná strana / Komentáre / 70 tisíc bielych zavraždených v „modernej“ Južnej Afrike

70 tisíc bielych zavraždených v „modernej“ Južnej Afrike

Odkedy Nelson Mandela a komunistický Africký národný kongres (ANC) prevzali moc v Južnej Afrike, bolo viac ako 70 tisíc belochov zavraždených a mnoho ďalších bolo okradnutých, znásilnených a mučených. V západných médiách však o tom nič nezačujete, pretože sa podlizujú čiernym teroristom, ktorí prevzali moc v kedysi prosperujúcej krajine.

Claudia Bryanová je juhoafrická aktivistka, žijúca teraz v Londýne. Jej stará mama vlastnila pekáreň v Južnej Afrike. Jedného dňa do pekárne vstúpilo šesť černochov a znásilnilo ju. Potom sa pokúsili nešťastnú obeť zastreliť. Zbraň sa však zasekla. V hneve ju gang opätovne znásilnil, na čo viac ako 70 ročná žena zomrela. Motívom nebola lúpež.

Počas mojej pracovnej návštevy Durbanu v Južnej Afrike ma sprevádzali dobrovoľníci z Juhoafrickej rodinnej výpomoci. Jeden z nich spomenul skúsenosť svojho kolegu. Tento kolega spolu so svojim dospelým synom pracovali na svojej lodi vo vlastnom dome. Po príjazdovej ceste prišli dvaja černosi a žiadali kľúče od synovho auta. Keď to otec odmietol, černosi ho zastrelili a utiekli.

Joulene Trichardtová, nevesta môjho sprievodcu z Johannesburgu, bola pred niekoľkými rokmi jedným z manažérov v nočnom klube Pravda. Nočný klub bol raz týždenne otvorený pre spoločnosť a tanec. Raz v noci doň vpadli štyria ozbrojení černosi a napadli personál. Nahnali manažérov a diskdžokeja do kancelárie. Jedného manažéra zmlátili pažbou pištole a pani Trichardtovú skopali na zemi, keď sa im zdalo, že neposlúchla príkaz pozerať do zeme. Banditi ušli s tržbou približne 400 tisíc randov (asi 40 tisíc dolárov) a s mobilnými telefónmi zamestnancov. Nikdy neboli dolapení.

Každý beloch, s ktorým som sa stretol, sa obával o svoje fyzické bezpečie. Zločin – vraždy, lúpeže a znásilnenie – je na dennom poriadku. Juhoafrická republika má najvyššiu mieru znásilnení na svete a druhú najvyššiu mieru vrážd. Krajina je nebezpečnejšia ako väčšina územia Iraku.

Väčšina obetí a páchateľov sú černosi. V černošských školách sú znásilnenia na dennom poriadku a rodičia často radšej prijmú malú sumu peňazí ako odškodnenie za znásilnenie dcéry, ako by mali ísť za skorumpovanou alebo neschopnou políciou.

Webový server “GenocideWatch.com” poznamenáva: „V Juhoafrickej republike je denne zavraždených v priemere 50 ľudí, pričom najmenej 20 z nich sú belosi (95 % páchateľov vrážd belochov sú černosi). Treba vziať do úvahy, že belosi tvoria iba 9 % (4,5 milióna) populácie Južnej Afriky, a preto miera vrážd belochov v Južnej Afrike je pomerne významná.“

Policajné spisy miznú veľmi ľahko s pomocou úplatkov a prípady nikdy neprídu pred súd. Cestné kontroly sú často iba zámienkou na úplatok. Za 100 randov (cca 10 dolárov) zvyčajne cestná kontrola rýchlo skončí.

Čo je ešte horšie, polícia sa často podieľa na krádežiach áut a lúpežiach. Jeden z incidentov – pokus o únos bohatého čínskeho páru v oblasti Johannesburgu obývanej hornou triedou – bol zachytený na mobil a je z neho jasné, že páchateľmi bola polícia, ktorá zastavila auto a oslovila pár. Video sa na internete stalo virálnym.

Viac ako 70 tisíc belochov bolo v Južnej Afrike zavraždených odkedy prešla moc do rúk ANC. Viac ako 5 tisíc farmárov bolo zavraždených. Mnoho z týchto vrážd bolo spojených s odporným mučením. Starý teroristický popevok ANC znie „Zastreľ farmára! Zabi Búra!“. Tento popevok dokonca v nedávnej dobe verejne spieval prezident Jacob Zuma.

Komunistická ideológia ANC volá po prípadnom znárodnení mnohých fariem. Vďaka neistote a strachu, ktorý trápi farmárov, klesajú výnosy fariem. Z Južnej Afriky sa stala krajina nútená dovážať potraviny.

To, čo sa deje v Južnej Afrike, je pomalá genocída bielej populácie. Rast vražedného násilia proti belochom, odopieranie pracovných príležitostí, odstraňovanie histórie a kultúry je plánovanou genocídou. Ktorý svetadiel, ktorá krajina bude na rade?

Preklad: ::prop, www.protiprudu.org
Autor: Paul Fromm, AFP

O ::prop

109 komentárov

  1. Ake je vsak riesenie? Mali si vytvorit svoj belossky stat a hermeticky uzavriet hranice, ale cernochov vyuzivali na podradne prace. Kolko bielych bolo v JAR upratovacmi? Ak maju Buri v sebe taku silu, aku nasli proti Anglicanom ked opustili Kapsku provinciu a urobili Vortrek musia urobit znovu cosi take.

  2. Este nieco Dr. Cyril Hromnik autor knihy Sloveni a Slovensko zije v JAR v Kapskom Meste, ako aj Milan Sabol, preco sa neopytate ich ako oni vydia situaciu v JAR dnes? Az by to bolo take zle asi by sa odtial vystahovali? Nedavno som sa rozpraval z jednym panom ktory zije v novovybudovanej stvrti ma novy dom a vracia sa z rodinou spat do JAR, pretoze je dost velky pokles zamestnania v banictve- tuna. Nuz az by to bolo take zle asi by hladal inu pracu a zostal by v Australii.

  3. Bieli smradi okupovali územia černochov, robili z nich otrokov na plantážiach,
    židáci drancovali nerastné bohatstvo zlata a diamantov a to všetko pri desaťpercentnej
    populácii bielych vykorisťovateľov na území JAR.
    Iba absolútny hlupák si môže myslieť, že takéto správanie by mohlo zostať zabudnuté a nepotrestané.
    A ak nejaký idiot bez predkožky bude tvrdiť, že chudáci bieli privandrovalci v JAR sú obeťou genocídy a útlaku
    treba im zaviesť v ich hostiteľských krajinách apartheid vo forme oddelených častí v dopravných prostriedkoch a podobné vymoženosti tak, ako to oni zavádzali v JAR.

    Samozrejme v opačnom garde to platí aj pre negrov tlačiacich sa do Európy.

    • Nejak sa v tom stracam. V tym odporujucich si vyznamoch

    • Milá slečna (alebo pani), očividne problematiku JAR vôbec nechápete. Židia vždy boli (a stále sú) jedna ruka s čiernou zberbou z ANC. Veď hlavným ideológom ANC bol boľševický Žid Joe Slovo (vlastným menom Yossel Mashel Slovo). To nie je o boji černochov proti Židom, ale proti bielym. Vyplakávate, ako boli černosi utláčaní v JAR. Prečo teda černosi z JAR neutekali, ale naopak, neustále prichádzali stále noví a noví? Odpoveď je jednoduchá – hlasovali nohami ZA apartheid a za prosperitu. Takže tú svoju neoboľševickú propagandu o chudákoch otrokoch a zlých bielych vykorisťovateľoch si nechajte na prednášky vo VUML (ak neviete čo to je: https://cs.wikipedia.org/wiki/Ve%C4%8Dern%C3%AD_univerzita_marxismu-leninismu). S jediným, čím súhlasím, sú oddelené časti v dopravných prostriedkoch. Zišlo by sa to aj u nás. Len neviem, kam by som posadil vás – takých ľudí ako ste vy nazýva David Duke príhodným označením „white trash“.

    • Biely smradi, nikoho nevykoristovali v JAR. Teraz, ked vyhnali bielych smradov zo Zimbabwe, trpia hladom a prosia tych odpornych vykoristovatelov aby len preboha prisli naspat pracovat, ze uz ich nebudu vrazdit ani im znasilnovat zeny a mucit deti. Este k jednemu zaujimavemu javu doslo. Ked vyhanali a zabijali bielych farmarov. Cierne obyvatelstvo utekalo za svojimi bielymi zamestnavatelmi, ze chcu pre nich pracovat.

      Apartheid bol prave o tom, ze kazdy na svojom a za svoje. V tom problem, to vadilo. Biely nikoho nevykoristovali, pracovali sami pre seba a kedze krajina prekvitala a pretekala bohatstvom, tak to cernoskom vadilo. Aj oni chceli mat ale nechceli pracovat. A to bol problem. Presne ako s nasimi imigrantami, Čandalami. Robit sa im nechce, premyslat velmi nevedia ale ruky maju natrcene smerom k Slovakom 24 hodin 365 dni. Podla hesla aj ja som clovek ako Ty aj ja chcem zit ako Ty.
      Spravne to vsak znie, nech kazdy zije podla toho aky je clovek sam a nech s tym neobtazuje ineho cloveka.

    • A komu dnes patrí nerastné bohatstvo Južnej Afriky ???? Rozklad JAR nebol vojnou za práva černochov, bol o podriadení miestnej ekonomiky doláru! Tak ako dekonlonizácia v 50-tych rokooch! Mimochodom, kto pozeral dokument o Mandeovi, ten si musel všimnuť , že Mandela po víťazstve ANC hovoril aj o potrebe zrušiť aparthed v Izrely!!! Ale čuduj sa svete , “ svetové “ média sú v Izraeli na opačnej strane barikády !!!

  4. Zase skupina múdrych ideológov bez vlastných mien a asi aj bez vlastných názorov. Nijako ste nevyvrátili fakt, že v JAR úradovala biela menšina v cudzej krajine na cudzom území a aj na jej nenáležitom kontinente. A nechápem prečo by mali čierny utekať zo svojej krajiny, nemali utekať bieli privandrovalci? Ak spomínate pokrok ten bol určený len belochom, a čiernym bola určená otrocká práca v židovských baniach a ako odmena im bolo priznané oddelené miesto v doprave a nielen tam a to všetko na ich vlastnom území.

    A idiot osmoza bez vlastného mena, čo sa skrýva za fotkou židovského „umelca“, možno si ty alebo tvoja mater či otec práve absolventmi VUML keď sa ňou tak rád oháňaš. A možno práve tebe chýba predkožka, lebo zdravý úsudok ti chýba určite. Izrael bol najbližším spojencom bielej JAR na africkom kontinente a to vo všetkých oblastiach, preto medzi „bielym“ obyvateľstvom JAR bolo mnoho židovských chazarov.

    • Vy musíte mať naozaj silný žalúdok, schvaľovať štvrtenie belochov mačetami, upaľovanie, pitvanie, sťahovanie z kože, len preto, že „vykorisťovali“ chudákov černochov. Položím otázku: na Slovensku sú iba sami vykorisťovatelia, alebo sú tu aj nejakí vykorisťovaní? A prečo, ak sú na Slovensku AJ vykorisťovaní, je to záležitosť „voľného trhu“, ale ak je to v JAR, tak je to „rasizmus“? A cigáni na Slovensku patria k vykorisťovateľom, alebo vykorisťovaným? (Odpoveď si aplikujte na JAR). Prezradím vám jedno tajomstvo – to, či je niekto vykorisťovateľ alebo vykorisťovaný nemá vôbec žiaden súvis s farbou pleti. Alebo ak by v JAR boli iba sami černosi, vykorisťovanie by zmizlo ako šibnutím čarovného prútika?

      Pekne nám tu predvádzate neomarxistickú rétoriku. Iste, že nič nie je čierne ani biele. Ale aj ak by som pristal na vaše tvrdenia, že biely neskutočne a strašne utláčali a vraždili černochov a že to bolo zlé, tak aký je potom rozdiel medzi „zlými“ belochmi a „dobrými“ černochmi, ktorí budú oplácať starozákonným (židovským) oko za oko?

      • Ale ved ju aj pocuvaj. V niecom ma pravdu, len v tom ma trosku zmatok. Ked si to vyjasnime, snad sa porozumieme. Jedna vec je anglicky kolonializmus v tom ma pravdu, druha vec su biely farmari prevazne Boeri v tom pravdu nema, tretia su chazarsky vlastnici bani v to ma pravdu. BOERI SU SAMI NAJVACSIA OBET AGLO KOLONIALIZMU A SIONIZMU.

    • Co keby sme nechali urazky a sustredili sa na podstatu? Hmm.
      Ciastocne mate pravdu v tom, ze bolo aj to co vravite, teda vykoristovanie. Problem treba jasne pomenovat, jasne urcit a potom ho mozeme riesit. Teraz sa nebavime o anglickom kolonializme ale o JAR a apartheide. Vy tu spajate viacero veci anglicky kolonializmus, apartheid a bane koncernu deBeers.
      Najprv treba povedat, ze Boeri, holandsky sedlaci lebo to je ich oznacenie v holandcine, ako kalvinsky emigranti, blizky amišom v USA, nikoho nevykoristovali. Dreli ako ich mulice, s huzevnatostou im vlastnou. Dreli a dr3li a vybudovali si svoj raj na zemi, na uzemi nikoho. V juznej afrike boli obrevske plochy neobrobenej prazdne zeme. Tam zili a pracovali Boeri. Vsetko bolo OK. Az ked sa objavilo na ich uzemi zlato a diamanty. Vtedy nastupila byvala EIC, a ako kazdy spravny vrah a zlodej vyhlasila ze to je jej majetok a zacal Boerov vrazdit a vyhanat z fariem. To je vysvetlenie preco je v JAR tolko Indov, doviezla ich tam VychodoIndicka spolocenost-EIC. No a samozrejme ich zaujmy hajila Anglicka kolonialna sprava. Koncern DeBeers je chazarsky ako ste spravne povedali. Tak Boeri prehrali vojnu a vznikla JAR. Nakratko ustanovili apartheid, lenze ten padol, z dovodu ako som ho popisal. BOL TO V PRVOM RADE ZAUJEM DEBEERS . Preco, apartheid im neumoznoval dostatocne drancovat bohatstvo JAR. Chazarska mafia kasle z vysoka na cernoskou, na zabijanie Boerov a bielych, potrebuju aby mohli vyvazat zlato, platinu, drahokami a aby im nikto nezavadzal. JOE Slovo iby plnil ulohu destruktora, presne ako to robil Lenin a Trockij v roku 1917. Inak Slovo, tvrdil, ze utekal z Ruska pred carskym antisemitizmom, ale to bola loz. On tam bol vyslany svojimi sudruhmi ked ovladli ZSSR, ked cara a jeho rodinu ritualne popravili.

    • Len malá poznámka pre Alenu – najprv v južnej Afrike žili Krováci a Hotentoti, potom tam prišli bieli Holanďania (Búri), potom Angličania a až POTOM sa tam zo severu prisťahovali kmene Bantu a Zulu. A práve černosi Zulu vytlačili Krovákov a Hotentotov do púšte Kalahari.

  5. Dokonca sa zostavuju zoznamy bielych farmarov, ktori su chraneny cernosskymi uradmi , len aby Boeri pracovavali, lebo inak im hrozi hlad, len aby uz neutekali, aj farmy im prideluju.
    To je ironia dejin, ked parazit zabije svojho hostitela. Mne to strasne pripomina spomienky bieleho ucitela malych cernoskou v USA. Ked sa pytal cernoskov, a co by ste robili, keby tu neboli belosi? Odpoved bola : Boli by sme v peknej ……..!
    Ale s dovetkom, biely maju ale nam nechcu dat lebo su lakomy☺

  6. Predstava stredoeurópskeho človeka a zvlášť po marxleninskom exkurze 70 ročnom, je ze Afrika, vyzerá ako Európa. Dedina za dedinou. Lenže to je mylná predstava. Keď prišli v 17 storočí, bola väčšina ludoprazdna. Iste boli oblasti zabudnete, v strede Afriky. Ale v Južnej Afrike to vyzeroladost nedostupné. Až biely človek sa ujal pôdy a začal pestovať. Černosi žili väčšinou výrobe kamennej a v rodovom prinajlepšom kmeňové zoskupení. Angličania kolonizovali ako to poznáme. Ale Beriem v južnej Afrike, skutočne vytvárali z ničoho niečo. A černosi hlasovali nohami, zlietali sa ako muchy na med k belosskemu stolu. Problém sa stalo ich obrovské prebudenie. Za prvé bolo tam mnohozenstvo. Cigánska populacna explózia je súviks.A vtedy nastal problém. Biely človek gazdovský na svojom a čierny jednoducho pýtal. Dnes vyhnal černoch beloch z jeho zeme v Afrike a dnes sa tlačí do Európy. A za 20 rokoch tu bude Afrika.Čo potom čo ďalej, kam ujeme. V Nórsku už Somalci sú a vrazdia a znasilnuju. A keď sa ich pýtali, prečo? Odpovedal, lebo zabiť, olupit, znasilnit Nora/ Švéda/Daná je tak jednoduché, je to ako vziať malému dieťaťu hračku.

  7. Zbytočne tendenčný článok, lebo ANK jednak nie sú teroristi, jednak bola revolúcia v JAR čierno-biela a jednak násilie tam vychádza najmä z nezvládnutia sociálneho stavu spoločnosti a skrátka nie je správne a úprimné vyzdvihovať iba biele obete. Namiesto toho, aby sa článok zameral na alibizmus a falošnú morálku dnešného sveta v tejto veci, si článok zbytočne znížil hodnotu tým, že sa zameral iba na biele obete…

    Bieli či čierni – zločinnosť v JAR je katastrofálna a najviac ohrození sú tí najbezbrannejší a inteligencia spolu s celou strednou triedou – tiež bieli aj čierni. V JAR sa stalo presne to, čo sa stalo takmer všetkým úspešným revolúciám – nemali pripravený absolútne žiadny koncept čo ďalej a netušili ani len náznakom, ako zmysluplne vládnuť.
    No a samozrejme taktiež narazili na mantinely svojich charakterov – ako zvyknem nazývať stav, keď revolúcia narazí na charakterové, názorové a behaviorálne bariéry vlastných členov a podporovateľov…

    Ešte jedna veľmi dôležitá poznámka. Všeobecne prevláda absolútne chybná a pomýlená predstava, že apartheid bol iba proti černochom, no on bol v skutočnosti ťažký totalitný režim nie nepodobný totalitným režimom Stalinského typu, ktorý vládol tvrdou rukou aj nad bielymi a bez výčitiek veľmi tvrdo potláčal všetky obroditeľské snahy bielych obyvateľov.

    re: Alena:
    Pre vašu informáciu – väčšina černochov a rôznych etník prišla na územie dnešnej JAR podobne ako bieli…

    • Je pravda, že ANC UŽ nie je oficiálne teroristická organizácia.

      The ANC and its members were officially removed from the United States terrorism watch list in 2008.

      A čo o ANC a Mandelovi hovorili pred rokmi význační politici:

      ‚ANC je typická teroristická organizácia‘ – Margaret Thatcher, 1987
      ‚Ako dlho sa ešte nechá premiér kopať do hlavy týmto čiernym teroristom? (Mandelom)‘ – Terry Dicks MP, 80-te roky
      ‚Nelson Mandela by mal byť zastrelený‘ – Teddy Taylor MP, 80-te roky

      Medzi dôvody, pre ktoré bolo zaradené ANC na zoznam teroristických organizácií bol aj útok na jadrovú elektráreň, alebo výbuch nástražnej bomby v aute v Pretorii, kedy zomrelo 19 ľudí a 200 bolo zranených. Útok v Bostone je oproti tomu iba detská zábavka. Až do roku 2008 bol Mandela na zozname teroristov.

      • Aj keby ho zastrelili, co by sa zmenilo. Bola to len babka. Ako Vašek Ĺahev. Blbec co nevedel vyňahňať suvislu vetu, no a sochu v americkom senate. Krasavec. Dali by tam ineho muderca.

      • Presne ako hovoríš, UŽ nie je. Proti takto alebo podobne formulovaným informáciám v článku by som námietky nemal, pretože je to jednoducho snaha o pravdivú informáciu a nesnaží sa pravdu ohýbať smerom, ktorý tak nejak zavádza čitateľa mimo nej. A ako bonus by sa to navyše dalo krásne rozviesť aj o pohyblivý meter, podľa ktorého sú označované rôzne organizácie ako teroristické alebo nie, ako sa to práve hodí…

        Ja sa na vec zrejme pozerám inak než ty, pretože som mal s týmto čudným metrom veľmi dlho dosť veľký problém a tak som si sám vytvoril svoje vlastné pravidlá na základe logiky a podľa nich sa rozhodujem, čo je a čo nie je terorizmus. Niekedy je to rozhodovanie jednoduché, niekedy nie, ale ANK za teroristov nepovažujem.

        Nikdy som to nedával do písomnej formy, ale pokúsim sa nejako naformulovať, ako hodnotím čo je a čo nie je terorizmus:

        1. – Ktokoľvek, kto je agresorom v cudzej krajine s cieľom destabilizovať túto krajinu alebo vládu, alebo zastrašiť, prevziať či ovládať túto krajinu je terorista, pokiaľ:
        – nemá legálny mandát OSN, hoci je oficiálnou armádou cudzieho štátu, pričom výnimkou sú iba situácie, keď tak koná v očividnej krajnej núdzi, kedy sú očividne akútne ohrozené zdravie a životy ľudí z dôvodov genocídy, terorizmu a podobne a na oficiálne riešenia niet času
        – tak nekoná na revanš z dôvodu, že táto krajina je aktuálne nelegálnym agresorom v jeho vlastnej krajine

        2. – Ktokoľvek, kto je agresorom vo svojej vlastnej krajine s cieľom destabilizovať jej vládu, alebo prevziať vládu atď je teroristom, pokiaľ sa dopúšťa týchto aktov v krajine, ktorá má riadne zvolenú legitímnu vládu, ktorá nezneužíva svoju moc voči jej občanom, alebo skupine jej občanov v zmysle hrubého a očividného porušenia základných ľudských práv a pokiaľ nevyskúšal tento stav riešiť nenásilnou cestou.

        3. – Každý, kto v zmysle zmienených bodov 1 a 2 nie je teroristom, no dopúšťa sa agresie smerovanej voči nevinným občanom, alebo cieľom nesúvisiacim s výkonom štátnej moci siahol k nelegitímnemu boju a dopúšťa neprimeraného a nelegitímneho násilia voči týmto cieľom a osobám.

        Určite som čo-to pozabúdal, teraz mi neprichádza na rozum nič, ale je veľmi dobré mať takýto nepohyblivý meter.

        Na základe tohoto môjho alebo iného podobného metra sa dá stavať veľmi stabilne bez ohľadu na to, ako sa k rôznym organizáciám stavajú aktuálni politici a aktuálna diplomacia. V zmysle môjho metra napríklad OOP vždy bola legitímna organizácia, ktorá vykonávala na svojom území legitímny boj legitímnymi ale bohužiaľ aj nelegitímnymi spôsobmi či prostriedkami, no v zahraničí vykonávala terorizmus. Jej označenie za teroristickú organizáciu preto považujem za nesprávne, rovnako ako považujem za nesprávne to, že jej útoky voči nelegitímnym cieľom a osobám ostali nepotrestané.

      • A kto tých teroristov financoval ??? Veď černosi nič nevlastnli ! Hľadajte peniaze, nájdete záujmy. Žiaden ľud sám revolúciu bez pomoci zvonka neurobí! A ak sa to aj občas podarí, farizeji z okolitých štátov ho udusia !!!

    • Preco tendencny? Kde je napisane, ze biely musia zit s farebnymi? Ved je uplne normalne ze kazda rasa chce zit sama o sebe! A to plati pre kazdu rasu bez vynimky. Fakt je ten, ze na uzemie kde zili biely sa zacali tlacit cierny ludia z jedineho dovodu vysokej zivotnej urovne. A biely ich tam nechceli. Uz nechajme raz a navzdy politicko korektne plky ako musime spolu vychadzat, su to vsetko lzi, lzi a este raz lzi. Ked nechcem zit s inym clovekom, nikto ma nedonuti s nim zit. Nikto ma nedonuti ma davat mu peniaze a nechat sa vyzierat. A o co ine tu ide.

      • Článok je tendenčný v tom, že sa snaží manipulovať verejnú mienku smerom od pravdy. Akonáhle sa úmyselne odkláňam od pravdy, som neúprimný voči sebe a aj voči všetkým, ktorých svojim správaním sa ovplyvním. Pravda je pravda nech je akákoľvek a jediná lož ktorá by sa mala tolerovať je milosrdná lož.

        To vôbec nie je pravda, že chce žiť každá rasa sama o sebe. Tieto tendencie sú závislé od okolností a líšia sa aj človek od človeka. Prirodzené formy rasizmu má v sebe samozrejme každý človek, ale na to, aby to rasu vybičovalo k snahe o „čistý chov“ to nestačí – to by museli nastať naozaj veľmi závažné okolnosti útlaku rasy, aby sa niečo také udialo.

        Ja som nikdy nebol politicko-korektný a diplomacia mi robí problémy. No toto čo tvrdím je holý fakt a nie nejaké snahy o korektné kecy. Nie je to moja vina, ak sa skutočnosť podobá nejakým „korektným“názorom bežne prezentovaným v médiách.

        Ja nemám najmenší problém s na rase založeným štátom, pokiaľ by ovšem vznikol za okolností, že by sa v ňom všetci jeho občania rozhodli, že to tak bude. Do takéhoto rozhodnutia nikoho z vonka nič a ak by mal niekto voči takémuto štátu výhrady, tak to určite nie je človek, ktorý rešpektuje právo. No pokiaľ by sa tak rozhodla iba časť občanov štátu a pre časť občanov tohoto štátu s inou farbou pleti by to znamenalo nútený odchod z ich vlasti, nebol by to legitímny štát a jeho pohlavári by si mali sadnúť pred trestným tribunálom…
        Pokiaľ by sme podobnú zmenu chceli vykonať napr. na Slovensku a čestne a v súlade s právom, dalo by sa to jedine tak, že by sme rešpektovali etniká a rasy, čo tu už sú a prestali vpúšťať prisťahovalcov z nechcených etník. Takáto forma by bola možná a v priadku, ovšem za predpokladu, že by sa zákonne ošetrili aj osobné práva ľudí, ktorí si chcú na Slovensko priviesť partnera zo zahraničia či adoptovať dieťa zo zahraničia…

        Väčšina problémov ktoré sa javia ako rasové sú v skutočnosti problémy sociálne a mnohé súvisia s nedostatočnou vymožiteľnosťou práva v štátoch, kde sa tieto problémy vyskytujú. Ďalšie problémy ktoré sú neraz nesprávne označované ako rasové sú v skutočnosti kultúrnym stretom dvoch málo kompatibilných kultúr. V minulosti sa kultúry miešali často len veľmi zvoľna a po genetickej stránke to tiež bolo podobné, no dnes sme tu na zemi natesno ako sardinky, lebo je nás veľa a vďaka rôznym spoločenským pohybom vo svete dochádza k ďaleko výraznejšiemu vstupu cudzích elementov do cudzích prostredí, čo nutne musí vyvolať rôzne a neraz veľmi vážne pnutia. Ak sa to nebude riešiť, tak budu pribúdať vážne problémy. No situácia je taká aká je a tak sa to riešiť nebude – jednak nijaký politik nechce dostať nálepku rasista (pritom to nemá s rasizmom nič spoločné) a jednak rozvinuté štáty nechcú riešiť tento problém tam, kde ho zavinili.

        • Budem reagovať iba na prvý odstavec tvojho príspevku.

          Píšeš: „Článok je tendenčný v tom, že sa snaží manipulovať verejnú mienku smerom od pravdy.“ Je jasné, že čo nie je pravda, je lož. Teda – mohol by si uviesť, ktoré tvrdenia v texte pokladáš za klamstvo, alebo aspoň za nepravdivé? Alebo aspoň čiastočne nepravdivé? Ako to vidím ja, až na posledný odstavec – kde autor prezentuje svoje názory – tam nie je nič, čo by sa dalo označiť za lož, alebo nepravdu. Čím netvrdím, že autor povedal úplne všetko – to sa ani nedá. Ale v tom čo povedal, neklamal, alebo aspoň sa nedá klamstvo dokázať (hovorím napr. o strašidelných príbehoch domácich).

          • Názov článku a nielen on robí zo spoločensko sociálneho problému problém rasový. Je to dosť silná propaganda, kde sa podajú pravdivé či nepravdivé informácie takým spôsobom, aby bol čitateľ emotívne zasiahnutý, pričom sa vyvodenie záverov u čitateľa nasmeruje tam kam chce autor. V tomto konkrétnom prípade boli čitateľovi predložené pravdivé informácie a ku nim sa pridala malá „pridaná hodnota“. Myslím že si si už všimol, že polopravda je tá najlepšia lož. Možno že pri inom autorovi by som si myslel, že je to len náhoda a skrátka len prezentuje svoj emotívny stav, ale nie pri tomto.

          • Ach ,stale len ta socialna otazka, lenze ta je vsade. Ako Vam uz povedal iny. Lenze tu neriesime socialne problemy vramci jednej rasy. Tu riesime problemy medzi rasami. Ak chcete byt cestny, pripustite tento fakt. Hovorite o klamstve a cestnosti, preto Vas prosim neklamte.

          • Ale veď samozrejme, že je to problém AJ rasový. Nechceš snáď tvrdiť, že rasa v tom nehrá žiadnu úlohu. A opäť budem opakovať – nič nie je čierno-biele. Zľahčovať všetok zločin iba na problém spoločensko-sociálny je ďaleko väčšou manipuláciou, než text článku. Nehnevaj sa, ale heslá „Zabi farmára, zabi Búra“ svedčia o značnom podiele rasovo motivovaného násilia. Aj keď ani náhodou netvrdím, že VŠETOK zločin je motivovaný rasovo. Ale zďaleka to nie je nejaký zanedbateľný počet, ako sa snažíš naznačovať, alebo dokonca výhradne spoločensko-sociálny. V tomto smere dodávaš svojim tvrdeniam značnú propagandistickú „pridanú hodnotu“… 🙂

          • re: osmoza
            27. júl 2015 z 20:30

            Kurňa, ty vieš byť ale taký hnidopich, väčší ako ja! :)))

            Samozrejme že tam je v nejakej miere zastúpený aj rasový kontext, z hľadiska problému je ale rozhodne bezvýznamný a nemá žiadny zmysel naň upriamovať pozornosť.
            Máš tam gigantickú populáciu ľudí všetkého veku vyrastajúcu v slumoch v absolútnom bezpráví, bez vzdelania, bez akýchkoľvek šancí, aby z nich čo len mali šancu vyrásť normálni ľudia a spôsobil to úplne a jednoznačne apartheid! A teraz čo? Mám teraz začať ja obviňovať tak ako iní rasistický apartheid za dnešný stav? Nie, pretože aj keď sa na to ľahko poukazuje, rasový kontext týmto smerom tiež nie je na mieste! Ale mohol by som, keby som bol propagandista, joj a ako ľahko!

            Máš tam úplne jasný problém – máš tam nejakých 30 – 40% slušne situovaných občanov, proti nim je armáda prakticky bezmajetných ľudí bez budúcnosti, ktorí vyrástli doslova v asociálnom prostredí a celému tomu dominuje neschopná vláda, ktorá nevie zabezpečiť bezpečnosť a tiež budúcnosť svojim vlastným občanom. Nič viac, nič menej.

          • Chlape Vy ste normalny socialista. Vas charakterizuje vtip. Inzerat:Pracujuci Cigan studujuci vysoku skolu popri zamestnani , zenaty s jednym dietatom ponuka bezplatne svoj volny cas socialnej charite.

            Pripadne najkratsi vtip. Žid baníkom.
            Co nam tu bluznite o slumoch. Za prve, ako vznikli tie slumy. Vsetci vieme, presne ako nase osady. Za druhe, problem je ze tito ludia, sa nikdy nemali narodit, nikomu ich netreba, nic nevedia, su nevzdelatelny, pracovat nechcu. Odporny paraziti. Dokonca aj Marx ich oznacoval za Lumpenproletariat. Najvacsia tragedia je ze sa kotia ako potkany. Cigansky lumpenproletariat vybuchol za 70 rokov 25 NASOBNE. TO JE 2500 %.Preco ma Slovak problem zalozit rodinu ale privadrovalec z Indie Čandal sa mnozi od 12 rokov. To nech Vas trapi a nie imigranti. Ktori sa starocia sa nedokazali nijako integrovat, nic nevytvorili, nicim neprispeli. Iba parazituju, vrazdia, znasilnuju, kradnu. Chodte sa pozriet do detskych domovo a do kriminalov sama cierna hlava. Prestante tu pokrytecky plakat a klamat seba aj ostatnych. Nikoho to nezaujima.

          • 1. Článok pojednáva o zločinoch na belochoch, takže baviť sa o celkovej zločinnosti je v tomto bode bezpredmetné – jedine ako porovnanie, ktoré vyzerá veľmi nepriaznivo. 40 % zavraždených je belochov, aj keď tvoria iba 9 % obyvateľstva. Dovolím si tvrdiť, že z veľkej miery je v tom zapletený rasový motív – keď už pre nič iné, tak preto, že aj ten posledný černoch si ľahko spočíta, že šancu na väčší lup má u belocha než u čierneho. Teda si často vyberá obeť na základe farby pleti. Jasný rasový motív. Asi to nedokážem podložiť číslami, ale opak nedokážeš ani ty. Môžeš skúsiť. V každom prípade MÁ význam upriamovať na to pozornosť.
            2. Slumy nespôsobil apartheid a ak, tak nie v takej podobe, ako existujú dnes. Luník IX je tiež slum. Chceš povedať, že si na vine ty alebo ja, že je tam slum? Máš pravdu, že je tam bezprávie, nevzdelanosť, ale aj po 15 rokoch obviňovať apartheid zo situácie v slumoch je naozaj pritiahnuté za vlasy. Pričom situácia sa za posledných 15 rokov v slumoch nezlepšila, ale ZHORŠILA! Aj za to môže apartheid? Ale no.
            3. K poslednému odstavcu si pridaj ešte ďalšie body. Napr. neskutočná korupcia, rodinkárstvo, prospechárstvo. Prideľovanie štátnych funkcií nie na základe schopností, ale farby pleti. Vyhadzovanie bielych len preto, že sú bieli pod zámienkou, že aj černosi zvládajú túto prácu. Nie je to pravda. Za apartheidu bol poriadok, JAR bola najrozvinutejšia africká krajina. Ešte 15 rokov vlády čierneho boľševika a bude to minulosťou.

          • re: osmoza
            28. júl 2015 z 8:27

            1. – Článok je napísaný s cieľom vyvolávať rasové vášne – čo je na jeho veľkú škodu (alebo aj nie vzhľadom na to, že bohužiaľ splnil svoj účel). Problémy v JAR nie sú rasový problém, rasový kontext v týchto problémoch patrí jedine na úroveň štatistiky. Že ti nie je to rasový problém, na to existuje veľmi ľahká skúška – vyraď z problému bielych a problém ti zostane stále v plnej kráse nevyriešený. Je to sociálny a nie rasový problém, už to ľudia pochopte.

            2. – Slumy spôsobil úplne jednoznačne apartheid a situácia v nich sa postupne zlepšuje, nie zhoršuje. Vznikajú tam sociálne vrstvy, ktoré sa v rámci slumov snažia segregovať a už sa vytvorili aj vrstvy, ktoré slumy opúšťajú. Treba ale rovno povedať, že tento proces je rozhodne nedostatočný na to, aby nevznikali nové generácie detí so zlými behaviorálnymi návykmi. V niečom je situácia v slumoch horšia, v niečom lepšia než za apartheidu, suverénne najhoršia bola ale po páde apartheidu, keď v podstate vzniklo bezvládie.

            Za Luník IX a situáciu rómov v ňom je zodpovedný štát a svojim maličkým dielom my všetci, keďže my ten štát (škit) vlastníme (škit). Cigáni či bieli, oviem to čo najjednoduchšie – nie je možné, aby v zlom sociálnom a právnom prostredí vyrástla bez pomoci generácia so správnymi sociálnymi návykmi. Aj náš problém s rómami je problém sociálny a za sociálnu politiku nášho štátu sme zodpovední žiaľ bohu my všetci – keďže vedenie štátu tak nejak odzrkadľuje morálny stav spoločnosti.

            Súhlasím s tebou, že viniť apartheid za dnešné problémy je pritiahnuté za vlasy – ja to nerobím, no všetci ktorí sa sociálnou situáciou v slumoch zaoberajú áno, lebo je to ľahké – podobne, ako vidieť za dnešným stavom rasové príčiny… Apartheid nemá s problémom iný súvis, než majster murár, ktorý spôsobil trhlinu v stene a všetci ho vinia za pád domu, hoci v ňom roky bývali a nespravili nič okrem konštatovania, že sa dom rozpadá. Ja tvrdím, že ju mali opraviť a iní mi protirečia, že nevedia ako, keďže ich to majster nič nenaučil…

            3. – Za apartheidu bol poriadok, za Hitlera bol poriadok, za boľševika bol poriadok – to som sa už toho napočúval. Apartheid bola zločinecká tyranská diktatúra, nemám vôbec chuť riešiť to, prečo dobre ekonomicky prosperovala.

            Zasa až tak čierne ako ty by som situáciu v JAR nevidel – stredná vrstva statočne odoláva a znova rastie, ono sa to nakoniec spraví.

          • 1. Že článok je napísaný s cieľom „vyvolávať rasové vášne“ je len tvoj pocit. Ja môžem kľudne napísať, že iba opisuje všednú realitu JAR. Zasa môj pocit. Ale vrátim sa k raciu. Článok je napísaný s cieľom vyvolávať rasové vášne presne tak, ako sú tvoje vyjadrenia napísané s cieľom potláčať rasové motívy. Keď robia dvaja to isté, nie je to to isté… 🙂 A nehnevaj sa, ale tá tvoja posledná „skúška správnosti“ nie je hodná tvojho intelektu. Celý článok je o násilí na bielych. Ak ich z rovnice vylúčime – tak nemáme čo riešiť, ani o čom písať a celý článok by vôbec nevznikol. 🙂 Opäť zdôrazňujem – text je o nenávisti a násilí černochov voči belochom, nie o probléme kriminality ako takej.

            2. Slumy vznikajú po celom svete bez ohľadu na režim – preto som uviedol ako príklad Luník IX. Krajina slobody USA – a pozrime sa, Brooklyn, Detroit… aj keď tomu možno nehovoria slumy, ale getá. Iné slovo pre ten istý problém. V Brazílii majú apartheid? Alebo na Jamajke? Ale samozrejme – v JAR za ne môže apartheid. 🙂 Aj toto tvoje tvrdenie kríva na obe nohy.

            Veľmi rád by som videl dôkazy o tom, že slumy sa zmenšujú alebo že sa v nich zlepšuje situácia. Pokiaľ to nevieš podložiť, je to len také plácanie do vetra – to by si mal vedieť. Aby som ti pomohol, tu sú dáta Spojených národov o populácii v slumoch. Ako vidieť, po krátkom páde čísla opäť rastú, novšie pre istotu ani nezverejnili… https://data.un.org/Data.aspx?d=MDG&f=seriesRowID%3A711

            Okrem toho som si prešiel aj pár afrických spravodajských webov na túto tému. Po celej Afrike (kde už NIE JE ŽIADEN APARTHEID) neustále rastie počet obyvateľov slumov. Aj v JAR, aj keď celkový počet slumov sa znížil.

            Záver: situácia so slummi sa nezlepšuje, ale naopak, zhoršuje.

            3. K tomuto bodu sa vyjadrovať nebudem ani ja, pretože historické súvislosti sú na dlho. Iste nebol apartheid v JAR pred 50 rokmi omnoho horší, ako v USA.

          • :)))
            No priznám sa že strácam niť. Ale pokúsim sa nejako odpovedať podľa toho, čo si myslím, že asi chceš počuť 🙂

            1. – Aby to bolo lepšie viditeľné – na základe svojich skúseností s autorom si o autorovi myslím, že manipuluje čitateľov propagandou a že si to len myslím, to som už napísal aj skôr. Je to teda len môj názor. Ak toto nebolo jasné, tak teraz to už jasné je.

            – „Skúška správnosti“ slúži na to, aby si sa lepšie zorientoval, či je hnacím motorom zločinov rasový motív. Neviem či to myslíš tak, ako som tvoje výhrady pochopil ja, ale pokiaľ áno, tak to myslíš inak, ako som to myslel. Ja som to myslel tak, že pokiaľ by si v predstave vymenil biele obete za čierne (teda aby mali rovnakú farbu pleti, ako sú páchatelia zločinov), tak dôvod k páchaniu zločinov by nezanikol a teda zločiny spáchané čiernym obyvateľstvom ktoré sú popisované v článku neboli rasovo motivované… (Že tam v reály je nejaký maličký rasový podiel je jasné, ale nie je rozhodujúci pre spáchanie zločinu.)

            – O čom je text je jasné, mám voči nemu iba výhrady.

            2. – Áno, za všetky tieto slumy a geta sú zodpovedné príslušné vlády a konkrétne za slumy v JAR sú zodpovedné výlučne vlády v JAR, čo bol aj apartheid… A za Luník IX naše vlády… Štáty by mali občanom zabezpečiť na svojom území také prostredie, aby chudobné štvrte vôbec nevznikali. Myslel som to takto.

            Jasní že nestrieľam do vetra. Že rastie stredná trieda je vidieť napr. na percentuálnom poklese ľudí pod hranicou chudoby z 50% v roku 2000 na 31.3% v roku 2009:

            http://www.indexmundi.com/g/g.aspx?c=sf&v=69

            (Inak, novšie dáta ako z roku 2009 od OSN nezískaš o žiadnej krajine.)
            ——————–
            Vlády v otázke bývania pracujú – teda aj kradnú, aj byrokratia, aj úplatkárčia, ale progres je jasne viditeľný:

            http://www.dhs.gov.za/content/human-settlements-20-year-book

            ——————–
            Dám aj z druhého súdka proti vláde – jedna z najlepších, najotvorenejších fundovaných kritík od hádam najfundovanejších ľudí ohľadom slumov a politiky bývania v JAR, aby si mal aj pekne ostrý a pritom odborný pohľad na vec:

            http://www.researchgate.net/publication/254087897_Housing_Institutions_Money_The_Failures_and_Promise_of_Human_Settlements_Policy_and_Practice_in_South_Africa

            (všetko do týchto autorov doporučujem)
            ——————–

            Oficiálna stránka SDI v JAR – množstvo dokumentov, článkov, vedecké štúdie, videá:

            http://sasdialliance.org.za/documents/

            ————————

            Neboj sa, z JAR nie je koniec, snaží sa prežiť a kde zlyháva vláda, tam nastupujú občania, svojpomoc a dobrovoľníci. Zahraničný tlak tiež funguje. Až bude vybudovaná dostatočne silná stredná trieda, verím že sa to odzrkadlí aj na kvalite vlády a poriadku v štáte. Nikoho z nich nebaví žiť stále pod dohľadom najatých strážnikov.

            3. – No tak keďže má USA veľmi svojské chápanie ľudských práv, verím že to tam dobre nebolo, hoci si ma nachytal na hruškách a prehľad absolútne nemám – akurát tak z filmov. Ale hádam to ako v JAR nemohlo byť ani len približne. Ale máš pravdu že je to nadlho a ani teraz nemám prístup k archívu. V zime mám vždy kopec času, tak to budem môcť s tebou diskutovať do sýtosti.

          • Svata prostota. Slum, je uplne prirodzeny, rovnako ako segregacia. Je to neodvratny zakon. Klasicky priklad je Kosovo ale aj JAR. Uz to niekto pisal, ze kmene Bantu a Zulu, pritiahli na uzemie Boerov, prave tak a z rovnakych pochnutok ako tiahnu cernosi do Europy dnes. Ako vzrastal ich pocet a organizovanost zo strany ANC, uchopili moc a dalej to pozname. Rovnako aj v Kosove. Pocet Albancov zacal stupat od roku 1900 az okolo 1980 precislili Srbov a dalej to poznate. Dnes je situacia taka, ze Srbi v Kosove neziju ale problem je ze Albanci utekaju z Kosova znovu k svojim „Utlacovatelom“. A to je stale jeden a ten isty problem. RASOVY PROBLEM TVORI SOCIALNE PROBLEMY. CIVILIZACIA JE FUNKCIA RASY!!!
            Tento holy fakt je pozorovatelny v celej prirode. A len trosku bystry pozorovatel, hovorim pozorovatel , nie myslitel, si to vsimne. A zbytocne budete molestovat citatelov. Kazde dieta na Slovensku ma skusenost s Ciganmi a Vy nam chcete nahovorit ze vsetko je inak. To je neudrzatelne. A cim je Ciganov viac tym je to horsie. Prave tak to bolo v starom Rime, starom Egypte, starom Sumeri, … biele nordicke rise rozvratene imigraciou. Dnes to mozeme sledovat v Kosove. JAR caka upadok a pokles tak ako vsetky ostatne krajiny v Afrike. Za 20 rokov bude JAR prave tak „AFRICKA“ ako Zair, alebo Angola. A to co predvadzate je PROPAGANDA. A PODNECOVANIE RASOVEJ HLUPOSTI☺ Tak ako belgicky ovciak bude vzdy dominovat nad basenžim, tak aj beloch nad cernochom. Mozte krmit basenžiho kuracimi prsickami a slahackovou smotanou, mozete ho mojkat 24 hodin denne, vzdy to bude prirodne plemeno, prelozene do ludskej reci, sproste a nesocializovatelne a neurobite z neho pracovneho psa. Tak to je tisice rokov. A bude dalsie tisice.

          • 1. Netreba sa strácať, stačí pochopiť, kde je diera v tvojej logike ohľadom „skúšky správnosti“. Pokúsim sa to vysvetliť analógiou.

            Základné tvrdenie: Automobily značky Škoda spôsobujú na cestách nehody vďaka svojim technickým nedostatkom.

            Skúška správnosti: Vylúčme z dopravy škodovky.

            Záver podľa tvojej logiky: Nehody sa na cestách vyskytujú naďalej, teda na vine nie je firma Škoda.

            Záver podľa mňa: Skúška správnosti je neúplne definovaná. Správna (alebo lepšia) skúška by znela: „Vylúčme z dopravy škodovky a nahraďme ich rovnomerným podielom iných automobilov jazdiacich po cestách. Výsledok porovnajme s predošlým stavom. Ak nehodovosť zostane na rovnakej úrovni, nie sú na vine technické nedostatky škodoviek.“

            Analógia nie je dokonalá, ale poukazuje na dieru v tvojej logike. Teda nestačí vylúčiť belochov, ale je nutné aj zistiť, či sa kriminalita zmenila (nahor alebo nadol) alebo zostala na rovnakej úrovni. Nemôžeš vylúčiť z rovnice jeden faktor len tak.

            2. To, že v JAR rastie ČIERNA stredná trieda, som nikdy nepopieral. Popieram, že sa zlepšuje situácia v slumoch. A tvrdím, že populácia v slumoch sa neustále zväčšuje, nielen v JAR, ale v celej Afrike. Odkaz na štatistiky som ti poslal.

            3. Situácia v USA bola dosť podobná. V 50-tych rokoch boli vcelku bežné nápisy „Zákaz vstupu psom, negrom a židom“, oddelené autobusy, oddelené školy pre bielych a farebných, oddelené podniky. A ani nie na základe všeobecných zákonov, ale zvyku. Práve na zlikvidovanie tohto stavu boli ZAVÁDZANÉ nové zákony. Teda apartheid bol do určitej miery ešte horší ako v JAR. Holt – krajina slobody…

          • re: osmoza 29. júl 2015 z 11:03

            Admin mi kvôli linkom opozdil predchádzajúci príspevok, ale aj tak dobre, lebo ráno som si už myslel, že je na dovolenke.

            1. Chápem ťa, prepáč, spravil som chybu, že som to na začiatku dostatočne nevysvetlil. Zabudol som napísať jednu celú pasáž a potom som nás do toho zamotal. Sorry – leto, pivo, a vieš ako to je, keď pijú nepijáci – dva piva denne a lietam. V letnom čase ma treba brať s extra rezervou :DDD Ale už mi končí váľanie.

            Ak si odmyslíš všetky nepodstatné veci okolo pachateľov a obetí v prípade, tak ti tam ostane iba najjednoduchší vzorec sociálneho správania sa – potreba a jej naplnenie. Asociáli páchajúci trestnú činnosť rôzneho druhu majú potrebu, ktorú potrebujú naplniť – t.j. spáchať trestné činy za účelom získania nejakej formy prospechu. Dôvod, prečo sa potencionálne obete stali obeťami teda tkvie v tom, že asociáli mali potrebu a obete jednoducho disponovali tým, čo potrebu asociálov naplnilo. U absolútnej väčšiny obetí násilnej trestnej činnosti farba pleti nehrá rolu, pretože farba pleti nie je to, čo naplní potrebu väčšiny asociálov. Preto môžeš tieto neznáme bez obáv vynechať a pokračovať jednoduchou skúškou správnosti, ako som ti ukázal.

            Prečo nemusíš v rovnici zohľadňovať farbu pleti: Je to jednoducho z dôvodu štatistického. Absolútna väčšina asociálov ide po majetku a ten im môže poskytnúť hocijaká obeť, ktorá ho má. Je síce pravda, že v situáciách, keď si páchatelia môžu vybrať medzi obeťami rôznych rás časť páchateľov uprednostní obeť inej rasy (ľahšie si to zdôvodní pred svedomím), nič-menej pokiaľ by po ruke nebola potencionálna obeť inej rasy, svoju potrebu by naplnili tak či tak na obeti svojej rasy…

            Skutočne rasovo motivovaných trestných činov je len malé percento. Ide takmer vždy o páchateľov, ktorí k tomu majú nejaké sklony – extrémnejšie prejavy rasizmu či napr. forma fetišu u sexuálneho páchateľa, ktorý vyhľadáva obete špecifickej rasy.

            Vyššie percentuálne zastúpenie rasovo motivovaných tr. činov než je bežný štatistický priemer je síce možné v krajine ako je JAR očakávať, lenže nie zasa tak veľké, aby sme to museli brať do úvahy. Pokiaľ by sme brali do úvahy nejaké krátke časové obdobie, v ktorom dominovali nejaké rasové nepokoje a podobne, tak by to bolo iné, lenže článok opisuje dlhé časové obdobie a tak je isté, že vzhľadom na zlý sociálny stav populácie je hlavným motívom ku páchaniu trestných činov majetková kriminalita a medziľudské vzťahy.

            2. Populácia v slamoch rastie, to je jasné aj mne. No ale zároveň sa tam aj zlepšuje situácia. Ako som už povedal aj ukázal, vznikajú tam nové sociálne vrstvy – dostávajú do vlastníctva pozemky , legalizujú si stavby, chránia si štvrte v slumoch atď. Na kriminalite sa to ukáže až neskôr, má to oneskorený efekt. Do slamov sa teraz sťahujú najmä z vidieka kvôli lacnému životu, nerozumiem prečo to vláda necháva tak.

            Inak je ale celkom možné, že tam rastie znova už aj biela stredná trieda, aby si bol spokojnejší 🙂 Vraj tam po vlne vysťahovalectva bielych začala nová vlna bielych prisťahovalcov, ktorých zlákali ekonomické podmienky a sú ochotní riskovať. Ale davy to určite nebudú.

            3. – No tak toto zhruba som si o USA myslel. V JAR to dotiahli k natlačeniu černochov do slumov a „pseudo-štátov“ na svojom území. Ešte by to chcelo porovnať iné veci, najmä právne postihy v oboch štátoch. ALe vzhľadom na lynče v USA v minulosti tam asi nebude bohvieaký rozdiel, možno tak pár desiatok rokov vývinu situácie.

          • re:svarga
            29. júl 2015 z 10:52

            No vidím, že vy ste stelesnený odborník na sociálne správanie sa človeka :)))

            Slumy či getá sú vždy následok nenormálneho sociálneho prostredia človeka. Biely človek v nich môže skončiť veľmi ľahko rovnako ako človek inej rasy, všetko záleží od okolností. U nás to trebárs zatiaľ v podstate nehrozí, ale v takom USA sa to už v malom aj deje.

        • V skutocnosti socialne problemy zakryvaju rasove problemy, pretoze prislusnost k rodine a rase je ta najsilnejsia vazba na svete. To je neodvolatelne pravidlo. A kto ho porusi je zan potrestany. Je strasny omyl si mysliet, ze ak potlacime socialne problemy a tlaky, budu rasove otazky automaticky vyriesene. Presne toto nam tvrdili komunisti. Nic ine to nie. Teoria triedneho boja. Velmi dobre poznam, vsetky tieto priznaky, nakoniec prvykrat som Marxa cital ako 12 rocny, samozrejme vtedy som mu nerozumel, iba som si to myslel. Odvtedy som ho cital x krat a ked som sa ho ucil na statnice, uz som sa nan dival inak. Nakoniec vlastny zivot Marxa nadherne ilustruje jeho dielo. Marx je tak odporny clovek, ze malokedy moze byt nieco odpornejsie. Zhyraly, zvrateny, mysliaci iba na svoje uspokojenie. Zviedol dceru zo vznesenej rodiny markgrofku Westphalen, kvoli bohatstvu , hnusi sa mi o nom aj pisat. Iba tolko, on sam bol klasicky vzorec rasovo nevyrovnaneho cloveka. Nenavidiaci Slovanov.
          Ale vratim sa k Vam, Slovaci maju pravo ziadat odchod ludi zo svojej vlasti, ktory jej dokazatelne uskodili , dopustili sa vlastizrady a nie su Slovaci, az po odobratie obcianstva. Je to spravne a moralne. Nemoralne je nechat skodit ich dalej.
          A to co pisete je presne naopak, kulturna nekompaktibilita je sposobena rasovou. A nie rasova kulturnou. Vy si zamienate pricinu a nasledok. Poznam ciganske deti, osvojene do najlepsich rodin, kde im bola dana laska ako jedinacikom a vyrastli v dostatku. Lenze ouha, prislo volanie divociny v dospelosti a vsetko bolo razom inac. A jediny nestastny boli rodicia. Do nekonecna sa pytali kde sme spravili chybu. Spravna odpoved je ze nemali si adoptovat ciganske dieta. A prave tu jedinu odpoved nechceli pocut. Videli len socialny problem a ten predsa vyriesili a rovnako vyriesili aj ten kulturny, tak preco. Nuz geny neodrbes.☺

          • Už v prvej vete máte hrubú chybu. najsilnejšie väzby zväčša sú k rodine, ale ďalej to ide postupne dole – teda blízka rodia, vzdialená rodina a susedia, užšie spoločenstvo, širšie spoločenstvo atď. Rasová väzba je za normálnych okolností jednou z najposlednejších sociálnych väzieb. Nemyslite si ale, že tvrdím, že je bezvýznamná. Všetky sociálne väzby sú prejavom akýchsi samoobranných mechanizmov s ľudskej spoločnosti. Všetko vždy závisí od okolností.

            Osvojené rómske deti som tu už raz rozoberal – každé cigánske dieťa je samostatné individum, vychovávané v špecifických podmienkach, ale predispozície týchto detí nie sú vôbec také veľké, aby sa nedali dobre vychovať a adoptívni rodičia väčšinou majú veľmi dobré výchovné výsledky s týmito deťmi.

          • Nemam tam ziadnu chybu. Rasova vazba je sila makkej povahy ale zato najsilnejsia. Aj vo vo fyzike je analogia. Viete co sa tyka ciganskych deti, zaujimala by ma jedina vec. Vy aj verite tymto rozpravkam alebo je to len divadlo pre okolie. Neviem co je horsie, skutocne.
            Ako chcete vychovavat ludsky odpad, vypudeny z Indie pred 3000 rokmi, zadeleny do kast ?To je ako hladat na skladke odpadu poklad.To sa prieci vsetkym genetickym zakonom ake existuju. Aj ty najlepsi z nich ledva dosiahnu bezny priemer a pomer cena vykon nekonecno. A stale im prepina. Dakujem pekne . Kto je masochista nech sa paci.

        • Pre Osmozu a Jozefa: ano, v JAR rastie cierna stredna trieda. To je iste pravda. Len sa treba pozriet kto je to. Su to ludia, ktori zaujali miesto bielych ludi, ktorych vyhnali. Jedina kvalifikacia je cierna pokozka. Podobny jav vidime aj u nas na Slovensku. V minulom roku som cital ako hovori Jozef vedecky clanok, ktori nemilosrdne rozcupoval studium ciernych v JAR. Mnoho z nas studovalo za socializmu spolu zo studentami so „spriatelenych krajin“, dovolim si prehlasit, ze ani jeden z nich tam nemal co robit na zaklade svojich vedomosti a ani jeden z nich nemal skoncit skolu. A to iste mi hovorili moji priatelia z veteriny a mediciny. ANI JEDEN. Dokonca mam spoluziaka, ktory ako mamkin omyl zo vztahu s Africkym lekarom, takisto studoval medicinu a viem zodpovedne povedat, ze keby nebolo penazi jeho svokra, nikdy by neskoncil medicinu. Nikdy. Skratka na to nemal. A to bol miesanec. Nakoniec aj tak opustil nasu spoluziacku a tak „investicie“ jej otca jeho svokra, vysli navnivoc☺. Jednalo sa o statisice Kčs. Nedavno mi este hovorila dotycna ze nevie pochopit, ze ako moze mat taka solidna matka(myslela jeho matku, svoju byvalu svokru) takeho hlupeho syna. Zabudla na jeho africkeho ocíka. Ale pre spravnost treba povedat, ze atlet bol vynikajuci☺☺☺☺☺

          • Mňa by viac, ako tieto odhady minulosti a budúcnosti JAR zaujímalo, či Jozef naozaj verí na -povedzme to nejako čo najviac neutrálne- či verí na rovnakú schopnosť bielej a čiernej populácie, napríklad v JAR.

            Nechcem mu to vyvraciať a nechcem tu predvádzať nejaký postoj, ktorý by si podľa mňa zaslúžili podobné témy v médiach. Ale tu takmer v súkromí, medzi nami,:) by som chcel vedieť, či naozaj verí na nielen inteligenčnú, ale aj na etickú rovnosť všetkých rás ľudstva.
            (etická rovnosť – tendencia dodržiavať zákony, disciplínu, morálku)

            A naozaj ho chcem ubezpečiť, že nemienim nejako hladať či ukazovať jeho osobnú chybu či nejaké prípadne pokrytectvo, alebo čo – proste mi je naozaj oveľa cennejšie spoznať, ako sa podobné zmýšlania vyrovnávajú s určitými faktami ( trvalý rozdiel v úrovni Afriky a iných oblastí, napríklad).

            A ešte by ma zaujímala explicitná odpoveď, prečo by takpovediac hardvérový rozdiel v ľuďoch mal byť také tabu, tak neakceptovatelný, tak amorálny. Ja si vždy myslím, že ľudia, ktorí majú podobné konformné názory, nad tým proste nerozmýšlali a nechali sa viesť pohodlným oficiálnym názorom. Ale ak sa naozaj zastavia a zamyslia – čo ich môže odrádzať od myšlienky, že áno, ľudia majú výrazne dedičné rozdiely v mentálnej oblasti (spomínaná nteligencia a etika)?

          • Nie, neverím na rovnaké predispozície každej rasy, lebo to ani nie je možné a kto to tvrdí, jednoducho nemá pravdu. Sme síce jeden druh a všetky rasy máme rovnaký rozsah behaviorálnych prejavov, ale líšime sa percentuálnym zastúpením jednotlivých prejavov. Niekde je to skôr vecou štatistiky než viditeľný rozdiel, no a niekde je to celkom viditeľné – napríklad v temperamente. Podobné rozdiely môžu byť viditeľné aj medzi národmi, dokonca aj v rámci jedného národa s rovnakým genetickým pôvodom medzi lokalitami, kde obyvatelia a ich predkovia žijú.

            Ďaleko dôležitejšie je ale iné – príslušníci všetkých národov a rás sú schopní osvojiť si od prostredia dobré sociálne správanie, a to už od ľahších stupňov mentálnej retardácie, takže občasné tvrdenia o tom, že sa napríklad cigáni nedajú vychovať a podobne jednoducho nie sú pravdivé. U rôznych konkrétnych jedincov môže síce situáciu komplikovať rodinná anamnéza alebo vrodená porucha, v princípe je ale každé zdravé dieťa v zdravom sociálnom prostredí vychovateľné na slušného človeka.

            Hardverové rozdiely sú a to úplne jednoznačne, no mal by im byť prisudzovaný význam na úplne inej úrovni, ako si myslíte vy. Dôležité totiž nie sú rozdiely medzi rasami, ale rozdiely medzi konkrétnymi ľuďmi a na to by sa mal brať zreteľ, čo sa bohužiaľ nedeje. Žijeme v dobe masovej výchovy „na bežiacom páse“, no ľudia sú v skutočnosti každý predispozične inak nastavený a pre čo najlepší osobnostný rozvoj je bohužiaľ potrebný pravý opak – teda osobný a špecifický prístup. V tomto katastrofálne zlyháva celé školstvo, čo má za následok, že školy produkujú rôzne poškodených jedincov. To je veľmi vážny problém aj nášho školstva, pretože školstvo ide doslova proti prirodzenosti detí.

          • Jozef zopakoval to co povedal pred rokom, vcelku zhodne. Co je dobre.
            Co je „zle“, je ten obsah. Zhodnot si to sam. Ja na toto nemam zaludok.

          • Dík. Budem sa snažiť Vaše postoje nekritizovať, len ich skúsim opatrne interpretovať v mojich pojmoch.

            V prvom odstavci hovoríte, že neveríte na rovnosť, ok, ale v druhom upresňujete, že predsa len predpokladáte dostatočne vyrovnané sociálne shopnosti.
            („Ďaleko dôležitejšie je ale iné – príslušníci všetkých národov a rás sú schopní osvojiť si od prostredia dobré sociálne správanie“.)
            To je zaujímavé, a to je vlastne jadro rozdielu našich názorov.
            1. Vám sa v podstate zdajú sociálne (etické) požiadavky modernej spoločnosti nie až tak náročné, aby ich všetky rasy nezvládli.
            2. Okrem toho definujete/posúvate podstatu problému do oblasti, ktorá sa dá akokoľvek merať ešte menej, ako napríklad IQ.

            Mne pripadajú sociálne (etické) schopnosti tiež ako tie podstatné. Ale nezdajú sa mi požiadavky spoločnosti také ľahké, aby ich zvládli všetky rasy. (Medzi tie požiadavky radím aj schopnos sústrediť sa, schopnosť nepodliehať emóciám, schopnosť odložiť odmenu a taký ten známy psycho balík.)

            Neviem, nechcem zachádzať do porovnávania faktov a presvedčovania, ale nezostáva mi než zas dať aspoň rečnícku otázku:
            naozaj si myslíte, že sú štatisticky toho cigáni schopní? Niektorí samozrejme sú, ale štatisticky, teda ich väčšina? (Naschvál používam termín „cigáni“, lebo myslím objektívne existujúcu množiinu osadníkov a iných sociálnych skupín, žiadne formálne etnikum Romov, alebo ako sa kto chce volať)
            Nie je Váš názor len tvrdenie, že pri dostatočnom tuningu sa aj z trabanta dá vytvoriť športový voz?
            Obávam sa, že sa mi nepodarilo posunúť otázky nejakým zaujímavým smerom, že predsa len Váš názor akosi implicitne spochybňujem, ale neutránejšie to neviem.

            Ten tretí odstavec asi dobre nechápem.
            „Dôležité totiž nie sú rozdiely medzi rasami, ale rozdiely medzi konkrétnymi ľuďmi „. Čo znamená to slovko „dôležité“? Prečo by mali byť rozdiely „medzi ľuďmi“ dôležitejšie, ako rozdiely medzi rasami? Už som také niečo počul, ale nikdy som nemal možnosť sa spýtať, ako to je myslené.

          • re: Norman 29. júl 2015 z 21:28

            No, je to skvelá téma hodná hodín diskusie, len mi už bohužiaľ neostáva čas ani na odpovede do starších diskusií, ale teraz ešte aspoň v skratke odpoviem na toto.

            Ak som správne pochopil čo myslíte pod pojmom sociálne etické požiadavky modernej doby, tak tie nezvláda žiadna z ľudských rás, len sa pozorne prizrite svojmu okoliu. Na dnešnú dobu nie sme jednoducho nikto stavaní a má to svoje vážne následky. Je to ale na dlhé rozprávanie, tak to radšej necháme na zimu, kedy budem mať na diskusie zasa času hoja hoja až do jari.

            Cigáni sú schopní radikálnych zmien, v Ukrajine zmizla takmer celá populácia cigánov a ani sa už k rómskemu etniku nehlásia, lebo sa za ostatných rómov hanbia (čo zasa tiež nie je až tak dobré). Tam ale v minulosti nenastal prudký rozpad starého vidieka ako u nás a aj boli tam aj rôzne iné okolnosti, takže tam to bola úplne iná modelová situácia. U nás sú rozhodujúcim faktorom čas, energia a prostriedky, ktoré do problému (ne)chce štát investovať. Sami sa zo sr.čiek už dostať nemôžu a v takých ťažkých prípadoch sociálneho úpadku je nutná nie len pomoc, ale už aj určitá forma nátlaku. V krajine kde privolaný mestský policajt iba pokrčí plecami, kde sociálka slúži na sekírovanie ľudí a kde ľudia rezignovali na svoje práva je to vec zhola nemožná.

            Verte mi, že cigáni alebo hociktorá rasa je schopná správať sa bez problémov tak, aby z nich ľudia neprepadali akémukoľvek podmienenému strachu či dokonca podmienenému rasizmu, ktorý vznikol ako následok opakovaných negatívnych skúseností s nejakým etnikom.

            Že sú dôležitejšie rozdiely medzi konkrétnymi ľuďmi sa dá vysvetliť aj tak, že sa máme správať ku každému človeku podľa toho aký je a nie podľa toho, aký máme názor na jeho etnikum či rasu.

          • A mas to Norman, dnesnu dobu nezvlada nikto, dodatok, nik za nu nie je zodpovedny. Nadherne zrelativizovane, znihilizovane. Uzasny „tlmič“ .

          • Ok, dík za ochotu.

  8. Clanok vychadza v spravny cas. Pretoze to hrozi Europe dnes. Ak si niekto mysli, ze videa z Domitiani su iba rozpravky na strasenie deti, nech sa ide pozriet do Rima , Vincenzi, Pariza. Nie na Lunik XI ako u nas. Omyl. Naopak na najfrekventovanejsie miesta. Na Eliškine polia, Anjelsky hrad, ako tam vystrajaju africke gangy, je to doslova teror. Triedu mojho syna prepadli v Parizi prave tam. A to som ho varoval, ze sa im to stane! Na druhy den, mi volal.to bolo pred 10 rokmi. Nechcem ani vediet ako to tam vyzera dnes. Pisalo o tom aj plus7dni, potahovali ucitelku, akoby chudera mohla ochranit tie deti. Jedine s plameňometom a bednickou granatov.

  9. Čítam, že Juhoafrická republika „má najvyššiu mieru znásilnení na svete“. Tu http://nadhlad.com/content/svedsko-znasilnene-hlavni-mesto-zapadu zase píšu, že na prvom mieste je štát Lesotho. Je viacero štatistík? Ako to je v skutočnosti?

  10. Tu by mse mali uvažovať nad tým, ako odobné články dostať čo najviac do masmédií.
    Južná Afrka je dôkaz:
    1. Rasy černochov a belochov sú nekompatibilné. Jediná cesta pokoja je izolácia.
    2. Černoši tam v JA, ale aj všade inde, kde budú mať moc, sa nezastavia, kým nedokonajú genocídu na bielych.

    Nemienim sa o tomto baviť a nikoho tu o tomto presviedčať. Toto ja beriem ako fakt.
    Len hovorím, že tieto tézy by sa mali dostať medzi širokú populáciu. Alebo nie? O tomto som ochotný porozmýšlať, že aký by preboha mohol byť dôvod, aby tieto dve tézy nemali byť verejne propagované a známe a všeobecne akceptované.

    • Ano 100 %suhlas. To vsak plati aj o Ciganoch, Araboch, skratka o rasach ako takych. Jedina cesta je izolacia a spolupraca. V zmysle ja pan Ty pan. A kazdy za svoje. Ked si z Afriky urobia jeden slum, ich vec. Nech hoci zdochnu, kazdeho vratit odkial prisiel. Bez pokryteckeho sucitu. Bez milosrdnosti. Ziadne nastav druhe lice a podobne somariny.
      Pozri na Kosovo, vyhnali Srbov z ich vlasti a teraz z Kosova utekaju. VYBYVALO SA☺. Gulometmi ich zavracat naspat.

      Ano toto treba sirit dalej, otvarat ludom oci, lebo su osprosteny ako Jozef.

      • Môj predpoklad je, že tento postoj je humanitný a najľudskejší, aký môže byť. Nie je to postoj nejakého vojenského cynika – podľa mňa náš postoj môže zastať každý, aj ten najväčší dobrák.

        Jozef je zásadne proti rasovej teórii, Alena hore zas stotožňuje belochov so židovským kapitálom … každý ma nejaký svoj dôvod, prečo s nami nesúhlasí.
        Ale u väčšiny tej „mlčiacej väčšiny“ tam vonku je ich mlandravý postoj daný jednoducho neznalosťou. Oni sa prispôsobia – masmédiám.

  11. Netreba nam masmedia, mozeme sa im na hlavu vykadit. Uz som to spominal. Od medii sa treba odstrihnut. Nech ich majitelia vyhadzuju peniaze na presstitutky, presstitutov , prostitutky a prostitutov. Ved co ine su celebrity. Ako to odhalil nejaky pasak , ze slovenske celebrity su obycajne prostitutky, Ktore sa predavaju v rakusku a kade kde, len pred svojou rodinou vystupuju ako modelky. Dokonca,ze moderatorky televizii su takisto povacsine prostitutky a raz som si v kaviarni vypocul cennik a ze vacsina redaktorov su bukvice.
    Dakujem pekne za media. Tieto veci treba sirit ustnym podanim, kamaratom, rodine, znamym a internetom. A nech vlastnici medii puknu od jedu ako vyhadzuju prachy na drahe kurvy a zbytocne.
    Šepkanda je nezmierne ucinna zbran. A zadarmoooooó☺

    • Potrebuješ autoritu, a tú autoritu majú stále masmédiá. Masmédia sú hlas boží.
      Dokonca aj ak ich nesleduje veľké percento obyvatelstva – ten zvyšok sa ich príkazy a postoje dozvie (niečo ako denný rozkaz velitela)
      Pripadá mi to teraz ako najjednoduchšia cesta.

      • Media su hlas bozi a v dennom rozkaze, len pre jedine, my im ten sluch dopriavame. Jednoduche. A ja Ti davam navod ako to zmenit. Raz som videl film Excalibur z roku 1981 od j. BOORMANA, v zavere je pekna veta Bohiva umeraju ked ich ludia opustia. Bol som chlapec ale urobilo to na mna dojem.

        Media prestanu byt hlasom bozim, ked ich opustime.

        • A ako ich chceš opustiť, tie médiá?
          Média, v zmysle tlmočník vládnych hodnôt a názorov, tu vždy nejaké budú. Tzv. súkromné média, vlastnené korporáciami, tlmočia názory skutočných mocných, korporácií a bánk.

          Keby nejakou bizarnou náhodou skrachovali či technicky skolabovvali média -noviny, televízia, internet- ľudia by v panike behali na úrady, aby im povedali najnovšie príkazy. A to vôbec nie len u nás na Slovensku, ale po celom svete.

          Každé posunutie hmoty stojí prácu, to vieš, ale aj každé prepísanie informácie v pamňti stojí prácu. Pomohlo by, ak by ľudia opustili masmédia – to sa ale nestane. Na svete vládne zákon zachovania energie – a ten platí aj v informatike. Ako sa tvoj disk neprepíše sám od seba, tak ani populácia nezmení sama od seba svoje správanie a svoje závislosti. Musíš na nich vplývať.

          K tvojmu Excalibru – ľudia potrebujú bohov. Preto ich neopustia, nie sú toho schopní – môžu ich len vymeniť za iných. Ani čarodejník Merlin nemôže zmeniť tieto zákony.

          Ako domena pre teba:
          Anál nathrach, orth’ bháis’s bethad, do chél dénmha

          In English:
          Serpent’s breath, charm of death and life, thy omen of making.

          anál nathrach = breath of serpent
          orth’ bháis ’s bethad = spell of death and of life
          do chél dénmha = thy omen of making

          anál fem. -á stem ‘breath, breathing’
          nathair fem. -k stem ‘snake, serpent’ g. sg. nathrach
          ortha fem. -n stem ‘prayer; incantation, spell’, from Latin oratio
          bás masc. -o stem ‘death’ g. sg. báis
          ocus conj. ‘and’ here shortened to ‚s
          betha masc. -t stem ‘life’ g.sg. bethad
          do prn. ‘thy’ Usually unstressed
          cél masc. -u stem ‘omen, augury, portent’
          dénumh masc. -m stem ‘making, doing’ g.sg. dénmha

          • Kto by si to nepamätal.
            Preto som ti ponúkol odborný preklad.

            ps Nehovoríme predsa o sebe, ale o ľuďoch. Chceš jedného po druhom presviedčať? A znova ti hovorím, že to nefunguje – musíš im jedného boha nahradič iným.

          • Tu nejako miznú Svargove príspevky.
            Upozorňujem, aby to nevyzeralo, že reagujem na seba.

  12. http://snn.sk/news/ohlasovanie-konca-studenej-vojny-bolo-skor-zelanim-ako-skutocnostou/

    precitajte si aka je dnes situacia v Polsku a hned vam bude jasne kde su problem vsetkeho zla. Na Slovensku medzi Slovakmi to neni lepsie. Urcite Romovia su dnes problem, ale problemom je nezamestnaost aj u Slovakov.
    Pre tie iste problem ktore opisuju v Polsku. Cize mne biely v JAR mozu byt ukradnuti. Ked moji bielli Slovanski bratia su vykoristovani bielimy nemcami a amaericanmi a zidmi!!! Tym samozrejme mam na mysli v prvom rade Slovakov. Kazdy si zelal pad komunizmu a nastolenie demokracie ale nie toto. Jedine co povazujem za hodnotu je vznik Slovenskej republiky v roku 1993, aj ked zdaleka nesplna tie kvalit ktore pre Slovakov zabezpecovala ISR v ovela tazsich podmienkach

  13. https://beo.sk/recenzie/2002-martin-suvada-romovia-v-slovenskych-mestach

    Kniha o ciganskej problematike, na Slovensku bez politickej korektnosti.

  14. Podľa môjho názoru je problém s rasami niekde úplne inde.
    Historicky objektívne vzaté, biely človek sa v priebehu posledných päťsto rokov vo vzťahu k iným rasám naozaj dopustil zločinov nevídaných v ľudskej histórii pred časom „veľkých objavov“.
    Azda len s výnimkou výbojov Mongolov v trinástom storočí.
    Naše „objavovanie sveta“ a jeho následná kolonizácia spôsobila smrť ľudí v počte možno až stámilionovom. Ak by sa nám toto číslo zdalo prehnané, tak len preto, že až dodnes, viac ako páťsto rokov po „objavení“ Ameriky, je pre naše svedomie ťažké pripustiť, že v tom čase tam žilo približne 150 miliónov ľudí, z ktorých 95 percent zahynulo v prvých päťdesiatich rokoch po „objave“.
    Tým, čo prežili, sa od nás dostalo rovnako devastujúceho a traumatizujúceho „požehnania“ tým, že sme sa ím snažili vnútiť civilizáciu a kresťanstvo. Našu civilizáciu a nami deformovaný svetonázor, ktoré, hoci boli naše, ani nám neslúžili dobre. O to menej ľudom inej rasy, iného biologického a mentálneho „make-upu“.

    Keď sme si v dobách relatívne nedávnych uvedomili čo naša chamtivosť na jednej strane, a pomýlená horlivosť na strane druhej spôsobili, nanešťastie pre nás, ale aj pre nich, prešli sme v našom pokáni do rovnako devastujúceho extrému: do sebaklamu o rasovej rovnosti a politickej korektnosti, ktoré sme dokonca nazvali vedou.

    Tu treba povedať, že na naších pohľadoch na vec je (vďaka vyššie popísanému) viac emócií, ako rácia, bez ktorého ale žiadna veda nie je možná. Vysvetliť toto tvrdenie, by samozrejme vyžadovalo viac, ako len takéto priame konštatovanie, ale nateraz nech stačí, ak si čestne pripustíme, že aj napriek naším najlepším snahám, naša veda ani doteraz nevie vysvetliť skutočný pôvod človeka alebo rás.

    Z prehnanej a naskrz pomýlenej horlivosti po odčinení krívd minulosti, dopúšťame sa (pripustime, že z nevedomosti) takmer rovnakého zločinu, tentokrát nielen voči ním, ale aj voči sebe samým.
    Podstatou toho zločinu je naša sebestredná predstava, že naša miera hodnôt, naša predstava o „pokroku“ sú jediné správne a univerzálne aplikovateľné.
    Černosi, Indiáni, Krováci, Cigáni, Eskimáci, Mongoli, Tibeťania ani Indovia a iní, nie sú stavaní, dokonca nepotrebujú technickú civilizáciu.
    Krováci, napríklad, žili šťastný idylický život v civilizácii, ktorá trvala takmer dvadsaťtisic rokov. Dovtedy, kým tam neprišli horlivý hlupáci, ktorý ho začali učiť, čo povedal Ježiš farizejom, alebo koľko kuriev a otrokov mal kráľ Salamún. Povedzte, načo je Krovàkovi vedieť také nezmysly?
    Načo je jeho žene podprsenka?
    Napríklad aj černosi v Afrike žili pred príchodom bieleho človeka v civilizácii takmer dokonale prispôsobenej ich mentálnym schopnostiam, v rovnováhe s klimatickými a geografickými podmienkami. Ich počet bol prirodzene regulovaný chorobami a úživnosťou prostredia. Ponechajúc černochov na ich vlastný vývoj, bolo by ich dnes v Afrike okolo sto miliónov bytostí žijúcich v primeraných takmer idylických podmienkach.
    Koľko zvrátenosti a ľudskej sprostosti musí byť v tom, kto pokladá miliardovú masu živoriacich, scivilizovaných černoškov žijúcich dnes v neludskych podmienkach za požehnanie a pokrok?!

    Dosť na tom, keďže ľudský rod je prirodzene rozdelený do nekompatibilnych ras, rešpektujme tento fakt, nesnažme sa opäť vylepšovať prírodu, a žime vo vzájomnej láske a rešpekte, vždy však prísne oddelení.
    Aj na Slovensku sú horliví hlupáci, ktorí Vám budú tvrdiť, že Cigáni žijú tak, ako žijú, lebo my sme  sa o nich ešte nedostatočne postarali, málo životnej energie a peňazí sme ešte upreli svojim vlastným deťom, aby sme vylepšili údel Cigáňa, aby sme mu vnútili civilizáciu, na ktorú on vôbec nie je stavaný, ktorú nechce, ktorá zabíja jeho ducha, tak ako zabila Eskimàka, Krováka, domorodcov v Amerike aj v Afrike.

  15. Nadhera, lenze tie ine rasy, chcu to co ma biely clovek, vidia to v TV. A chcu, preto sem prisli. Prave tak padli civilizacie bielych ludi pred 2000, 3000, 5000, rokmi. Prave tak a presne tak na rasovom miesani.
    Jedina zachrana spociva v ozbrojenej obrane, bud odrazime hordy utociacich cernoskov, alebo padneme a zanikneme tak ako sme existovali vyse 10000 rokov. To je pravda o rasach dnes. A uzitocny idiotov netreba pocuvat. Bud budeme bojovat alebo zanikneme.

  16. Odpoved je velmi jednoducha. Nech sa kazdy stara sa o seba, to je overene a plati od veky vekov. Kaslat na socialny stat. Nic take neexistuje. To sa len dobre rozkrada istym skupinam. Je mi jedno, ako ziju ludia v slumoch, na luniku 9, nech skapu a cim viac tychto ludi pokape a s nizsimi nakladmi tym lepsie. Je mi uplne jedno ci umrie cela afrika alebo len pol. Nemam s tymi ludmi vobec nic spolocne. A kazdeho cernoska co vkroci na europsku podu vratit. Ziadne scelovanie rodin. Odobrat obcianstvo. Vyhnali ste nas z Afriky. Fajn mi Vas z Europy. A Ciganov vratit do Indie. Jazyk ovladaju netreba sa bat.

  17. Svarga, tebe sa to lahko hovori, ale ako to previest? Ono problem s tymi cernochmi, ako to spominal Grigorij zase nebol az taky jednoduchy. do Afriky masirovali vo velkom Arabi a otrocili cernochov, ovela viac ako bieli. Ak ste nevideli film Ashanti, odporucam vam ho. Dokonca aj zaciatkom 1970 tich rokov, Arabi organizvali obchod s ciernymi otrokmi. Cize ak by Afrika bola ponechana na seba asi by ju ovladli Arabi. Ktori nemaju zmysel pre svedomie!!!

    • Pre mna za mna nech ju ovladaju aj martania. Je to pre Teba dolezite ?Ty sa staraj o seba a svoju rodinu a svoju vlast. Africania sa o seba postaraju. Zatial sa o nas staraju Madari, urobili plot a chytaju parazitov na svojom uzemi.

      • K tomu Maďarsku: Veru, namiesto pomáhania rakúskemu Traiskirchen by sme mali ponúknuť pomoc Maďarsku. A prípadne aj Srbsku, Bulharsku.
        Aj personálnu, nech sa aj naši chlapi naučia robiť poriadok a strielať. Budú to aj na Slovensku ešte potrebovať.

  18. “Kazdy si zelal pad komunizmu a nastolenie demokracie ale nie toto”.
    …každý, kdo nemal ani poňatia, čo je demokracia a naletel…..už som to raz napísal…
    “demokracia je, keď dvaja vlci a jedna ovca hlasujú, čo bude na obed…”
    alebo…”vzorom demokracie je lynčovací mob…tam je len jeden proti…”
    Keď pred Hitlerom niekdo spomenul skovo ‘demokracia’, obrátil sa ku nemu a povedal mu: “prosím vás, prestaňte s tým neznyslom…”

    * * *
    “Historicky objektívne vzaté, biely človek sa v priebehu posledných päťsto rokov vo vzťahu k iným rasám naozaj dopustil zločinov….”
    …v určitom smere máte nepochybne pravdu, ale ja som proti tzv. teórii
    “kolektívnej viny”.
    Ja, ani moji predkovia, všetci “sakramentsky” bieli árijci, sme nikdy neboli v Afrike naháňať černochov a predávať ich do otroctva…nikdy sme neprišli do Ameriky zabíjať Indiánov, prípadne im “veľkodušne” rozdávať deky, nainfikované kiahňami, aby hromadne umierali…nikdy sme neišli do Indie aby sme nejakého chudáka Inda strčili do hlavne kanóna a vystrelili….a keď otvorili ústa na obranu a namietali proti týmto zverstvám, tak boli upozornení na “našu (rozumej anglickú) Tiger race” (tigriu rasu).
    Ani do Austrálie sme nešli zabíjať a podmaňovať….ani v Egypte sme neboli vykrádať neoceniteľné pamiatky z Pyramíd a z ‘Valley of the Kings’…ani do Číny sme nevozili Ópium a keď im potopili lode aj s opiom, prinútili Číňanov zaplatiť lode aj ten ópium, určený na ich zabíjanie…,

    My, Národní Socialist sme vždy uznávali iné (ako sa aj Hitler vyjadril) “Nóbl rasy”! My vieme a vždy sme vedeli, že take existujú.
    To len oni nás chcú sprofanovať, poukazom na ich stupidnú anglo-americkú rasistickú luzu, ktorí si myslia, že keď na seba natiahnú vesty s nápismi (na chrbáte) “Hell’s Angels”, alebo “Mongols”, obťažujúcich kde-koho, na ťažkých motocykloch s holými hlavami, alebo vlasmi po pás, s nemekými helmami na hlave a s vytetovanými ‘svastikami’ na chrbáte, prsiach a kde-kade inde, že sú “nacionalisti” za lepší zjtrajšok. Tento “White Trash” nikdy nemôže reprezentovať Nacionálnych Socialistov”. Oni asi nikdy nevideli obrázky nemeckej, ako aj slovenskej a vôbec árijskej mládeže, rokov 30-tich a počiatku 40-tich.
    Treba brať do úvahy, že okrem bielej rasy, našej, ľudskej a čestnej, je tu ešte jedna iná, “rasa anglosaská”!
    Dnes je už viac-menej jasné, že Templári – po ich zlikvidovaní Filipom Pekným a pápežom Klemetom, prišli do Ameriky cca. o 100 rokov pred Kolumbusom.Tí však nikoho nevraždili. Na to muesli prísť angličania. Podívajme sa na nemecké mestá v roku 1945! A to bola krajina bielych ľudí, dokonca kresťanov.
    Oni sú jediní, čo zhodili na iných ľudí nukleárnu bombu!
    Je to ich heslo, nie naše “We do not love our enemies, we kill them” (My nemilujeme svojich nepriateľov, my ich zabíjame).
    A ako a kedykoľvek označia kde-kohoi za “nepriateľa”, dobre vieme.

    Oni dodnes z nás, árijcov, robia rasistov a vrahov, ale my vieme, že keď sa dostali do nemeckého zajatia americkí čierni vojaci, tak s avyjadrili “prvýkrá sa s nami jedná ako s ľuďmi”. To svetu nepovedia.
    A Cassius Clay, ináč Muhammad Ali, víťaz v ťažkej váhe na rímskej Opympiáde v roku 1960, bol týmito demokratmi a ne-rasiatami, 15 rokov po tom, ako nám doniesli do Európy slobodu a demkraciu, odmietnutý byť v reštaurácii obslúžený!!! Reštaurácia len pre bielych!

    * * *

    “…naša veda ani doteraz nevie vysvetliť skutočný pôvod človeka alebo rás”.
    …áno, ale veda nám tvrdí, že nie sme ďal;eko, aby sme s dozvedeli, z našich DNA, kdo sme a odkiaľ sme prišli.
    A to, dúfam, bude koniec náboženstvám.

    • Mily Satra Ahra, nemam vobec nic proti. Len ste sa akosi zasekli medzi bodmi A a B ☺. Chcem Vam pripomenut, polovazne polozartom, Vas slub, ze napisete clanok o „anglosaskoj slachte“, teda pokial si to dobre pamatam. To by nas posunulo do bodu C. Teda kto bol movens toho co ste povedali. Hybatel v pozadi je vzdy dolezitejsi ako konatel v popredi.

  19. Svarga
    V podstate s tebou suhlasim, ma to vsak jednu chybu. Europa bola v poriadku pokial Arabsky moslimi neobsadii severnu Afriku. To povodne obyvatelstvo severnej Afriky zda sa ze bolo pribuznejsie Europanom. Po obsadeni severnej Afriky potom vacsiu cas Spanielska na 800 rokov a potom zase Hlavne mesto vychodorimskej rise Konstantinopol. Renesancia prisla do zapadnej Europy s Konstantinopolu, priniesli ju odtial utecenci pre Tureckymi moslimami, kyn zapadna Europa zila v barbarstve, vychodorimska risa- Byzancia pestovala staru Rimsku civilizaciu, ktoru potom preniesli utecenci na zapad. Z Konstantinopola sa stal Istanbul, tu treba hladat dovody k tym objavnym cestam zo strany Portugalcov a Spanielov, aby sa dostali z moslimskeho obklucenia. Portugalci pomohli zachranit aj Etiopiu a jej staru civilizaciu pred ovladnutim moslimami. Keby sa teda moslimom podarilo ovladnut celu Afriku a jej prirodne bohatstvo nemali by sm o com pisat lebo by sme vsetci boli moslimami. Spanieli aj Portugalci sa priucili krutosti u moslimov pod ich nadvladov. Staci vidiet taky film ako Angelika cely serial na DVD.
    Co sa tyka tych Romov tazko by si donutil Indicku vladu aby prijala Ciganov, len preto ze v 13 storoci tito opustili uzemie Indie. Vtedy este India ani nebula jednotny stat, ale viacero princovskych statov. Ja osobne si myslim ze Romska otazka by sa dala humane vyriesit ku spokojnosti vsetkych vcetne Romov. Brazilia je uzemie o 8,6milion km stvorcovych, podla OSN by mohla uzivit 394 million ludi. Preco nie ked 9 mil km stvor. Europa moze uzivit 600 million a India o rozmere 3,4 mil km stvor. takmer 1,3 miliardy. Pritom vacsina brazilcanov je osidlena v sirokom pase okolo pobrezia Atlantickeho oceanu. Vnutrozemie je takmer ludoprazdne, najma pohranicne uzemia s inymi statmi[Peru, Bolivia, Kolumbia, atd] Na tychto obrovskych uzemiach by sa polahky usadilo 15 million Ciganov, z Europy. Je tam dostatok lesov a dreva na stavbu rodinych domov, dostatok divej zveriny, dostatok ryb a pitnej vody ako aj lesneho ovocia. A teda mohli by si tam zit po svojom, len by Brazilskemu statu odovzdavali urcitu sumu zo svojich produktov- povedzme ten feudalny desiatok. Takto by brazilia mala urcity zisk s tychto doteraz neproduktivnych uzemi. A nikto by na Ciganov nedoplacal, lebo by nedostavali socialne davky. Hladovat by nehladovali, lebo ako som povedal je v tych oblastiach dostatok divej zveriny, ryb lesneho ovocia a zvysok by si dochovali petovanim sliepok, husi atd. Zalezalo by len na nich. Toto je jedine riesenie. Preludnena India nema zodpovednost za Ciganov, tak ako Iri nemaju zodpovedonost za ludi Irskeho povodu zijucich na Novom Zelande, V USA Kanade a podobne.

    • V podstate s Tebou suhlasim, ale chybu to nema ziadnu. Dakujem, Ti za historicky exkurz, zopakoval si to co som tu vypisoval z krat Sitrovi. Nie je zle ked to povedia iny. Tvoju vetu, :zda sa ze obyvatelstvo…..“, by som pribil festovne. Nic sa nezda. Obyvatelstvo severnej afriky bolo biele, nordicke. Ale bolo vyvrazdene a asimilovane. Rasovy problem je ten, ze biela rasa je naj. Sarkasticky by som povedal, co sa mame zabit, ked sme najkrajsi? Odpoved cynicka a marazivo pravdiva je, NIE UROBIA TO ZA NAS INY.
      Tento scenar sa opakuje znova a znova. UZ tisicrocia. Biele rise , ked chces civilizacie, su na vzostupe kym su biele. Potom sa tam nahrnu farebny. Vyzabijaju ich, tych bielych , poznasilnuju , rozbiju vsetko ako ciganske hracky. A za vsetkym je nenavist farebnych k tvorivosti a krase bielych. Vynimku tvoria zlty. Ti su pracovity. Cigani, ach ta vecna tema. Co si mapisal je krasne a krasne naivne. Podstata Cigana je parazitizmus. Ako chces parazita zmenit na tvorcu ? hola nemoznost. Z Indie ich vyhnali pre parazitizmus a co sa zmenilo ? Nic. Geny neodrbes. Nasa chyba je ze parazitovi platime za jedine co dokaze za plodenie dalsich a dalsich. To bol katastrofalny omy. Pokial ich je malo, nic sa nedeje. Je to taka bukolicka idilka. Deti vetra. Tak dovolena miera je okolo 1 percenta, vtedy sa veci daju prekusnut. Cize riesenie, je dostat to znova na unosnu mieru. A kedze do uvahy neprichadzaju nehumanne riesenia. Tak musi nastupit politika max 1 dietata, u Ciganov. Tak ako v Cine. A to je dlha cesta. Radsej zaplatit Ciganovi za dobrovolnu sterilizaciu ako ich zivit. Precital, som si Tebou odporucanu knihu tragedia.Jedine riesenie je v obmedzeni porodnosti a zaroven v odburani detskych pridavkov. Detske pridavky bola najvacsia idiocia bolsevika. NAJLEPSIE PRIDAVKY SU 0. Najlepsia podpora je danovy bonus. Tym sa podpori kvalita pred smejdom. 80 percent Ciganov je retardovanych a 25 je tazko mentalne postihnutych. Pozri si zabery z osady. Vsetko dementne. Mozes robit hitparadu postihnutych.

      • Jestvuje akceptovaná pravda, že kedysi ľudia nepoznali podstatu hygieny a podceňovali problémy so špinou. Nevedeli nič o micróboch, len mali matné tušenia, ktoré vyjadrovali vo forme mytológie o zlých duchoch a podobne. Paradoxne, práve s nástupom racionalizmu boli tieto matné tušenia označené za neracionálne, spiatočnícke a zlé. A na hygienu sa začalo kašlať ešte viac.
        Až hľbšie poznanie microbiológie odhalilo tento omyl „modernej“ doby.

        Podobne je to aj s genetickou hygienou.
        Normálne ľudia po tisícročia vedia, že sa nemajú miešať s exotmi. Ale prišla moderná doba, ktorá im zistila, že všetci exoti majú hlavu a ruky a nohy, ako my, ergo vraj sa netreba ničoho báť. Pseudovedci začali tvrdiť, že zásady hygieny sú neracionálne, spiatočnícke a zlé.
        Keď sa hľbšie pochobí a akceptuje genetika, vráti sa všetko k vylepšenému poriadku, k hygiene. Ny vyššej, explicitnej a presne formulovanej úrovni.

        Dnes sa bežní ľudia znechutene čudujú tomu, že ešte nedávno, v dobe „racionálneho“ 19.storočia, doktori išli k pôrodom a operáciam bez umytia si rúk, často rovno od pitevných stolov. To zapríčinili nespočetne veľa tragédií.
        Zajtra sa budú znechutene čudovať, že niekto mohol v našich časoch nájsť na mori ľoď plnú čierneho infektu, a dovlekol si ju domov. A robil to opakovane.

        • ??? Aano? Naozaj, si myslis, ze my este nieco sformulujeme? Podla Teba musime znovuvynajst koleso. Lebo to co pises uz ludstvo davno vedelo a vie.

          • Neviem, o čom kecáš a čo ťa serie.
            Máš výnimočne ťažkú depresiu?

          • Kruci , nevsimol si si ze ma tu admin maze v jednom kuse, ked idem k podstate ?

          • Všimol som si, že ťa čosi mazalo v debate o klasických filmoch.

            Možno ťa maže nejaký hlúpy autoamtický systém. Nechcem žartovať . ale ako by si sa ty mohol blížiť k podstate? 🙂

            Poďme skúšať, na aké tajomstvá reaguje.
            1. Negri?
            2. Holokaust?
            3. Všetci zomrieme?

          • bolo by to smiesne keby nie pravdive. vies co je mi to jedno

          • Ja som sem napísal, že ťa čosi maže (viď vyššie) a som na tvojej strane. Bez srandy ( i keď, sorry, nemôžem za to, že mám dobrú náladu).

            Bez varovania a vysvetlenia?
            Dnes????
            Vážne si neviem redstaviť, čo je ešte dnes nekorektné.

    • V suvislosti s Ciganmi este jedna malickost. Cigani su najvacsia etnicka mensina zijuca na SVK. Nikto nevie aka. Neviem aky muderec ich zaradil k bielej rase. Cigani nie su biely ani nahodou. Rovnako ako vacsina Indie. Kasty v Indi. kopiruju farebne rozvrstvenie. Cim tmavsie tym nizsie a rovnako je to aj u Ciganov. Hore su najsvetlesi Olasi. V relacii k ich poctu. je dolezite to, ze vacsina Madarskej mensiny je Ciganska. Triezvy odhad hovori ze asi 60 percent Madarov su Cigani. V skutocnosti Madarov zije na Slovensku asi 200 000. Zvysok su Cigani. Madari neradi pocuju tuto krutu pravdu, ale uz som ju zachytil aj o oficialnom mainstrime. Madarom to vmietol cigansky aktivista , mimochodom plateny Durom Ciernym z Pesti, v tej suvislosti, ze chcu podiel na moci.

    • A ked sa mame vratit k podstate, musime sa zacat starat sami o seba. Afrika je pre nas stratena. To nech si riesi ten ,kto to sposobil. Spytam sa Ta, stara sa o Teba americky prezident ? Nie? no vidis ani Ty sa o neho nestaraj. Staraj sa o seba, svoju rodinu a svoju vlast.

      • Americký prezident sa o mňa stará.
        Chce, aby som bol bezmocný a chudobný, aby mi nepatrilo nič z miestnych prírodných zdrojov a aby sme nemali silnú a dynamickú spoločenskú štruktúru, aby sme nemali inteligentnú a ľudsky dôstojnú kultúru.

        Musím sa starať aj ja o tú kurvu.

  20. Niekde uz neviem kde som cital spomienky otrokov, myslim ciernych na juhu. Bolo to velke prekvapenie ale vcelku logicke. Tie spomienky boli plne lasky a vdaky. Za to ze sa o nich pani starali, mali co jest, co si obliect, kde byvat a ziadne starosti. Iste bolo aj bicovanie ale pre lumpov, ktory normalny vlastnik, by nicil svoj majetok? Dokonca tvrdili ze otroctvo bolo najkrajsie obdobie ich zivota.

  21. “…ze napisete clanok o “anglosaskoj slachte…”
    …pravdepodobne som sľúbil, že napíšem o anglickej kráľovskej rodine, ako ďaleko je ‘anglická’….ten článok je dávno napísaný, ale na Prope mi ho admin neuverejní, nakoľko už bol uverejnený dávno na Beo, 23. januára 2008. Ak mate záujem, nájdite ho na Beo pod titulom “Je anglická kráľovská rodina skutočne anglická?”

  22. Ach jaj.
    (Boris F – myslíš komunistické sviňu Boris Filan?)
    Nechcem ti kaziť ilúzie, ale zrejme 90% populácie vyrastalo vtedy, čo sa týka veselosti a dobrodružstva, úplne rovnako.

    Jediný rozdiel je – ale teraz sa neuraz – že na rozdiel od iných miest, z toho vašeho zla, z tej vašej spodiny petržalskej, boli potom posúvané rôzne choré dodrbané hlavy na tých „spičkových kardiochirurgov“ a na podobné, ešte dôležitejšie posty. Za komunistov došlo k ťažkej dysgenike slovenskej národnej hierarchie a inteligencie.
    A tak to žiaľ v tejto krajine a v tejto spoločnosti aj dodnes vyzerá.
    Presne tak, ako si to opísal, dávam ti za pravdu.

    • hm, neviem, čo sa tu deje, ale niekto asi akosi obchádza systém a maže, čo nemá.
      Mňa síce nemaže, len Svargu, ale aj tak ničí celý dialóg – ktorý možno mal niečo do seba.
      Jediné, čo by som chápal, že si to Svarga maže sám, keď si to rozmyslí 🙂

      No egál, dobre, idem robiť niečo užitočné.

    • Toto nemá význam, keď tu miznú príspevky, ktoré sú úplne normálne. Asi to tu moc zahlcuješ.

      Tu v republike vládne rôzna svoloč, momentálne viac tá vedená z Ameriky, ale to neznamená, že táto oblasť nemá svoj skrytý potenciál. Má ho výrazný, aj keď zároveň hlboko skrytý.

      Myslím, že slová strácajú zmysel. Už som opakoval viackrát, už sa to rozbieha samo. Ako hovoria v petržalke, Alea acta est.
      Nech si to všetci vyžerú čím najskôr a čo najviac.

  23. “Dnes nam vladnu deti tejto svoloce”.
    …..však je tomu len pár dní, čo som to napísal a Vy, špeciálne Vy, vyprávate o “VLASTI”…to je vlasť ich, nie Vaša, alebo moja…pre nás je to už len krajina, kde sme sa narodili…

  24. Svarga
    rad by so sa este vyjadril k tej emigracii, moje postrehy: Pocas dekolonizacie a vzniku samostatnych statov v Afrike, odtial vyhanali ludi Europskeho povodu, aj ked tam zili 3-4 generacie. Vraj preto ze boli neprisposobivy, vraj sa nedokazali zzit s domacim obyvatelstvom, ale zili od nich izolovane. Najmarkantnejsi pripad je Alzirsko, pred bojom o samostatnost Alzirska, tam zilo az 4 miliony Francuzov, dnes ich je tam sotva 60 tisic. Az 70% s tych 4 million Francuzov sa uz narodilo v Alzirsku. Novy Alzirsky stat na to nebral ohlad a vsetci Francuzi museli odist. Aby vzapati na to sa do Francuzska zacali hrnut Alzirski Arabi a moslimi. Cize ak niekto hovori ze mnohi s tych Africanov a moslimov, sa vlastne uz v Europe narodili- nic to neznamena, pokial sa nezzili s domacym Europskym obyvatelstvom, nemaju co v Europe hladat! Ake pozic take vrat!
    Dalsi argument pouzivany, vraj Europania mali kolonie a tak su poviny z kolonii brat pristahovalcov! Dalsia hlupost! Kolonie malo len Anglicko, Francuzsko, Spanielsko, Portugalsko a Belgicko! Holandsko malo len jednu koloniu Maroka. Tak preco su nuteny brat pristahovalcov z Maroka? Svedi, Nori, Fini a Dani nemali ziadne kolonie. Az na dansko ktore malo male ostrovy v karibiku pod menom Virgin Islands, ktore dnes patria USA, a este Gronsko- ale odtial nemaju problem z emigrantami ale zo Somalska! Podobne Rakusko nemalo ziadne kolonie, tak preco musi brat desatisice emigrantov z Afriky? nemecko malo kolonie len kratku dobu a zobrali im ich po 1 svetovej vojne Anglicania. Ale preco Rakusania musia brat take velke mnozstvo Turkov? vari preto ze sa Turkom nepodarilo dobyt Vieden?
    Dalsi argument; Vraj emigrant robia pracu ktoru nechcu robit domaci a preto su potrebny pre ekonomiu. Videl som takych Turkov. Vo Viedni postavali s novinami v rukach a ked zasvietilo cervene rychlo isli klopat na okienka aut a ponukat noviny vodico aut. Nuz s takymto zamestnanim asi vytrhli Rakusko ekonomicky z biedy? Skor si myslim ze takuto „pracu“, pre nich vymyslela rakuska vlada, aby domaci nevycitali vlade ze Turci nic nerobia a ziju zo socialky. Cize ziaden z argumentov neobstoji ktori propagovali ci propaguju zastanci multikulturalizmu a masovej emigracie z 3 sveta do Europy. Skor si myslim ze Zapadoeuropske staty boli vystavene masovemu natlaku zo strany vlad USA, a tymi co skutocne kontrolovali a kontroluju tie vlady USA. Lenze to aj dokazuje zbabelost zapdoeuropanov, ze si take nieco nehali lubit vyse 60 rokov zo strany USA. y sme boli od toho uchraneny vdaka tomu ze sme boli pod Sovietskym zvazom, inac aj u nas by bolo plno mesit ako v Rakusku, Zapadnom Nemecku Francuzsku, Holandsku ci Anglicku.
    Cize ked pride na lamanie chleba musi to byt ako po Spanielskej reconqueste- Ake pozicaj, take aj vrat!!!

  25. “Nech si to všetci vyžerú čím najskôr a čo najviac”.
    ….alebo to české “Jen houšť a větší kvapky…”
    A odpoveď na to všetko je tak jednoduchá, čakám len, či s ňou niekdo konečne príde…

    • Jediná odpoveď, čo sa núka, napísal Svarga v príspevku, ktorý mu už tiež zmizol.
      Je to zámer. Sú maniplovaní. Prop je ukradnutý a slúži len na vypúšťanie pary.
      Dúfam, že ty v tom nejdeš s nimi – ale ber to v určitom zmysle za hotovú vec. Prečo nechceli publikovať niektoré tvoje veci, keď sa neboja tu verejne predávať paškvil o Holokauste?

      Lebo v týchto veciach si naozaj pamätník a najotvorenejší bojovník. Tvojich názorov sa boja viac, ako knihy, ktorá aj tak hlavne dobre poslúži ako evidencia ľudí so záujmom o podobné veci.

      • Mám vás rád a som potešený, keď prispievate svojimi komentármi k „vypúšťaniu pary“. Čo viac si môžem priať? 🙂

        • Presne tak. Presne tak, ako ja nechtiac, a nevediac. lebo nie som vševedúci, prispievam k rôznym veciam, presne tak TY SI MANIPULOVANY.
          Len ty si to neuvedomuješ a nedávaš si pozor.

          Nemusíš my tykať. Prečo mi zrazu vykáš? Uznávaš, že sa vo veci vyznám lepšie, ako ty?

          • Načo toľko čertenia? To, že som manipulovaný (ale inak, ako vy), viem veľmi dávno. Dnes nie je manipulovaný iba nejaký pustovník v lese. Ak vôbec. To, že niekto je manipulovaný tak a iný inak (vrátane vás a mňa) predsa nie je také dôležité, ako uvedomenie si, že je manipulovaný. A nemám problém uznať, že sa vo veci vyznáte lepšie ako ja.

          • To, že si to neuvedomuješ a nedávaš pozor, je pre teba tá najlepšia-najslušnejšia verzia. Ak je to ináč …

  26. Vyzerá to tak. Možno to tak nechcú, ale je to tak. Vypúšťanie pary. Dali sem zdôvodnenie, ale naozaj neviem, čo na tých tvojich príspevkoch malo byť nekorektné. Veď boli zväčša o tvojej s prepáčenim minulosti – a nie o politike – napríklad to, kde si napísal, že si vyrastal „v džungli“.

    Pozval by som na diskusiu k nám, ale tam skôr určitou vedomou autocenzúrou sa nerozoberá NSDAP a Hitler, čo tu napodiv bežne frčí – to ale možno potvrdzuje tvoju tézu o vypúšťaní pary. Provokatér si vždy dovolí to, čo nik iný. Oficiálny predaj knihy o holokauste? – ale chodte mi do … jaj, pardon, sme malíé deti, žiadna anatómia. Ale holokaust môže byť.

    Úplne vážne, Svarga, sú manipulovaní. To je vždy taká malá reťaz a niektoré ohnivko mení znamienka 🙂 Zvyšné to vôbec nemusia vedieť, ba dokonca ani to najviac nakazené si to nemusí moc uvedomovať. Má desiatky dôvodov, aby bol konformný. Toto proste nie je o rozličných názoroch, viď napríklad ty a ja, alebo o osobných sporoch. Toto je zámerné vypúšťanie pary typu:
    „Nie sme ako oni“ a „Nechceme násilie“.
    Veď to poznáme – žiaľ, na neskúsených to možno bude trocha zaberať. Ak sú blbí.

  27. Svarga,
    Jeden z dovodov preco Francuzi obsadili Alzirsko, Maroko a Tunisko, lebo tam sa skryvali pirati, co pravidelne prepadali europske lode a odpredali zajatcov do otroctva. A nielen lode ale aj pobrezie v stredozemnom mori vcetne francuzskeho pobrezia. Zasli az tak daleko ze v 18 storoci sa preplavili cez Gibraltar a na Islande zajali 400 ludi a odviezli ich do Alzirska a predali do otroctva. Kolonizaciou tychto uzemi piratsvo bolo zlikvidovane.
    Este jedna demokraticka statistika. Ktora vysvetli priciny velkeho prichodu emigrantov a utecencov z 3 sveta do Europy porovnavacia statistika z poctu obyvatelov v rokoch 1970 tich s rokom 2013.

    Rok 1970 Krajina Pocet Obyvatelov Rok2013 Krajina Pocet obyvatelov
    Europa 640 million Europa 743 million
    India 548 million India 1,3 milliard
    Francuzsko 50 million Francuzsko 66 million
    Bangladesh 75 million Bangladesh 157 million
    Cina 800 million Cina 1,4 milliard
    Egypt 35 million Egypt 82 million
    Maroko 15 million Maroko 33 million
    Pakistan 65 million Pakistan 182 million
    Zaire 24 million Zaire 68 million
    Nigeria 80 million Nigeria 175 million

    Usudky s tejto statistiky neham nech si kazdy citadel urobi sam, chcem len povedat ze vo Francuzsku a v Europe je prirastok obyvatelstva znacne nadneseny pristahovalcami a ich detm a vnucencami narodenymi v Europe. Nuz kde je problem? Bud sa Europania zabudli rozmnozovat, alebo ludia v 3 svete sa mnozia az prirychlo? Je to ako v tom vtipe. Maly Jozko pozoroval zo stromu cez okno ako na posteli jeho rodicia sulozia. Manzelka povedala muzovi. My si tu trtkame, ale kto nam bude deti chovat? Otec odvetil ten hore! A maly Jozko zo stromu: „Ja vam dam! Vy jebete a ja vam mam deti chovat!

  28. “Je to zámer…”
    …ano, je to zamer, ide však o to, ako si ho kdo vysvetľuje a či vôbec správne…
    Svargove zdôvodnenie som nečítal, nakoľko, ako píšete, zmizlo…
    Čo sa týka mojich článkov, ktoré ‘nemohli’ byť uverejnené, tu sú tituly: “Sionizmus, Nacizmus a holocaust”, “Riešenie židovskej otázky v Nemecku 1939-1945 a Norimberské zákony” a pred pár dňami “Socha Slobody, symbol Lucifera”. Podľa môjho názoru, neškodné, ale zrejme sa adminovi zdali príliš “horúce” (neviem prečo napr. “Socha….”) a nechcel riskovať, lebo na Slovensku sú vraj stále v určitom ohľade, nejaké divné zákony. Chápem ho teda.
    Ale som skoro s istotou presvedčený, že keby som tieto články hodil do diskuzie po častiach, nevymazal by ich, lebo za to už nie je tak zodpovedný, za to zodpovedá autor.
    A raz sme to dokonca aj tak urobili, sám mi to navrhol.
    Preto ho z ničoho neobviňujem!
    Ak niekdo odhalí pravé dôvody bezuzdnej imigrácie ‘svoloče’ do vyspelých európskych štátov, napíšem, ako to vidím ja.

Pridaj komentár